Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdo komu dává přednost

Od: slavo® odpovědí: 20 změna:

Na následujím odkazu jedou dvě vozidla vedle sebe.

Vozidlo jedoucí vpravo hodlá vjet na okruh a po něm pokračovat.

Vozidlo jedoucí vlevo naopak z okruhu sjíždí.

Tím pádem si křižují cestu.

Platí zde přednost zprava?

Ptám se proto,že jsem zažil "vytroubení"z obou stran. ( z leva i z prava ).

V protisměru je to obdobné.

google.cz/...

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Co na tom není komu jasné opravdu nechápu

(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy...

(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh (tento případ), je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. (pozn. Nesmí jej ohrozit, omezit ano).

l) nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí,

m) nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo,


Pokud by ten vlevo jel rovně, tak to je jasné, ale ten taky sjíždí.

A pokud má přednost ten co jede vlevo, tak nechápu proč ho ten vpravo vytruboval.

Ten co jede vlevo a sjíždí, se musí řídit podle

(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy...

zmateny

Takže ten, co jede v levo a přejíždí v pravo se řídí bodem 5, a ten, co jede v pravo a přejíždí v levo se také řídí bodem 5.

To znamená, že si oba navzájem dávají přednost !

Tak zde buď bude platit pravidlo "silnějšího" a slabší ustoupí, nebo zůstanou oba stát a počkají až dopravní policie přijde řešit dopravní zácpu.

zmateny: Tak můžem to opakovat pořád dokola. Nakonec, opakování je jak známo matkou moudrosti. Ten, který jede "zprava doleva" vyjíždí z připojovacího pruhu.

(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh (tento případ), je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu.

Nikde není o přednosti ani zmínka, jak v (5), tak v (7).

@ernie ale stejně tak nesmí ohrozit ani omezit ten, který přejíždí z průběžného pruhu.

@mikihans. Ale Plho, vždyt už se zde o tom dobrou půlhodinu bavíme!

@ernie, ty sem dáváš akorát znění zákona, to si umím najít já i tazatel taky. Ale na otázku "kdo má přednost" jsi pořád neodpověděl...

@mikihans Já pořád nevím, co chceš? No jistě, že sem dávám znění, co jiného? Ono záleží na tom , co má kdo v hlavě. Když je někde frmol u dveří, taky na to potřebuješ zákon? Taky se tam najde občas hulvát, který vráží do lidí a cpe se dopředu. Je to o lidech.

 

lmgify

3x

Taky nechápu, co se tady řeší. Jeden je v připojovacím pruhu, navíc ještě se značkou "Dej přednost", takže se může zařadit do levého pruhu až tam bude volno. Proč by ho měl někdo zleva pouštět nedává smysl.

Auto vpravo si zrychlí nebo zpomalí tak, aby se na konci plné čáry mohl pohodlně zařadit mezi 2 auta v levém pruhu. Jestli se tam nevejde, tak musí nechat toho zleva nechat odbočit a pak se zařadí na jeho místo.

Taky bych to tak řešil. Máme tady několik podobných případů kde jedu v připojovacím prohu a tento plynule přechází do odbočovacího pro další křižovatku.,hlavně u nově budovaných

Možná je to nový způsob dodržení min. délky připojovacího pruhu ( jen autor jaksi nedomyslel že tam může taky někdo jet)

 

hm*

1x

Podle mě nemá přednost ani jeden. Resp. přednost má každý ve svém pruhu, ne pro přejetí do vedlejšího.

 


1x

Ak by ste si všímali značky,tak by sa tu nepýtali,kto komu dáva prednost.Z vašeho odkazu má prednost vodič nákladného auta. Ten osobák má dávat prednost v jazde,tak ako mu to značka v jeho jazdnom pruhu prikazuje.

google.cz/...

google.cz/...


doplněno 27.07.19 10:59:

Tu je ďalší príklad a výstavba a značenie ešte z čias Československa. Dost často je tam havária a či veríte alebo nie,tak ten idúci v pravom jazdnom je vždy na vine.

google.com/...

