Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kondenzátorový startovací zdroj 12V

Od: nonek® odpovědí: 26 změna:

Vaše osobní zkušenost s kondenzátorovým startovacím zdrojem 12V od jakéhokoli výrobce. Pište jen své zkušenosti, pokec i recenze jsem si už pročetl, výsledek je rozporuplný...proto hledám zkušenosti. Např.n ěco takového . Nebo podobný. Děkuji

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x


Tady to máte i s měřením a průběhem proudu při startu. Sice ten chlap vypadá jako magor, ale je opravdu chytrý a jeho videa jsou jak zajímavá a poučná, tak i vtipná není video, kde by se z něčeho nezakouřilo nebo nezajiskřilo (a ano, dělá to schválně)

 


0x

Na vybitou baterku rozsvícenýma světlama a motor v dobré kondici chytající na drcnutí to stačí, nastartovat tim naftu se špatnou baterkou v zimě bude trvat věky, pač se bude furt čekat, až se to nabije.

jabraka*

Až moc odkazů na různé recenze.Kde se v tak malé škatulce vezme energie na 400 A startovacího proudu ve mě vyvolává přinejmenším pochybnosti.

JABRAKA

@jabraka Pojem superkapacitor vám něco říká?
Viděl jsem videa, kde z nich přímo (bez autobaterie) startovali bez problému motor auta.
jabraka*

Také jsem si koupil do zásuvky ohřívač na místnost 16 m2,tuto místnost v zimě nemá šanci.Jo v létě,když je venku 20 tak je za 8 hodin 25 st C,

JABRAKA

neinbraka

To že něco neznám, tak to neznamená, že to neexistuje.

Pokud budou uvnitř odpovídající kondenzátory, tak to fungovat bude.

Např. tme.eu/...

jabraka má pochybnosti, to je úspěch.

joudis*

Měl jsem v zimě před lety vybite baterie, Iveco Stralis /tahač/ čekal jsem že přijedou s nakladakem a nastartujeme pres kabely. Přijeli dodávkou a měli něco jak kufřík do ruky. Připojily nevěřil jsem ze to vůbec hne s motorem jak baterie totálně KO. Hned napoprvé a motor běžel. Tak vim ze to funguje ...

Jabrako, taky jsem nevěřil, ale na posledním srazu "Jeepařů" nechal kolega přes noc zapnuté rádio a ráno už se starter ani nehnul. Když jiný kolega vytáhnul tuhle krabičku nenechal jsem si ujít příležitost a běžel se kouknout. 4 litrový motor naskočil na první otočení. Sice je to tak trochu proti zdravému rozumu, ale funguje to! Viděl jsem na vlastní oči.

 


A je to tady, jako obvykle ...jediný joudis četl otázku a odpověděl smysluplně...

 

jenda2*

0x

Ten druhý odkaz jasně říká, že to je do nebe volající pitomost. Akumulátor byl vybitý a ještě k němu připojili nabízený kapacitor. Ten se z vybitého akumulátoru ještě stačil nabít a vše dohromady svižně nastartovalo Jinými slovy Perpetum Mobile. Nabít kapacitor přes USB je ještě větší perla. Pokud tomu opravdu někdo uvěřil, měl by se dobrovolně nechat zbavit svéprávnosti. Za 2 minuty získá z vybitého akumulátoru 400 A... To musí mít prodejce své zákazníky za naprosté dementy.

Sám se nechte zbavit svéprávnosti a nekritizujte něco, o čem nic nevíte. Já to viděl na vlastní oči, stál jsem vedle toho cca 1/2 metru daleko. A nešlo o nahranou reklamní akci, ale o zcela vybitou baterii 4 litrového Jeepa, v kempu uprostřed pustiny během klubového srazu. Nevím, jak to funguje, ale funguje to spolehlivě. Samozřejmě musí být motor v pořádku a chytit na první otočení, druhé by to už asi nezvládlo.

jenda2*

Nevíte o nabíjení nic a máte se za borce. Nemůže vybitá baterka v autě nabít tento kondenzátor a ještě nastartovat auto. To i trochu soudný člověk musí poznat, že to nejde. Z 11 V neuděláte min. 13,5 V, které s rezervou potřebuje startér. Kapacitor pro dorovnávání špiček při výkonových zesilovačích v autě se navíc připojuje speciálním postupem, protože by velká kapacita kondenzátoru po připojení způsobila jeho destrukci.

ahifi.cz/...

