Nejste přihlášen/a.
Plastové světlomety časem zatmavnou a je nutno je vyleštit, aby to prošlo STK.
Ale tím leštěním se to zeslabuje.
Máte někdo zkušenost kolikrát to lze přeleštit než se musí vyměnit?
Garantuji vám, že výsledný povrch bude katastrofa. Nikdy to neuděláte jako origo a přeleštit jednou za 3 měsíce je otázka 5 minut !
libor opravdu je nejlepší presmirkovat a ,,mléčné,, sklo střiknout lakem. Je to nejlepší a nejednodušší způsob, výsledek je jako originál. Kdo nevěři at vyzkouší.
Jsou typy světlometů s méně odolným plastem proti UV, tyto žloutnou v celém objemu plastu a ty se nerozleští. Lepší plasty, jako mají třeba škodovky mají takovou vlastnost, že zežloutnou nebo spíše zmatní po docela dlouhé době cca po 10 letech ale po rozleštění už žloutnou před očima, takže se musí rozleštovat stále, co rok, (asi se poškodila nějaká povrchová ochrana či co). Počet rozleštění nikdo neřeší, je tedy možné rozleštovat do té doby, než to bude vypadat blbě, případně než bude do světlometu zatékat.
Auto je spotřební zboží s omezenou životností. Existují na rozleštění pasty, nebo to nabízí firmy. Povrch je však porušený a nevydrží to. Jako jiné plasty. Otázkou je, jak "svítivost" na STK přesně zjistí. I na to jsou normy.
Vím o případu, kdy byl přejet chodec a auto svítilo prachbídně, přezkoušením bylo zjištěno, že je v normě.
Leštit lze do aleluja, pokud je co.
Rozleštíš poškrábání, zažloutnutí plastu ne. Obecně přes plast je lak s UV filtrem = první rozleštění je OK, ale pak to odchází rychleji protože tam už neni UV filtr...
Vzniká zde v odpovědích mnoho výmyslů a teorií.
Skutečnost je taková, že vyrobený kryt světlometu se ihned po výrobě opatřuje vrstvou odolnou proti poškození . Tento lak ale po čase vlivem UV degraduje a pak je nutno nejdříve tuto vrstvu jemným smirkem pod vodou obrousit a následně lze plast vyleštit brusnou pastou do vysokého lesku.
Samotné leštění degradovaného povrchu krytu světlometu je zdlouhavé a proto se uvedená vrstva obrousí mnohem rychleji uvedeným smirkovým papírem a samotné vyleštění je otázkou pár minut.
Kryt se pak ale nejméně 1x za půl roku musí opět vyleštit, protože nemá ochrannou vrstvu.
Vůbec neplatí, že některá auta mají lepší plasty a jiná zase horší, protože např. HELLA vyrábí pro spoustu aut a používá jednotný materiál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.