Vy sa odvolávate na jazdu v jazdných pruhoch,no dopravná značka Daj,prednost v jazde je nadradená a upravuje jazdu v tých pruhoch.

To je právě to, co má za následek, že lidi jsou kvůli dopravní značce P4 v připojovacím pruhu schopni i zastavit a to je na přesdržku.

1) Zde platí pravidlo o jízdě v jízdních pruzích. Já to tu budu spamovat furt, dokud se to nenaučíte, nebo dokud to admina přestane bavit.

ZoPnPK 361/2000 Sb.

5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy...

(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu.

2) Vyhláška 294/2015 Sb.

(5) Značky upravující přednost "Křižovatka s vedlejší pozemní komunikací", "Hlavní pozemní komunikace", "Konec hlavní pozemní komunikace", "Dej přednost v jízdě!", "Dej přednost v jízdě tramvaji!" a "Stůj, dej přednost v jízdě!" platí pro nejbližší křižovatku.

Vymezení pojmů 361/200 Sb.

w) křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují; (...)

x) hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou (...) kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky,

z) průběžný pruh je jízdní pruh probíhající v původním směru (bez odbočení) křižovatkou nebo v místě, kde se mění počet jízdních pruhů,...

Když jsem si to tu přečetl, tak mi z toho vychází, že ani jeden nesmí toho druhého při přejíždění ohrozit, omezit může, nějaká otázka přednosti je tady zcela zbytečná, je to klasická jízda v pruzích. Ale při hustém provozu to tam může být docela zajímavé.

 


0x

No, počkám si na odpovědi, protože i ve mě se teď bijí dva názory a nevím, který si vybrat

První můj názor je ten, že přednost nemá ani jeden. Každý z nich chce přejet do vedlejšího pruhu, ve kterém právě jede jiné vozidlo, kterému musí dát přednost, jsou tedy na stejné úrovni. Jeden z nich tedy bude muset zrychlit či zpomalit, aby se mohl zařadit před nebo za druhého.

Druhý můj názor je ten, že přednost má řidič, co je aktuálně v průběžném pruhu, protože mu řidič přejíždějící z připojovacího pruhu musí dát přednost.

Ale fakt nevím

 

Názory? Já doteď myslel, že namísto dilemat zde máme Zákon o provozu na pozemních komunikacích 361/2000 Sb.

aladar2

ernie: Ale jak tam potom zafunguje ta značka "Dej přednost v jízdě"?

ivy*

Dopravní značka "Dej přednost v jízdě" by měla být v připojovacím pruhu, přecházejícím do průběžného, nebo do odbočovacího pruhu respektována vždy. Dle názoru dopravního experta (Judr. Fajtl, nebo Faitl?) má taková dopravní značka smysl zejména v situaci, kdy z důvodu souvislé sněhové pokrývky, snížené viditelnosti, nebo zhoršeného stavu vodorovného značení, není jednoznačně zřejmé jak je to s průběžnými, nebo připojovacími pruhy. V případě dopravní nehody řidiče jedoucího v připojovacím pruhu by argumentace s odkazem na pravidla jízdy v pruzích asi neobstála.

aladar2

ivy: jj, tak bych to taky viděl.

Mimochodem ten nájezd, o kterém se od začátku bavíme, dobře znám. Ten zařazovací pruh je zároveň pruhem odbočovacím. Tam sjíždějí z Jižní spojky m.j. skoro všechny náklaďáky nad 12 tun. Zejména tranzitní, které potřebují na D1(a následně třeba na Pražský okruh). (Dál k Barranďáku smějí ty nad 12 tun jen na povolení.)

Naštěstí je ten zařazoodbočovací pruh dost dlouhý, takže tam dochází obvykle v bezpečně malé rychlosti v pronikání množiny odbočujících kamionů a zařazujících se osobáků. K troubení bych viděl příležitost, když se chci dostat do mezery mezi kamiony a ten si mě nevšimne a dojede toho před sebou na doraz. Přitom si to trochu ztíží, protože čím dřív z toho pruhu vypadnu, tím dřív se tam může dostat on.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]