Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč má diesel vyvevu?

Od: slezakjan odpovědí: 11 změna:
Zdravím,
dokázal by mi někdo polopaticky vysvětlit, proč dieselové motory mají vyvevu a benzinové motory si stačí s podtlakem ze sacího potrubí? Proč diesel taky nebere podtlak ze sání?
Děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


12x

Nafták nemá škrtící klapku kterou by dělal podtlak, nasává za všech okolností plný objem vzduchu a výkon se řídí množstvím vstříknutého paliva které se ve stleceném vzduchu vznítí. Benzín potřebuje klapku, protože vytváří směs vzduchu s benzínem ktará je následně zažehnuta svíčkou.

 

bulik*

0x

Diesel nemá vývěvu a bere vzduch sáním přes filtr. Pak je vzduch ve válci stlačen, tím se ohřeje na vysokou teplotu a to se tam vstříkne nafta, která se žhavým vzduchem zapálí. Diesel ke svému chodu v principu nepotřebuje elektřinu, benzíňák ano.

Asi nevíte, co je vývěva a k čemu se u dieselů používá
Správně odpověděl @anonym
vernon
buliku, jsi mimo mísu. Na tohle se totiž tazatel neptal...
bulik*

Dieselův motor nepotřebuje vývěvu, vývěvu potřebují brzdy. Například stacionární Dieselovy motory vývěvu nemají, není k tomu důvod ! Benzínové turbomotory nemají v "sání" podtlak !

vernon
Přeplňované benzíny samozřejmě MAJÍ při deceleraci za škrtící klapkou podtlak. Jsi prostě opravdu mimo mísu...

 

fero*

0x

Dobrý den,Váš dotaz je trochu zmatený a tomu odpovídají i odpovědi na Váš dotaz.

Spletl jste si vývěvu s kompresorem,což jsou pojmy úplně protichůdný.Jenom na úvod,dieslový motor v podstatě

žádné dmychadlo nepotřebuje,stejně jako benzinový motor.Oba tyto motory mohou být 4-taktní,nebo 2-taktní.

Rovněž tak podtlak nevzniká na žádné podtlakové klapce.

Předpokládám,že jste se ptal proč má diesel turbodmychadlo-lidově řečeno turbo.Je to z důvodu podstatného zvýšení

výkonu motoru,protože motor je přeplňován(oproti atmosférickému motoru,ten nemá turbo),tím se zvyšuje tlak plynu

ve válcích a tím i výkon.Turbo je poháněné výfukovými plyny a proto začne působit až při vyšších otáčkách.Pokud se

požaduje přeplňování i v nízkých otáčkách používá se místo turba kompresor poháněný přes akumulátor

Jinak dnes turbo mají i benzinové motory Pro velké výkony se použijí npř.dvě turba zapojená za sebou a ještě

se před turbo montuje chladič vzduchu,aby se ho do válců dostalo max.množství.

Podtlak se vytváří pohybem pístu ve válci motoru z horní úrovně do dolní úrovně..

Další zbytečná odpověď. Ptá se jasně na vývěvu, navíc píše, že benzínové motory ji nemají, což je taky pravda. Přeplňování má dneska kdejaký benzín i diesel.
Jediné co ho zajímá je vývěva, která vytváří podtlak pro posilovač brzd.
fero*

Pokud máte zájem se vyjadřovat k tomuto dotazu,tak si nejdříve ujasněte jaký je rozdíl mezi vývěvou a dmychadlem.

Dále jste mi nevysvětlil proč benzin.motor oproti disel. motoru nemá podle Vás vývěvu,když se jedná o brzdy(dle Vás).

Také byste si měl ujasnit,že ovládání brzd je řešeno tz.hydraulickým převodem,protože na základě Vašeho"podtlaku"

by npř. nefungovalo ABS.Stačí znát trošku chování plynu(z fyziky)

Jinak Mercedes vyrobený npř.po válce neměl žádný kompresor,turbo ani natož vývěvu a jezdil výborně.

Vy byste měl předně pochopit, na co se tazatel ptal

Vidím, že fero tomu opravdu nerozumí...

Tak diesel má vývěvu a to zpravidla, obvykle rotační šoupátko na vačce a specialita Fordu byla třeba pístová vývěva na těle motoru (Escort). Vývěva tam je pro funkci "posilovače" brzd a případně jako pomocné médium, čili vakuum pro ovládání pomocných systémů jako je EGR, ovládání turba, různých klapek, ale primárně je to pro posilovač brzd, to že jsou brzdy hydraulické snad ví každý a ABS má svoje hydraulické čerpadlo... Pomocné komponenty můžou být ale i v provedení s elekrovýbavou, čili servomotorkem, či elektromagnetem... Velikost vakua je cca -0,6 až 0,7 Bar

No a u benzínu se bere podtlak pro stejný účel za klapkou... Nejvyšší podtlak je taky -0,7Bar a je v situaci když je klapka uzavřena, čili při volnoběhu a tedy i při brždění... U některých vozidel je podtlakem řízený redukční ventil na rampě s palivem (nepřímý vstřik) a zase třeba EGR, turbo atd.

V obou provedeních se používá zásobník podtlaku. U VW je to zpravidla koule a u jiných třeba hranatá pixla...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma vyveva

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]