Nejste přihlášen/a.
Nedávno se mi stalo, že jsem zapomněl dát dolu ručku a jel jsem na ní asi 2 km, načež mi po zastavení jeden člověk oznámil, že jsem si zapomněl dát dolu ruční brzdu. Jak se to dá poznat takhle zvenku? To je podle zvuku nebo vizuálně?
Ono není auto jako auto a taky záleží jestli je zatažená trochu, nebo natvrdo.. Tak třeba u Fordu (Escort, Focus, Mondeo) tak do roku 2005 (ostatní nevím) brzdí ruční brzdy oproti mnoha jiným autům mizerně... Tak, že když není úplně zatažená nadoraz, tak se klidně může stát, že ani nepoznáš že nějak přibržďuje...
Zvenku se to pozná podle charakteristického smradu spáleného obložení, případně podle kouře od zadních kol. Zevnitř byste si měl všimnout, že auto nemá výkon, případně že vám svítí příslušné kontrolky (pokud nemáte auto starší než 25 let, kde kontrolky být nemusely).
diesel - Na fiatu asi ano, ale třeba v Š1203 kontrolka nebyla. Ale tam jízda se zataženou ručkou nehrozila, když se zatáhla, nevešly se pod volant nohy, takže se to přehlédnou nedalo .
Asi 10 let zpět si to valí na Pomezkách od Devětsilu z kopce dolů holčina ve Formanu. Z boku vybíhá do cesty kluk v přezkáčích a křičí na celé kolo: Hanko, Hanko, zapomněla jsi zataženou ručku! Slyšela, zastavila, odbrzdila. Jinak táhla ty zablokovaný zadní kola po namrzlý silnici snad až do Spáleňáku.
Takže někdy to vidět setsakra je.
Jde to poznat úplně normálně i bez kontrolek a smradu. Ten, komu to unikne, by měl vrátit řidičák, pokud jej vůbec dostal. Když se rozjedeš dopředu, zadek ti klesne, pokud hodláš couvat, zadní část auta vyletí nahoru. Tak to pozná i naprostý blb. Ale průměrný řidič stejně jako před jízdou automaticky zařadí, tak i odbrzdí.
To by ho vracelo 50% lidí... Dnes už bohužel nejsou řidiči a auto berou jako mobil nebo notebook (nic neopraví a točí jen volantem po cestě).
Souhlasím s Erniem - už jen rozjet se se zataženou ručkou musí každý normální řidič poznat i bez nějakých kontrolek ... pokud teda ruční brzda funguje jak má.
Bacha at ten blb nejsi Ty Např. ručku povolenou ne na doraz ale na první zub (kontrolka už může zhasnout) za jízdy nepoznáš, zjistíš to až po pár km podle smradu. Podobně zatuhlej/ zamrzlej lanovod nebo třmen kdy se neodbrzdí úplně. Pokud zrovna nemáš 1,2 HTP tak to jízdou nepoznáš vůbec. A na sněhu klidně potáhneš jedno kolo stojící a všimneš si toho až v zatáčce kdy to "pojede divně" A že to při rozjezdu víc hrabalo připíšeš vlhkýmu sněhu :D
Zvenku to jde poznat tak, že se ti hulí od kol, ale to až po nějaké době jízdy. Jinak u dnes nejběžnější koncepce aut tj motor vpředu, ručka na zadní to pozná s prominutím i blbej zvenčí i zevnitř. Při couvání se zvedá zadní náprava a při rozjetí dopředu zas klesá. krom toho většina moderních aut má signalizaci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.