Nejste přihlášen/a.
Už nějakou domu mám problém s autem.
Při jízdě slyším divné zvuky pocházející patrně z nějakého kola či více kol.
Někdy slyším pískání,někdy zase při pomalé jízdě slyším zvuk jako kdybych brzdil kov na kov. Tyto zvuky však nemají žádnou souvislost s brzděním. Zvuky se ozývají při normální jízdě aniž bych brzdil !
Další ze zvuků bych přirovnal jako když brzdí vlak akorát je to trochu hlubší ton.
Opakuji,že tyto zvuky se ozývají při normální jízdě bez brzdnění.
Napadlo mě jestli to nemá souvislost s výměnou brzdových destiček a kotoučů na všech kolech. Tyto zvuky se ale začli ozývat až po cca ujetí 300km. Brzdí to jinak normálně. Na pohled vypadají kotouče a destičky v pořádku.
Přikládám jeden ze zvuků (když brzdí vlak). Zvuk je v čase 20s-30s
abc.ogg | 667.23 kB |
Zrovna ty zvuky co sem posílal se ozývají jen občas a pouze na pár sekund,takže to nemám pořádně prozkoumaný,jesti to v zatáčkách dělá taky či nikoliv.
Mám ale podezření na pravé přední kolo. Jelikož mám litáky a je nich vidět "černý bordel" z brzd.
U zadních kol se tvoří minimálně. Na levém předním kole se tvoří také,ale nejvíce se to špiní na pravém předním kole.
Určitě je blbě očištěná dosedací plocha pro desky ( rez nabyde o milimetr = desky jsou křivě). Bych to rozebral a zkontroloval, komplet brzdič včetně čepů - volný chod jak pístku tak čepů/ vůle čepů v normě... Jestlli to dělá ten zvuk - spíš jen to pískání, ale chrčet tam něco může taky, krycí plechy atd. Dabel péro by nepískalo ale škrundalo a vrzalo...
Zkus zvednout předek heverem a zatočit kolem jestli nepřibržďuje. Že se přední kola špiní víc než zadní je normální. Ale na jedné nápravě by se měly špinit stejně, takže jestli máš levé kolo čistější než pravé, budou se ti nejspíš špatně vracet destičky. Jak už bylo psáno - rozebrat, vyčistit a namazat vodítka třmene vazelínou na brzdy. Pod prachovku pístku se dá stříknout trochu brzdovky nebo se na to kdysi prodávat přímo takový olejíček.
Na kotouči je vidět že deska nesedí rovnoměrně po celé ploše = křivá dosedací plocha (blbě očištěná). Špinění ano ale tohle po 300 km? Navíc by mělo špinit L i P kolo rovnoměrně a ne každé jinak.. Tip na orezlý pístek pod prachovkou a jak se zasunul kvůli novým deskám tak to oreznutí drhne a nevrací se.. Ale určitě to chce zkontrolovat celou brzdu. Pístek jde přeleštit a dát nové těsnění + prachovku, nebo rovnou nový píst (dnes opravné sady včetně pístu stojí pár stovek). Pod prachovku jedině mazivo k tomu určené, žádnou brzdovku nebo olejíčky! Bývá součástí opravné sady nebo jde koupit samostatně... Příp. vysomrovat trochu v servisu nebo od souseda..
Ten "olejíček" se jmenuje Breox (už jsem si vzpoměl). Je to určené přímo na rozhýbání pístku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.