Nejste přihlášen/a.
Pokud se ptáte na komponenty motoru vozidla, tak turbo využívá energii výfukových plynů a má určitou prodlevu při přidání plynu ev otáček. Chvíli trvá než dojde k roztočení a natlakování nasávaného vzduchu. Druhou možností je kompresor poháněný motorem a u něj je minimální prodleva - turboefekt. Některé motory jsou vybaveny oběma technologiemi, z hlavy bych řekl Mercedesy, kdy v menších otáčkách a při přidání plynu pracuje kompresor a při vvyšších otáčkách turbo.
Turbo a kompresor jsou dve zcela rozdilne veci.
Pojmenovani turbo se pouziva jako oznaceni pro pohon neceho (cehokoliv) pomoci turbiny.
Turbina je druh rotacniho pohonu, ktery je roztacen pomoci energie proudici tekutiny (kapalina nebo plyn), ktery premenuje na vyuzitelnou mechanickou energii (praci).
Kompresor je zarizeni na stlacovani plynu. Existuje jich mnoho druhu vhodnych pro ruzna pouziti.
Napr.
Turbo generator - elektricky generator pohaneny turbinou. Klasicky v elektrarnach.
Turbo vrtulovy motor - Letadlovy motor, kdy je letadlo pohaneno vrtuli, ktera je roztacena turbinou.
Turbo kompresor - kompresor pohaneny turbinou - napriklad pouzivany pro preplnovani v motorech vozidel
atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.