Nejste přihlášen/a.
Chytil jsem obrovskou prutrz mracen 30km tam, 30km zpet, ze sterace nestihaly stirat a cesta byla prakticky reka, ze kdyby nekdo stal na krajnici tak ten proud vody z pod blatniku ho shodi na zem. A po ceste zpatky zacal motor hazet, tak jsem doma potahal kabely jeden po druhem a jeden nedava od rozdelovace proud. Bude stacit, kdyz to vyschne?
takze vyreseno vymenou civky a s novymi kabely jede jak vymenene, zavodnik
Ti. co se zde snaží poradit, sice dávají dobré rady, ale přitom neví k čemu radí (nevím, jak to jasněji napsat).
Tazatel se totiž neobtěžoval napsat o jaké auto se jedná.
Auto může mít 1 indukční cívuku a VN na svíčky jde přes otáčející se rozdělovač - potom by, při spálené cívce nešel žádný válec.
Auto také může mít pro každou svíčku samostatnou indukční cívku a elektronický "rozdělovač" (není to rozdělovač s otáčivým palcem), kterým se rozděluje NN na každou samostatnou cívku.
A jsou i jiná zařízení, která zajištují správnou jiskru na zapalovcí svíčce.
Aby rady odpovídaly popsanému problému, tak je v první řadě třeba vědět, jaký systém zapalování auto má, tedy o jaké auto se vůbec jedná. Jiná situace bude u Škoda 100, a jiná bude u Škoda Octávia a přitom se závadu může projevit stejně, tím že 3 válec nemá jiskru.
Dál může být vadný VN kabel, jak tu už bylo uvedené.
Může být i prasklina (neviditelná pouhým okem) na izolátoru svíčky - tím, že na horkou svíčku stříkla studená voda.
Může být prasklina v hlavě rozdělovače u vývodu na 3 válec.
Závad může být mnoho, ale je třeba nejdříve vědět na čem - na jakém autě !
No jo - ono narvat to naplno do hluboké vody jde pěkně s T815, nebo PV3S. To jsou auta na to dělaná a nemají prakticky žádnou elektroniku. Běžná novější auta mají naopak elektroniky tolik, že to až není pěkný a ta se s vodou nemá ráda. Když už musíte do hlubší vody, tak jedině pomaličku, aby to nedělalo vlny a tak nevlétlo někam, kde je vodal problém. Obecně se ale ani tak nedoporučuje vjíždět do hlubší vody než 15cm
tak dikes vsem za podporu, objednal jsem rovnou zapalovaci civku a kabely, a holt to vymenim sakumprask, ikdyz se to vzpamatuje.. stoji to par kil
S tim nemůže bych byl opatrnější, např. na Fordech popraská blok cívky, zvlhne vinutí a škube to, po vysušení funguje. K vidění často
@vernon mam ford focus a z civky z diry na 4. valec nejde proud, muzu tam dat prst a nepokope me, mozna jiny valec, je to tam namontovane na 90stupnu, takze spis 1. valec
focus to ma po dvou, ale to jak auto jede, klidne muze vynechavat i druhy z dvojice, po vymene se uvidi, skoda ze mou blbosti mi to doruci az v pondeli, dopoledne jsem spal a nezvedal otravne telefony a to byl prodejce, ktery mi chtel pomoct a poslat jinou civku, ktera je skladem, ale ppl uz odjelo tak to poslali postou
Prohlídni zalití bloku cívky jestli neni popraskyný... Uvidíš s novou cívkou. Dál je kabeláž k cívce a ŘJ, ale to nechci strašit (vadná cívka umí odpálit i ŘJ)... Focus má cívku párově = pálí vždy dva válce společně.. A mmch. zkoušet zapalování s odpojenou svící (kabelem) kabelem nedoporučuju, to právě může odpálit jak cívku tak ŘJ (podobně velký odtrh na svíci může probít vinutí cívky)
@asd1 no ja je jen lehce zvedl a videl ze pali, ale jeden nepalil, tak jsem ho dal uplne pryc a motor nezareagoval.. jj o ridici jednotce vim taky.. prdel je ze za 2 tydny letim pryc a musim toho jeste hodne objet + cesta k letisti, takze to prislo v pravy cas :-/ odhlaseni stareho auta me prislo pekne draho teda (to byl duvod cesty v tom silenem desti)... jinak uz je to 2 dny a zadna zmena
Vernon, není pravda , že by nešly válce dva, může totiž nastat zádrhel v tom, že cívka která má dva konce a na každém vývodu má kabel se svíčkou, tak může cívka v určité vzdálenosti od jednoho konce cívky proražená na kostru a pak na jednom vývodu bude jiskra a na druhém ne... Jakou má jakost lze zjistit na osciloskopu, ale prostě funguje! Tomuto zapalování se říká Dis, používá ho třeba i Felda s lištou a hromada jiných aut. U Fordu je třeba prověřené to, že je potřeba používat nejlépe originální svíčky, jinak to prostě není ono...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.