Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záměna techničáku?

Od: lukinaks* odpovědí: 24 změna:

Dobrý den,

uvedu příklad:

mám dvě Škody 120 jedna bez papírů (pojizdná) a druhá s papíry (nepojizná).

Dal by se použít techničák z nepojizdné škody na pojizdnou když bych přenýtoval štítek karoserie (pokud to je ten v kufru) a nechal přepsat motor?

Děkuji za odpovědi

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

a co číslo karoserie, to taky předěláte?

vy o tom moc nevíte, že?

 

nespokojenyurednik

0x

techničáky se nikdy nezaměňují a nic se v nich nepřepisuje, zaměňuijí se karoserie a vyráží se na ně náhradní technologií VIN z techničáku, jde buď o přestavbu nebo v příapadě starých škodovek jen o výměnu karoserie jako náhradního díul, to je oficiálnáí úřední postup, jinak neoficiálně doma můžete zaměňovat a nýtovat co a jak chcete, akorát sa tím nesmíte na silnici, s výjimkou soukromé

 

lukinaks*

moc o tom nevím, proto se ptám.

myslel jsem že právě na tom štítku je výrobní číslo (když už jsme u toho, může se zeptat kde tedy je?)

jinak bych teda musel nechat přepsat motor i karoserii najednou, což asi nejde

celp*

Číslo je vyražené v kufru na čele skeletu.Málokdo to dokáže zamaklovat tak aby to na STK nepoznaly.Bylo by lepší to přeskládat na skelet,který je má papíry.

lukinaks*

díky, to jsem chtěl vědět

ar*

Sice nevím jestli se ještě vyplatí takto dávat dohromady 120 ale to záleží na majiteli. Co se týče VIN karoserie kdybych to řešil já pro sebe a chtěl jezdit s autem do zahraničí tak rozhodně číslo vyříznu a převařím přestříknu a hotovo. Ono v zahraničí nikoho nezajímá ,že u nás nějakej debilní ůředník vymyslel takovou hovadinu že se vyrazí číslo do karoserie. Němce to totálně nezajímá koukne na origo VIN a do techničáku a je vymalováno to že je tam něco vymlácené jinde je nezajímá .Zadržej odvezou na stanici a tam člověk stráví celej den než se to všechno vysvětlí.

Za ten nesmysl by někdo potřeboval nakopat. Proč to dělat jednoduše přepsat číslo kar.v techničáku když to jde složitě a vyrážet nový VIN zmrvit podběh a ještě přidělávat starosti. Fakt vyborný

nespokojenyurednik

To je nařízení debilních úředníků evropské unie, odrážející se v naší národní legislativě, že je VIN jakýmsi rodným číslem auta a že to číslo je jedno po celou dobu životnosti auta...Také doklad je k auto po celou dobu životnosti auta jeden, duplikát se vydává jen za ztracený, poškozený nebo pokud je popsán. Při výměně karoserie se vyráží na novou karoserii původní VIN, tedy ten, který je uveden v techničáku, a to náhradní technologií. Původní VIN se překřížkuje, respektive znehodnotí tak, aby byl pořád čitelný, v dokladech a v elektronické části registru je o tom zápis.V malém TP na zadní straně v poznámce: VIN vyraženo náhradní technologií.

Na hranicích s tím samozřejmě při kontrole může být problém

ar*

Opět zaklínadlo evropslá unie zajímavé je že se to dělá jen unás. Všude jinde se va velkém techničáku objeví doplněk zmněna čísla karoserie a nevyráží se ten nesmysl. Protě tak jak to fungovalo i unás než někdo vymyslel tu blbost. Proto s tím jsou všude v zahraničí jen problémy pokud policie při kontrole zjistí nesrovnalost mezi VIN v tp a origo VIN karoserie a nějaký vybouchaný čísla je nezajímaj. Není to jenom na hranicích.

nespokojenyurednik

Myslím že teď píšeš o něčem, o čem vůbec nic nevíš a čemu nerozumíš, jednak v zahraničí nikdo nepřestavuje stará auta, ta se prodávají do ČR a dál, třeba do rumunska, a legislativa EU platí v celé evropské unii, registrační doklady v EU se nepřepisují.

ar*

To je tvůj názor na kterej máš právo no zkutečnost je jiná.

doplněno 02.02.10 13:14:

Tvůj problém je že vidíš auta jen na papíru. A skutečné auto jsi viděl jen Toyotu Yaris

nespokojenyurednik

ještě jednou Vám zopakuji, nic se nepřepisuje, takže nebudete dávat nic přepisovat, budete žádat o schálení výměny karoserie...jděte osobně na úřad za technikem a zeptejte se jeho, vše Vám vysvětlí

 

lukinaks*

ja to neplanuju děla ani žádnou škodovku nemam, jen mě to tak napadlo ale stím vyříznutím a převařením by to šlo

nespokojenyurednik

Samozřejmě by to šlo, za provozování vozidla s pozměněnými identifikátory lze uložit pokutu do 5 milionů Kč, jedná se o přestupek podle zákona č.56/2001Sb., §83

jarda2*

Zajimava otazka, aby rec nestala - kolik procent kastle patri k identifikatoru a kolik je zbytek? U starych aut byva VIN jen jeden, takze jestli je to prepazka, hrnec tlumice, predek po dvere...

