Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám Hyundai i30 2008 1.4 benzín a jsem opravdu v zoufalé situaci:
Před 14 dny při cestě na Votvírák (bylo venku hrozné vedro) jsme zastavili na benzínové stanici, že si koupíme něco k jídlu (netankovali jsme). Po nákupu mi nešlo nastartovat auto. Po všech možných telefonátech nějaký lokální mechanik přijel a zjistil, že nespíná palivové čerpadlo. Auto dal na lano, že si to odtáhne s kolegou a po festivalu si pro něj přijedu, že to zkusí opravit. Volal mi asi za 10 minut, že to auto na laně zkoušel nastartovat za jízdy (princip roztlačení) a to auto chytlo.
Dnes se mi stalo to samé. Vedro, jedu autem a zastavím u Alzy, že si vyzvednu objednávku. Když jsem se vrátil, tak opět stejný problém - nastartoval jsem, ale otáčky šly postupně dolů - jak bylo paliva méně a méně. Volal jsem asistenčku a domluvil jsem se s autorizovaným servisem, že se mi na to zítra podívají. Auto jsme naložili, odtahli a při sundavání jsem to jen tak zkusil nastartovat - a samozřejmě, že to chytlo. Ještě, že jsem si to natočil, jinak by mě měli za blázna.
Průšvih je, že teď nevím vůbec co s tím. Zdálo se mi, že relátko spíná, takže možná nějaká závada související s čerpadlem? Nejhorší je, že když to teď funguje, tak chybu bude strašně těžké odhalit. Podotýkám, že jsem nikde netankoval, benzín co tankuji tankuji už rok a nikdy nebyl problém (v Makru, Shellu nebo na benzíně). O auto se starám, před třičtvrrtě rokem měněny svíčky, olej, filtr do motoru... Chladička je na horní rysce, oleje je taky dost. Prostě, snažím se si to auto hýčkat, aby dlouho vydrželo.
Průser je, že v sobotu letím na 4 dny do Benátek (vracím se ve středu) a v neděli mám jet na 14 dní do Chorvatska - ubytování zajištěný, vše zaplacený, jedeme tam s přítelkyní a její rodinou. Jestli se na to auto nebudu moct spolehnout, tak se opravdu budu bát jet.
Můžete mi prosím říct, jestli se vám něco podobného někdy nestalo? Ideálně bych vyměnil (holt preventivně) v autorizáku to palivové čerpadlo, případně ještě projistotu spínací relátko nebo nějaké teplotní čidla. Napadá vás něco?
Moc díky.
Video (ze začátku je vidět, že tam ještě trochu benzínu zbylo, takže to nachvilku chytlo):
TMADC51CP9J013914
... Děkuji mockrát. Já právě doufám, že to bude tím. V autech se nevyznám, ale napadlo mě jestli to nemůže být nějaké teplotní čidlo nebo tak. Ale nevím, když sepne relé, tak jestli je ještě po cestě "něco" co tomu čerpadlu může zabránit..
Zajímavé je, že se to děje jen při startování, při jízdě nikdy. Čím to může být?
Jak vás napadlo vložit jakékoliv čerpadlo tedy nechápu.
V odkazu je několik stejných čerpadel s jinými tlaky od 3 přes 3,5 až po 3,8 bar. Tak to je to, o čem jsem psal !
Jendo, můžete mi na sebe dát nějaký kontakt klidně do PM?
Zajímalo by mě, jak s tím přesně souvisí ty bary. Moc jsem to z toho nepochopil
To je tak: z čerpadla musí jít konstantní tlak do vstřikovacích ventilů. Ty jsou v podstatě jen elektromagnetické ventily, které přes několik otvorů pouští benzín do sacího potrubí u MPi motorů. Na základě údajů z čidel a lambdy ŘJ jednotka zkracuje nebo protahuje dobu otevření v ms. Vstřikovací ventily mají daný průtok např. v ccm.
Potřeba 3 baru je nutná pro rozprach benzínu a dané množství . Na výstupu z nádrže je regulátor tlaku paliva, který koriguje tlak na normovanou hodnotu. Pokud má čerpadlo jen 3 bary, kolísá vstřikované množství paliva a motor se houpe, cuká atd. Je to obdoba regulátoru u svářeček nebo autogenu aj. Ze zásobníku musí jít více, aby byl výstup stále stejný.
Pokud je tlak menší, musí ŘJ prodloužit vstřik, aby 1. regulační lambda naměřila správné množství kyslíku ve spalinách a může to vést mimo možnosti předstihu. Někdy se tuning provádí i zvětšením průtoku vstřikovacích ventilů zvýšením tlaku na regulátoru ( tím spíše musí být výkonnější čerpadlo) nebo zvětšenými tryskami aj., kdy je palivo dodáno rychleji a pak je možno zvětšit dodávku nasávaného vzduchu přes sportovní filtr. I když to je jen minimum, protože čidla registrují atmosférický tlak, lambda směšovací poměr a moc se v tomto směru divočit nedá.
Nikde nic nekolísá při 3 barech, to je nesmysl, když je rampa jednotrubková, tak regulační ventil je u čerpadla a je tlak konstantní, když je redukční ventil na rampě, tak je ještě ovládaný podtlakem ,a výsledný tlak je obvykle 3,5Baru... Ale je to individualní podle konkrétního vozidla... Někde jsou i 4Bary... Ba dokonce i 4,3 Bary...(Mondeo ST220),
Nejčastější závada je slabé čerpadlo, čerpadlo má svůj tvar, někdy je to i dílo některé napasovat do stávajícího obalu (nutno dodržet) a dejme tomu i tlak, ale tlak je spřažený s průtokem a ten údaj třeba na Autokelly je mnohdy zavádějící... I čerpadlo co má na sobě 2,5 Barů dá z vesela 4 bary, nakonec se stejně redukuje na 3,5 Baru... Do zátěže dává i 8 Barů, odzkoušeno...
Nejčastější závadou je, že čerpadlo vůbec nejede, nerozběhne se, nebo se chvilkama vypíná, na druhém místě je, že je opotřebované a má malý tlak, alias třeba tlak dobrý, ale malý průtok a až na třetím místě jsem se setkal s vadným redukčním ventilem...
A ještě jedna zkušenost... Levné neznačkové čerpadlo má mnohdy podstatně nižší životnost... Taky je to vyzkoušené! Předpokládám, jak mi tu bude někdo oponovat, že koupil levné a jak moc dobře funguje... Tak výjimky jsou samozřejmě všude...
Palivové čerpadlo neodejde najednou. Přestává fungovat postupně. čím déle se jede, tím více je zahřáté, a pak po vypnutí motoru se už nerozeběhne. Mám zkušenosti, že po 20 km to bylo v pohodě, ale po 100 km už ne. A postupně to odešlo, až už jsem nenastartoval ani po těch 20 km. Ve značkovém servisu to hledali 2 měsíce, přičemž mi vyměnili i rozvody, možná zbytečně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.