Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přední brzdy

Od: fabia odpovědí: 10 změna:
Ahojte,
nedávno jsem dělal přední brzdy, desky + kotouče. Brzdy jsem opatrně zajel, vše se zdálo v naprostým pořádku. Kola se na heveru volně otáčí, auto má spotřebu ok, jezdí ok.
Problém: před 600km jsem sjížděl v Rakousku jeden hodně prudký kopec. Po jeho sjezdu se mi kouřilo od brzd a smrdělo to hrozně.
Brzdy jsem nechal vychladnout, zkusil projet.. vše ok..za tu dobu jsem ujel spoustu kilometrů, auto brzdí v pohodě, nevibruje, nezataci..
Ale..jednak se mi pravý kotouč hřeje víc jak levý, což nechápu, protože by to znamenalo, že levá brzda míň brzdí, ale ani při zadupnutí až do ABS to nezatočí..a jednak, při delším sjezdu ty brzdy smrdí jako by se pálily..ne do kabiny, ale když k nim vyloženě čuchnu.. takže.. otázka, můžou být špatný desky, kotouče? Dával jsem Brembo a očekával kvalitu

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Nějak nechápu co čekáš za radu.

Pokud jsi prudký kopec v Rakousku sjížděl pouze na brzdy bez brzdění motorem, tak se nemůžeš divit, že se z brzd dole kouřilo. Určitě jsi měl taky naložený auto.

To že jeden kotouč hřeje více než druhý znamená, že na teplejším kotouči špatně odskakují brzdové desky. Pokud by se z jedné strany brzdového kotouče kouřilo (nebo by ses dotykem ruky na kolo spálil), tak je problém s tou brzdou.

Jestli chceš zkontrolovat kotouče, tak sundej kola a prohlídni kotouče jestli tam nejsou praskliny. Pak můžeš pomocí úchylkoměru (hodinek) změřit házení brzdových kotoučů. To je asi všechno, co se doma dá udělat.

fabia

Spíše mi jde o to, proč ty brzdy smrdí i když sjíždím relativně mírný kopec.. v Rakousku jsem měl zařazenou dvojku, snažil se brzdit přerušovaně a ano, byl jsem plně naložený.. kotouče vypadají jak nové, jen smrdí

 

asd1

1x

Zatuhlý brzdič = vodicí čepy, pístek, příp. i ucpaná hadice k brzdiči = kontrola příp. repas brzdiče. Ověříš nejlíp vyjetím na kopec - kotouč musí být chladný. Pokud hřeje tak se nevrací brzdič a brzdí to furt. Nesplést s teplem od ložiska.

Dlouhé sjezdy - platí jaký kvalt do kopce takový z kopce (i když spousta aut motorem prakticky nebrzdí a všechno je na brzdách), brzdit jen před zatáčkou a přerušovaně. Největší chyba je furt lehce přibržďovat = nejlepší cesta k utavení brzd.

Brembo se mi neosvědčilo. ATE taky nic moc (desky), z levnějších nejradši TRW, desky Textar

 


0x
Pokud to brzdí a nevybruje tak bych se nevzrušoval
Je normalní že se to při delším brzdění ohřeje až smrdí
Zkus to pro jistotu rozebrat a zkouknout zda volně chodí destičky,zda nejsou tuhý plovoucí šrouby a zda de píst brzdiče bez problémú zatlačit
Osobně Bremba nemusim neosvědčili se mi mam radši TRW či Bosch
K tomu brždění co místo brzdy využívat brždění kvaltem
Mě když sem dělal autobusy učili :
Jakým kvaltem kopec vyjíždíš takovým ho i sjížděj
Takže je lepší ho sjet pomaleji třeba na 4ku než tam mít 5ku a stát furt na brzdě
fabia

Jak jsem psal výše, kopec sem sjížděl na dvojku, vyjížděl taky tak.. jestli je to, že smrdí normální tak dobrý :D pístky jsem zatlačil palcem, šrouby vypadaly ok, ale můžu zkontrolovat a destičky se jenom nacvakly, nemají žádné pružiny jako třeba u octavie..
asd1

Pokud se jedna strana hřeje víc než druhá, tak je problém na brzdě nebo na ložisku.. Můžeš i zvednout auto a zatočit kolem jestli se točí lehce nebo drhne brzda...

 

jenda2*

0x
Pistky by se mely jednou rocne lehce bbrzdou vytlacit, Konkorem pprostriknout pod prachovkou a stlacit nadoraz. Pak chodi dobre a brzdy nepribrzduji.
asd1

Pod prachovku nepatří konkor, ale pouze mazivo přímo na to určené!

 

mathew

0x

Co to znamená opatrně zajel? A byly lakované? Závad může být spousta a vůbec to nemusí být brzdama takže těžko radit.

 

fik

0x

Jedno teplejší kolo může být i ložiskem,na to pozor. Po sjezdu z kopce jsou každé brzdy rozpálené,umíš si představit co musí pochytat energie?. Pokud se obě kola na heveru volně točí,hledal bych prblém jinde. Ale musíš to zkusit hned po zabrzdění,v autě šlápneš na tvrdo na brzdu,nebo máš pomocníka a hned poté zkusíš zatočit a kolem,pokud se točí volně,v tom problém není. Když to zkusíš třeba až zachvíli,může kapalina ve steřelé brzdové hadičce nebo špatném brzdovém válci odtéct a brzda povolí,ty pak zatočíš s kolem a myslíš si že je vše v pořádku

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]