Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Po jizde v bource jede motor jen na 3 valce

Od: joudic* odpovědí: 22 změna:

Chytil jsem obrovskou prutrz mracen 30km tam, 30km zpet, ze sterace nestihaly stirat a cesta byla prakticky reka, ze kdyby nekdo stal na krajnici tak ten proud vody z pod blatniku ho shodi na zem. A po ceste zpatky zacal motor hazet, tak jsem doma potahal kabely jeden po druhem a jeden nedava od rozdelovace proud. Bude stacit, kdyz to vyschne?


doplněno 05.08.19 16:23:

takze vyreseno vymenou civky a s novymi kabely jede jak vymenene, zavodnik

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

3x

Bych kabely minimálně sundal, vypláchl v destilce a vysušil.. Nebo rovnou dal nový - probíjel a je pravděpodobné že se tam udělal svod kde bude probíjet i po vyschnutí...

asd1

Jo a klidně to může být i cívka...

joudic*

kablem to prave neni, sundaval jsem kably z rozdelovace, protoze z motoru to neslo tak lehce a blok byl horky

joudic*

to bude asi fakt civka ..

 

mathew

1x

No naštěstí to poznáš až to vyschne. Pak to bud bude fungovat nebo zbývá servis a vrakoviště...

 

ridic

1x

Ti. co se zde snaží poradit, sice dávají dobré rady, ale přitom neví k čemu radí (nevím, jak to jasněji napsat).

Tazatel se totiž neobtěžoval napsat o jaké auto se jedná.

Auto může mít 1 indukční cívuku a VN na svíčky jde přes otáčející se rozdělovač - potom by, při spálené cívce nešel žádný válec.

Auto také může mít pro každou svíčku samostatnou indukční cívku a elektronický "rozdělovač" (není to rozdělovač s otáčivým palcem), kterým se rozděluje NN na každou samostatnou cívku.

A jsou i jiná zařízení, která zajištují správnou jiskru na zapalovcí svíčce.

Aby rady odpovídaly popsanému problému, tak je v první řadě třeba vědět, jaký systém zapalování auto má, tedy o jaké auto se vůbec jedná. Jiná situace bude u Škoda 100, a jiná bude u Škoda Octávia a přitom se závadu může projevit stejně, tím že 3 válec nemá jiskru.

Dál může být vadný VN kabel, jak tu už bylo uvedené.

Může být i prasklina (neviditelná pouhým okem) na izolátoru svíčky - tím, že na horkou svíčku stříkla studená voda.

Může být prasklina v hlavě rozdělovače u vývodu na 3 válec.

Závad může být mnoho, ale je třeba nejdříve vědět na čem - na jakém autě !

 


0x

No jo - ono narvat to naplno do hluboké vody jde pěkně s T815, nebo PV3S. To jsou auta na to dělaná a nemají prakticky žádnou elektroniku. Běžná novější auta mají naopak elektroniky tolik, že to až není pěkný a ta se s vodou nemá ráda. Když už musíte do hlubší vody, tak jedině pomaličku, aby to nedělalo vlny a tak nevlétlo někam, kde je vodal problém. Obecně se ale ani tak nedoporučuje vjíždět do hlubší vody než 15cm

joudic*

njn ja ztezi videl kde je cesta, natoz aby bylo videt, kde je kolik vody, jel jsem max 40-50 vic se nedalo

Jasně, stalo se. Tak teď už fakt jen počkat až to vyschne a co to bude dělat potom.

 

vernon

0x
Bude stačit až to vyschne. Ale kup nové.

 

joudic*

tak dikes vsem za podporu, objednal jsem rovnou zapalovaci civku a kabely, a holt to vymenim sakumprask, ikdyz se to vzpamatuje.. stoji to par kil

vernon
Cívkou to není. To by nezapalovalo vůbec...
asd1

S tim nemůže bych byl opatrnější, např. na Fordech popraská blok cívky, zvlhne vinutí a škube to, po vysušení funguje. K vidění často

vernon
Jenže on tvrdí, že mu u auta s rozdělovačem a JEDNOU zapalovací cívkou motor běží na TŘI válce...
joudic*

@vernon mam ford focus a z civky z diry na 4. valec nejde proud, muzu tam dat prst a nepokope me, mozna jiny valec, je to tam namontovane na 90stupnu, takze spis 1. valec

joudic*

focus to ma po dvou, ale to jak auto jede, klidne muze vynechavat i druhy z dvojice, po vymene se uvidi, skoda ze mou blbosti mi to doruci az v pondeli, dopoledne jsem spal a nezvedal otravne telefony a to byl prodejce, ktery mi chtel pomoct a poslat jinou civku, ktera je skladem, ale ppl uz odjelo tak to poslali postou

asd1

Prohlídni zalití bloku cívky jestli neni popraskyný... Uvidíš s novou cívkou. Dál je kabeláž k cívce a ŘJ, ale to nechci strašit (vadná cívka umí odpálit i ŘJ)... Focus má cívku párově = pálí vždy dva válce společně.. A mmch. zkoušet zapalování s odpojenou svící (kabelem) kabelem nedoporučuju, to právě může odpálit jak cívku tak ŘJ (podobně velký odtrh na svíci může probít vinutí cívky)

vernon
Aha, takže žádný rozdělovač... Tak to máš napsat rovnou, že jsi tatar a že to má statické zapalování...
Ale i tak, nešly by ti dva válce, ne jeden...

 

joudic*

@asd1 no ja je jen lehce zvedl a videl ze pali, ale jeden nepalil, tak jsem ho dal uplne pryc a motor nezareagoval.. jj o ridici jednotce vim taky.. prdel je ze za 2 tydny letim pryc a musim toho jeste hodne objet + cesta k letisti, takze to prislo v pravy cas :-/ odhlaseni stareho auta me prislo pekne draho teda (to byl duvod cesty v tom silenem desti)... jinak uz je to 2 dny a zadna zmena

Vernon, není pravda , že by nešly válce dva, může totiž nastat zádrhel v tom, že cívka která má dva konce a na každém vývodu má kabel se svíčkou, tak může cívka v určité vzdálenosti od jednoho konce cívky proražená na kostru a pak na jednom vývodu bude jiskra a na druhém ne... Jakou má jakost lze zjistit na osciloskopu, ale prostě funguje! Tomuto zapalování se říká Dis, používá ho třeba i Felda s lištou a hromada jiných aut. U Fordu je třeba prověřené to, že je potřeba používat nejlépe originální svíčky, jinak to prostě není ono...

 

nemorotr

0x

může to jezdit na 3 válce trvale v pořádku?

asd1

Pokud to motor pozná a odpojí vstřik tak ano, jinak odpálí katalyzátor. Taky s dvouhmotou bych s tim nejezdil...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]