Nejste přihlášen/a.
Každý akumulátor se samovolně vybíjí a navíc mu delší odstávka nebo úplné vybití škodí (snižuje se kapacita), takže mít záložní baterii je blbost. Proč by se ta první měla vybít?
Problematice zrovna moc nerozumím, proto se jenom ptám - proč by autobaterii měla nějak výrazně vadit odstávka, pokud je po celou dobu dobitá?
Když už tazatel druhou baterii má, měl by se jí zbavovat?
@vernon, o samovybíjení samozřejmě vím, ale stepm to napsal jinak, proto mě to zajímalo. Když budu mít nepoužívanou autobaterii, skladovanou při pokojové teplotě, kterou dám cca 1x měsíčně na nabít (tj. nikdy nebude vybitá pod nějakou rozumnou mez) , stane se jí v obvyklém časovém horizontu něco?
Bude normálně stárnout, ale hlídej jí aby nebyla nikdy vybita na 0% což je 12V, pokud bud evybita delší dobu, což už je několik dní, tak už nikdy nebude v řádné kondici... Teď jsem řešil baterii, co byla vybita cca několi týdnů do stavu, kdy se neotevřel ani centrál a po nabití má 100% a jmenovitý proud (dle normy EN) taktéž 100% ale samovybíjení má cca 7% denně...
Samovybíjení u nové baterie je nepatrné.U starší baterie se už uplatňuje kal v elektrolytu,který tvoří odrolené částečky elektrod(olovo)Pokud je baterie bez činnosti,projeví se u ní ztráta kapacity,způsobené sulfatací elektrod.Proto se při dlouhodobém uložení aku používá dobíjecí režim s minimálním udržovacím proudem.Ten zabrání chemické reakci kyseliny sírové a povrchu elektrody,tvořené oxidem olovičitým.Tím se snižuje i obsah kyseliny v elektrolytu.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.