Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna svíček

Od: lacin66 odpovědí: 6 změna:
Ahoj zdravím všechny. Jaký je interval výměny svíček u benzínových motorů? Je to motor 1.2 tsi vw jetta. Děkuji za odpověď a názory Vladimír

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Já jsem měnil u 1.4 Mpi po 40 000 a už vypadaly dost opotřebované.

nyní to vyměním pro jistotu cca po 30 000.

Mechanik je vyměnil po 26 000 - už se mu nezdály.

 


0x

Držel bych se doporučení výrobce, které najdeš v návodu k obsluze.

Nevím, jak si @slavo představuje vzhled "opotřebovaných" svíček, takže k tomu jen podotknu, že na motoru Renault 1.2 16V, který jezdí již 8 let (330 tis. km) na LPG měním bez problémů svíčky po 60 - 80 tis. km. Přitom se svíčky při LPG provozu údajně opotřebují rychleji.

Myslete si o mém názoru, co chcete ...

Předtím jsem měl lada 2103 a po cca 10 000 km auto po nastartování chcípalo a nemělo tah - po výměně svíček jelo jako divé - sice jedna svíčka stála 24 Kč okolo roku 2000 -, ale nevím kolik by taková stála nyní.

 


0x

Tak na staré škodovce 120 s eměnily po 10.000Km, když jsi je nevyměnil, tak taky jela, ale nebylo to nic moc...

V běžných automobilech moderní konstrukce jsou svíčky na 30.000 - 50.000km... Snad až na výjimku při správná funkci všeho to jede, ale já sobně bych doporučoval měnit tak cca při 30.000... Vždy to bylo poznat, jak u Mondeo ST220, Mondeo 2.0l, Focus, Astra J. To že to jede, neznamená že až tak úplně dobře... Každý máme jiná kritěria... Někomu vadí že to třeba cukne a druhému nevadí třeba že za ním není vidět a ja taky velmi spokojen... Jinak třeba na plynu opravdu mají menší životnost, odzkoušeno praxí na x autech, třeba i na Dodge V8... A na CNG když nepoužiješ třeba doporučené poměrně drahé svíčky , tak obyčejné vydrží podstatně měně...

Zkus si to najít v manuálu... U některých vozidel doporučené svíčky mají velký vliv, zejména pokud používají zapalování typu DIS. Některé stojí pár korun a některé i hodně stokorun... Nicméně bych si je tak okolo 30.000km vyměnil a neždímal bych svoje vozidlo do mrtě...

 

asd1

0x

Podle typu ca 10 - 60kkm. U mne např Focus 1,6 74 kW interval 60kkm a vypadají OK, když po 60kkm dám nové tak nepozoruju změnu... Panda 1,2 44 kW interval 40 kkm, měnil jsem po 100kkm a vypadaly pořád dobře - odtrh, opálení elektrod i vzhled izolátoru pořád jako u zánovní, taky jsem po výměně za nové neviděl změnu.. Asi by jely v pohodě dál, ale bál jsem se únavy a např. rozpadnutí keramiky, prostě blbý pocit že tam už jsou dlouho...

Na LPG vydrží míň než na benzín.

Velký odtrh může i odpálit cívku (větší vzdálenost elektrod = jiskra přeskočí při vyšším napětí, které už může probít izolaci cívky, příp. kabelu)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]