Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl mezi turbem a kompresorem

Od: viktor® odpovědí: 10 změna:

Jaký je rozdíl mezi turbem a kompresorem.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Pokud se ptáte na komponenty motoru vozidla, tak turbo využívá energii výfukových plynů a má určitou prodlevu při přidání plynu ev otáček. Chvíli trvá než dojde k roztočení a natlakování nasávaného vzduchu. Druhou možností je kompresor poháněný motorem a u něj je minimální prodleva - turboefekt. Některé motory jsou vybaveny oběma technologiemi, z hlavy bych řekl Mercedesy, kdy v menších otáčkách a při přidání plynu pracuje kompresor a při vvyšších otáčkách turbo.

 


1x

Turbo a kompresor jsou dve zcela rozdilne veci.

Pojmenovani turbo se pouziva jako oznaceni pro pohon neceho (cehokoliv) pomoci turbiny.

Turbina je druh rotacniho pohonu, ktery je roztacen pomoci energie proudici tekutiny (kapalina nebo plyn), ktery premenuje na vyuzitelnou mechanickou energii (praci).

Kompresor je zarizeni na stlacovani plynu. Existuje jich mnoho druhu vhodnych pro ruzna pouziti.

Napr.

Turbo generator - elektricky generator pohaneny turbinou. Klasicky v elektrarnach.

Turbo vrtulovy motor - Letadlovy motor, kdy je letadlo pohaneno vrtuli, ktera je roztacena turbinou.

Turbo kompresor - kompresor pohaneny turbinou - napriklad pouzivany pro preplnovani v motorech vozidel

atd.

 


0x

Obojí tlačí vzduch do motoru. Turbo je poháněné výpary z výfuku a kompresor je poháněn rozvodem motoru.

vernon
Výpary z výfuku... Velmi svérázné označení výfukových plynů
A kompresor rozhodně není poháněn rozvodem motoru...

 


0x

Obecně - turbo stlačuje vzduch vrtulí (turbínou), kompresor pístem.

Obecně jsou hojně používané šroubové kompresory a část turbodmychadla, která stlačuje vzduch, je právě dmychadlo, ne turbína.
jenda2*
Obecne je toto rubrika auto-moto, cili kompresor pro vzduch do sani rozhodne nema pisty. To je zase blba odpoved.

 


0x

Pokud je myšleno v autě, tak turbo pohání výfukové plyny a kompresor pohání elektromotor.

jenda2*
Tak to jen v cinskem tuningu. Ve skutecnosti se pouziva nejcasteji sroubovy kompresor pro male az stredni otacky motoru pohonem remenem od alternatoru a pro vyssi turbo pohanene vyfuk.plyny, ktere alespon cast kineticke energie predaji obeznemu kolu na vyfukove strane atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]