Jinak zrovna u S120 by to slo IMHO prevarit s dostatecnym kusem kastle docela snadno (pokud teda kolem toho jeste nejaka kastle zbyva )

Když je svářeč šikovnější jak technik na technický, tak to vždy projde. Opačně je problém.

ar*

Asi tak nějak

Člověk nemůže zato že si opravuje auto používá díly z jiného vozu a stoho jeho mu zůstane jen ten díl kde je VIN a ostatní je tak špatné ,že je potřeba vyměnit.

 

likva*

0x

Vážení,

k výměně karoserie musíte mít vyjádření výrobce! No a o to nemusíte vůbec žádat, protože ŠKODA povoluje výměny pouze u vozidel mladších 10-ti let.

Kupte si nějaké normální auto a nevymýšlejte hlouposti.

...hlouposti...nebo se koukněte nahoru, jak to vyřešit jednodušeji.

likva*

Koukám, koukám a jediné co vidím je návádění k převaření VIN...

Legálně vyměnit karoserii u Š 120 prostě nejde.

Riskovat a třást se každé 2 roky na TK a při každé kontrole v provozu za to opravdu nestojí, nehledě na to když se něco stane odnesete to VY.

Pokud by se při dopravní nehodě zjistilo, žo vozidlo má převařené identifikátory, tzn. nemá schválenou technickou způsobilost, tak jste v pěkné průšvihu. A věřte tomu, že pojištovna než sáhne do strožoku, vše pečlivě prošetří.

Pokud se chcete každou cestu bát, tak směle do toho. Brzy toho budete litovat!

ar*

No jestli právě není problém v tom když to legálně nejde, že si lidi musí poradit. A věřte ,že když se to umí "opravit" žádné klapání na STK nehrozí. Vyměnit díl na autě s VIN je stejná práce jako díl bez VINu. Jenom se to musí umět a ne vyříznout 1cm kolem čísla.

je to jako v každém jiném řemesle když dva dělají totéž není to totéž.

 

petronelli, naprosto souhlasím, a schvaluji

likvo, máte právní pravdu, Ale jen právní.

doplněno 02.02.10 19:57:

múžete vymyslet katastrofický scénář, já klidně optimistický scénář nehody.

nu*

v uvedeném konkrétním případu kdy je jedna š-120 "bez papírů" oficiálně vyměnit karoserii nejde, jinak pokud jsou splněny zákonné podmínky tak to jde...Je to plně v kompetenci příslušného úřadu...pokud jde o stodvacítky, před několika lety vydala škodovka veřejné prohlášení, kde oficiálně souhasí s výměnou kroserií modelové řady š-120 - a to jako náhradní díl, pokud se bude jednat o shodné karoserie, konkrétně musí být jistá shoda v prvních asi 8 číslech VIN. ..později se vyjádřila, že k této modelové řadě již nebude žádná prohlášení vydávat, a to vzhledem ke stáří těchto vozidel, ani nebude vydávat nikomu žádná potvrzení, s odkazem na to že případné přestavby jsou plně v kompetenci příslušných uřadů. Toto veřejné prohlášení bylo nahrazeno později dalším a dalším prohlášením, modelové řadě 120 se v nich Škoda a.s. nevěnuje. Když úřad bude postupovat podle toho nejstaršího veřejného prohlášení, které škodovka později nezrušila ani údaje v něm obsažené nepopřela, jen s evyjádřila že se již neude vyjadřovat a je to v kompetenci příslušného úřadu, lze vycházet ze zásady že při shodě prvních několika čísel VIN by mohl úřad uznat výmenu karoserie za jinou shodnou jako výměnu náhradního dílu a vydat rozhodnutí o obnově původního VIN náhradní technologií. Tak se v podstatě obě karoserie "prohodí", doklady zůstanou pořád stejné s poznámkou VIN obnoveno náhradní technologií v souvislosti s výměnou karoserie. Na škodovka s "novou" karoserií po vyražení VIN absolvuje technickou prophlídku v plném rozsahu, včetně evidenční kontroly, za správní poplatek 50,- Kč by pak mohl úřad zapsat obnovi VIN náhradní technologií s výměnou karoserie...

Pokud bude chtít úřad v souvislosti s výměnou karoserie š-120 písemné stanovisko výrobce, máte smůlu...Upozorňuji Vás, že nejde o různý výklad zákona, ale o různý přístup konkrétních osob...

likva*

Vážený NU, tak takhle teda nééééééééééééé.

Dle sdělení ŠKODA AUTO zn. TZH/77 ze dne 21.09.2009 je zřejmé a jasné, že povolení tedy souhlas s výměnou karoserie u ŠKODY 120 nelze udělit.

Pokud tedy žadatel žádá o výměnu po účinnosti a platnosti tohoto sdělení, nemůže mu příslušný obecní úřad tuto výměnu povolit.

(Že to před několika lety šlo je pravda, ale buhužel žadatel žádá teď, každý normativně právní akt, nebo sdělení má svoji platnost)

Prostudujte si pojmy retroaktivita, platnost a účinnost.

Váš blábol o shodě prvních 8 znaků je taky nesmysl, protože škodovky do roku 1985, měli pouze výrobní číslo.

Výměnu legálně povolit nejde.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]