Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vymena focusu

Od: blimmy odpovědí: 10 změna:

Premyslim ze bych vymenil svuj focus II 1.6 benzin za stejny, ale 1.6 tdci. Jsem s mym benzinakem naprosto spokojeny co ae tyce spolehlivosti, je to absolutne bezudrzbovy vuz jenom hodne to spotrebuje. Na 1.6 tdci ctu hodne chvaly, co se spotreby tyce. No nikdy jsem nejezdil dieselovy motor, proto mam nejake obavy co ocekavat. Jsou tyhle motory uz dodavana s tema dpf filtrama? Je tam jeste neco ceho bych se mel obavat?I s ohledem na muj rocni najedz (17k km) mi diesel dava vetsi zmysel.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
U dieslu je to tak že co ušetříš na spotřebě většinou spolehlivě několikrát vrazíš do udržby
Sam mám diesla a další auto bude benzín neb mé letité zkušenosti praví že diesla pouze novýho jak je jetej je to jedna investice za druhou
asd1

Jak kterej, mám 1,9 JTD a zatim pořád v pohodě. Předchozí 1,9 JTD mělo 350 kkm a skončilo na vybourání, motor byl pořád OK - jezdilo, nečoudilo, nežralo olej, spotřeba v pohodě, zimní start bez problémů atd. Ale spousta aut jde z domu při objevení začátku velké opravy, takže z jetých to chce fakt dobře vybrat. Jasně že od nového a při 200kkm to poslat dál je lepší (ale za to pěkně připlatíš). Taky je řešení vzít za levno chcíplej, nasypat do toho 50k a mít zase 200kkm klid.

 

smutnyklaun*

0x

Nechal bych stávající motor přestavět na LPG a naftu bych vůbec neřešil.

break
Duratec nema rad plyn.

 

asd1

0x

Obávej se DPF (pokud je), čerpadla vstřiků, turba a podobných radostí Jinak když už naftu, tak spíš 2.0 TDCi.

S Mk1 1,6 74 kW dálky jezdim za 6,0 i s naloženým autem a při dodržování limitů tak aby mě nekasírovali.. S benzínem musíš umět jezdit a pomohlo i VIF... Nafta si vezme o litr míň (i když kolem 6 si může vzít taky), ale dva roky ušetříš na palivu a pak dáš 50k za opravu, + i spotřebák je dražší (olej, atd.)...

Jestli se to nesype tak to neměň, spíš ten plyn ale pozor na Forda to chce aby se kamarádil s motorem..

break
Jsou i verze bez DPF. V nahrade neni filtr zas tak drahej... Tenhle motor je choulostivej na olej, jinak je to dobrej motor.

 

blimmy

to jsem uz nekde cetl ze je potreba pravidele vymeny oleje, coz je samozrejmost. ja bych mozna i uvazoval nad novejsim, 2013-2015 jenomze tyhle maji najezd cca 200k km v akceptovatelne cenove kategori. LPG vubec, ta investice se uz do tak staryho focusu vubec nevyplati. a na druhe strane, radsi pudu do tdci nez treba do 1.0 ecoboost a podobny srandy, ktere obsahuji srovnatelny pocet kazitek jak diesly. dekuji za rady vsem, jeste popremyslim.

break
Proc myslis, ze litr se kazi? Co vim, tak s nim problemy nejsou... 1.6 tdci koupis jako ojetinu a neznas historii udrzby.
asd1

Tak zrovna ten litrovej ekobuřt (nejlíp 92 kW) je dobrý motor... Horši jsou EB 1,6 i poslední 1,5, jedou super ale zásadní poruchy jsou tam až moc často...

 


0x

Jen tím prodejem a koupí jiného auta přijdete o tolik peněz, že se vám to v nižší spotřebě nikdy nevrátí.
Prodat dneska auto a nejít hluboko pod cenu je kumšt.
Nemluvě o potenciálních servisních hrozbách. I když já třeba nikdy s žádným ojetým dieselem neměl problém.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]