Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Pionýr mi najednou začal hrozně špatně táhnout do kopce.Motor sice nekucká ani neškube,ale prostě nejde vytočit do rychlosti,při nájezdu do kopce začne ztrácet sílu a pak jsem rád když vyjedu na jedničku musim to držet na plnej plyn a zbytek cesty z něj dostanu tak 40km. Jinak při vytáčení na volnoběh v pohodě a když to doma nechám v klidu a jedu třeba za půl dne tak už to jede zase v pořádku ,ale zas jen do prvního kopce. Vejfuk je čistej,jehla plováku má stavítko jak má bejt.Děkuji
Příčin může být celá řada. Mně to sálo falešný vzduch (Jawa 20). Uvolněný karburátor. Falešný vzduch může přicházet taky spodem přes opotřebená gufera, je to přece jenom starý stroj.
Další možné příčiny uvedl Anonym přede mnou. A co benzín? Máš tam alespoň trošku kvalitní benzín? Píšeš že když to necháš odpočinout, tak to jede v pohodě. To by mohlo znamenat kromě zaneseného vzduchového filtru neseřízenu bohatost směsi. Taky se podívej na to, jestli máš dotáhnutu hlavu válce a jestli OK těsnění. Též může být příčinou nečistota karburátoru, vyčistit, profoukat kompresorem, zkontrolovat. A kdyby to nepomohlo, může tbýt přidřený válec anebo už po smrti pístní kroužky. Samozřejmě taky nevhodná svíčka, na to jsou Pionýry citlivé. Jaký máš kabel ke svíčce a koleno na svíčku? Neprobíjí?
Kabel , fajfka a filtr loni nový ,svíčka nevim. Loni když jsem to koupil, tak jsem to dával do kupy, takže brzdy,spojka, komplet čištěnej vejfuk. Vlastně loni ze začátku mi to jednou udělalo taky do jednoho kopce ,ale nahoře pak všechno bylo v pořádku a od tý doby až do teď pohoda.
Ještě prověř jednu věc: Víko benzínové nádrže. Je tam taková malá dírka zajištující přívod vzduchu do nádrže. To by mohlo být příčinou. S ubývajícím benzínem musí do nádrže přicházet vzduch, jinak v nádrži vzniká podtlak a sníží se přívod benzínu do motoru. Když jedeš po přestávce dostane se do nádrže vzduch a chvíli to jede normálně. Po rovině máš nižší spotřebu, v kopci se spotřeba zvýší a nedostane se do nádrže potřebné množství vzduchu, potom to jede blbě taky v rovině. Ráno to zase jede normálně. Až pojedeš do toho kopce, zkus tam vyjet bez víčka a jestli to pomůže tak pročisti víčko, profoukni pořádně dírku která zajištuje přívod vzduchu do nádrže. Tato závada se vyskytuje velmi vzácně ale může se vyskytnout, hodně lidí o ní neví anebo je to nenapadne.
Podívejte se, na jaký benzín ve své sobě Jawa Pionýr jezdil. Například na text z historie firmy Be/... (pdf soubor)
Citace z "Během roku 1959 byl zahájen prodej 84oktanového benzinu Special a počet oktanů Normalu se zvýšil ze stávajících 63 na 72. .." a na další stránce "od poloviny 70. let na mnoha místech systém samoobslužného prodeje, sortiment se navíc rozrostl o 96oktanový benzin Super a 91oktanový Special, který se prodává dodnes..",
Do benzínu se u dvoutaktních motorů také lil v určitém poměru olej, což samozřejmě víte a děláte.
Třeba váš Pionýr nechce nový benzín, třeba je pro něj moc oktanový? Nevím, nejsem odborník, jen hádám.
ještě mrkni jestli ti nespadla jehla v karburátoru, jednou se mi to stalo pak to nechce jet, protože tam nejde správná dávka benzínu, na volnoběh to jde normálně
Tak včera komplet vyčištění karbecu ,v plovákový komoře děsnýho svince a jedna tryska taky zasviněná neskutečně,divil jsem se že to vůbec jelo, víčko nádrže dírka OK. Ještě jsem šteloval a testoval jízdu s plíškem jehly na 2 a3 zářezu mám tu se 4. Ale žádná změna jede to furt stejně mizerně. Svíčka je nová a opálená dle fotek na netu správně.Tak jsem nakonec trochu začal ladil předstih a povedlo se mi to rozkurvit tak že to nejede vůbec, tak budu zejtra pokračovat.
Při sundání deklu u magneta byl vyteklaj olej z nějakýho gufera- že by to byl ten problém a přisávalo to ten falešnej vzduch?
vytoč kohout nadrže je tam sítko bude to zadělaný
ten kohout de taky rozebrat a vyčistit
vyčisti i nádrž
olej by týct neměl asi bude v háji gufero
Tak jsem se po dlouhý době dostal zas k pinckovi. Takže od poslední doby jsem udělal komplet GO motoru včetně výbrusu! No nebudu vás napínat stav defakto to samé. Krásně chytá ,začátek jízdy v pohodě ale po pár minutách zas ztráta síly (ale na volnoběh jde zase krásně za plynem) Jediný co jsem neměnil byla ložiska co jsou mezi ojnicí a klikou. Takže spousta času a peněz ,ale výsledek žádnej. Mezi motor a válec jsem dal jen těsnění a nelepil ho , Mohla by to být příčina že by třeba po zahřátí se udělala nějaká fuka a přisávalo to falešnej vzduch? A hlava na válci taky bez těsnění ,ale to jsem jako kluk míval taky bez a pohoda. Nebo nemůže být nějaká skrytá vada v karburátoru? Už nevim co s tim vše vyměníno.
Podobný problém jsem měl na bubnové sekačce (dvoutakt) na volnoběch motor bez problému po přidání plynu za chvilku se začal dusit,vše několikrát vyčištěno,nakonec jsem přišel nato,že nad jehlou v karbeci kudy jde benzín do plovákové komory je díra přicpaná (i když tam je palivový fitr) pravděpodobně vlivem biobordelu v benzínu za těch patnáct let co ji mám,po vyčištění šlape motor jak má.Neříkám ,že je to ono,ale podle popisu problému tam jde málo benzínu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.