Nejste přihlášen/a.
U naftových motorů je to jasné - musí se počkat až se nahřejí žhavící svíčky.
Ale jak je to u benzínových motorů, které mají řídící jednotku (ne s karburátorem, ale se vstřikováním)?
Nastartovat jde ihned po zapnutí zapalování, ale je to dobré takto startovat? Nebo je lepší počkat až řídící jednotka všechno zkontroluje a pozhasínají kontrolky (kromě nabíjení a mazání)?
Kontrolky se rozsvítí a postupně začnou zhasínat. Z toho usuzuji, že řídící jednotka provádí nějakou kontrolu.
Asi po 5 vteřinách všechno zhasne a zůstane svítit jen, že nejde dobíjení a mazání.
Když nastartuji ihned a nečekám těch 5 vteřin, tak kontrolky také nezhasnou ihned, ale postupně. Po nastartování sanozřejmě zhasne i dobíjení a mazání.
Je to různé, některá auta jsou bezevšeho připravena být nastartována ihned, to, co by je mohlo zdržovat je natlakování palivové soustavy a proto si ji tato auta natlakují preventivně po otevření řidičových dveří, nebo nějakým jiným způsobem poznají, že je řidič přítomen. Kontroly snímačů a akčních členů se but provedou v nastartovaném režimu ( s ničím se nehýbe), nebo se některé vynechají. Jiná auta s tím mohou mít problém, kdy se po ihnednastartovaní například na chvíli náhle zvýší otáčky, jak se testovala škrtící klapka a nebo se motor zakucká pod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.