Nejste přihlášen/a.
Na autokelly nabízeli různě vysoké těsnění pod hlavy na favority/feldy, jednalo se o setinky/desetiny milimetru, ale i tak.. Upravovat takhle motor, který má uložení kliky na třech místech/ložiscích není až tak košér, bude to přemáháno a budou trpět šály/ojniční ložiska a věci s klikou mimo uložení (do budoucna rozhádané tlaky ve válcích, nevyváženost, ale není to kritické pro běžné užití). Felďácký kliky jsou už na pěti ložiscích, vydrželo by to víc. Dva milimetry už je moc, ideální bylo max. 1,6mm.
Přečti si o snižování hlavy tento článek skoda.panda.cz/... a nahoře vpravo potom klikni na zeleně napsaný odkaz MOTOR. Ve vybraných článcích jsou další možné úpravy motoru Favorita. Kdysi jsem dělal stejné "pokusy", ale pokud to máš na tuningsrazy, tak pokračuj v úpravách, pokud s tím chceš do ulic, tak ještě musíš vylepšit podvozek (Favorit je na origo tlumičích a pružinách v zatáčkách nestabilní, je toho víc..) nebo s STK s emisemi by mohl být problém.
Kdo vám poradil snížení o 2mm? Nejdříve musíte mít těsnění a pak s nějakým motorářem rozhodnout, o kolik hlavu vzít. Těsnění si kupte kdekoliv, ale snižovat hlavu o 2mm a pak tam laborovat s těsněním mi přijde poněkud podivné.
Při takové úpravě můžete jezdit na ethanol, normální benzín se bude zapalovat mimo předstih díky detonačnímu hoření. Pak je 100 oktanový benzín nutností.
Vidím že to ještě nemáš "snížený", tak tady jeden odkaz na vymezovací kroužky/podložky kalina.cz/... a další článek o snižování hlavy dfens-cz.com/... Tyhle věci mají svoje úskalí při snižování hlavy o 1,6 mm a aby to mělo nějaký efekt, je potřeba mít známé, kteří vědí o těchto úpravách motorů a mají nějaké ty frézky, přesné měřidla, prostě nářadí, jinak se kloudného, trvalého výsledku nedobereš. Motor se bude přehřívat, kolísat otáčky, špatně startovat, musíš vybrat vhodné svíčky, nastavit předstih.. prostě-není to jen o snížení hlavy.
Hele pokud si chceš hrát na motoráře a něco se naučit + vytvořit, tak se tomu musíš věnovat a nastudovat si kompletní znalosti + mít přístup k dílně = nejlíp spojit se s nadšencem motorářem... Jestli chceš jen moudro "dej tam to a to" abys měl vytuněno a mohl sis zajezdit, tak to je takhle na nic, to radši sežeň hotovou starší káru s aspoň dvoulitrem.. Když trochu hledáš tak slušný auto seženeš i za levno a bude to 1000x lepší než schade... A blbni s rozumem at nezrakvíš někoho jiného ani sebe.
Motor je vyladěný celek a pokud změníš jeden parametr tak musíš upravit i ostatní = jen snížit hlavu je pitomost a obzvlášt o 2mm. Zvýšit kompresi bez dalších úprav je oslovina, podobně jako přidat bez dalších úprav turbo...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.