Opravdu myšlení některých lidí jde hodně rychle z kopce a jsou chopni uvěřit naprosto debilní informaci.

1000farad

Jak jsi přišel na to,že startér potřebuje k nastartování 13,5 V?Kde je vezme?Z akumulátoru,který má napětí naprázdno nějakých 12,6V? Píšeš hlouposti a víš o tom kulové.

neinbraka

jenda2> píšeš nesmysly. To že něčemu nerozumíš neznamená, že to nefunguje.

Studuj. Možná ti to dojde...

jenda 2 má pravdu! Asi jste si opravdu nikdy s ničím takovým nesetkali... Zřejmě je to násobič výkonu! A asi to je jak jenda píše perpetum mobile... Existuje teorie o zachování hmoty a energie , čili z menšího výkonu větší nedosáhnu... Je to asi taková teorie , jako že z vybité baterie nabiju další baterii a ta bude mít více než ta původní? A ta energie mi v té staré ještě zůstane ne? A že se tady někdo neznalý matlá z desetinama voltu... Tak třeba čerstvě nabitý akumulátor má normálně určitou dobu přes 13V ... To, že až se ustálí a napětí klesne je druhá věc... Starter točí dobře i při 10V, jaké si myslíte že máte na něm napětí při startu? Díky úbytkům na vedení a vnitřnímu odporu akumulátoru...? Jinak firma Telwin vyrábí svářečky a nabíječky... Máme od ní také takový startovací vozík.. 3000A ! Jsou v ní dva malé 12V akumulátory a nabíjí se originální nabíječkou 6A... Přes konektor DIN, takový ten v provedení jak býval ve starých magnetofonech... Vyhozených 26.000Kč... Mělo to sloužit ke startování traktorů... A když se chce, tak to nastaruje i dva vzpouzející se stroje...

Jediné co je pravdou, že kondenzátor opravdu udrží elektrický náboj, ale hlavně mu ho musíme v podobě dostatečného množství energie dodat a to z vybité baterie určitě nebude...

neinbraka

hiawata>

Přemýšlej.

Tady jde o to, že z měkčího zdroje dostanu energii do tvrdšího. Pro start vozidla v dobré kondici stačí i hluboce pod 1% kapacity autobaterie. Jenže olověný akumulátor s pár % zbývající energie, má již vysoký vnitřní odpor a nedokáže dodat dostatečný proud. To se projeví např. tím, že baterie už neotočí motorem, ale světla ještě svítí.

Chápeš?

1000farad

hiawata Další takový.Co myslíš?Kolik energie je potřeba na nastartování motoru auta,které trvá nějaké 2-3 sekundy?I akumulátor,který je vybitý na méně,než 1/20 kapacity ,by bohatě stačil,problém je v tom,že mu stoupne vnitřní odpor a není schopen dodat požadovaný proud.Pokud se proud "nalije" do kapacitoru,který je schopen krátkodobě dodat proud několik set ampér... neinbraka mne předběhl

 

jenda2*

0x
Farade, kdyby jsi alespon jednou pripojoval kapacitor do palubni site, vedel by jsi, ze to je hodne slozite. Zbytek energie z aku se nasaje to kondenzatoru za pruvodniho jiskreni. Tech pres 13 V znamena aku v dobre kondici a jasne ze to klesa. Ale u aku v kondici. Pri startu ma aku asi 10V. U 11 V aku uz Neni energie pro start. To vi krome tebe ostatni. A pro 400 A jsou kabely s vetsim prurezem nez ta blbost v odkazu. Tvuj problem je mozek. Bohuzel. Ale naivnich soudruhu je mnohem vice...
1000farad
Napřed se podívej, jak startovací zdroj vypadá a na jakém principu pracuje,potom se zamysli a potom piš.
jenda2*
Jaky startovaci zdroj? Diskuze je o kondenzatorovem lakadle na naivky . Ze za 2 minuty po pripojeni k vybite baterce se vse zazrakem oziví. To je pro pro psychiatra. Mimochodem pripojeni nabiteho kondu k akumulatoru dochazi k vyrovnani potencialu a slabsi komponent to nezvladne. Timto se nekdy da odstranit pametovy efekt u NiCd akumulatoru. Jinak je to s tebou ztrata casu.
neinbraka

jenda2> Ty jsi opravdu stále nepochopil princip a funkci toho startovacího zdroje.

1)Nejsou v něm nejsou pouze kondenzátory, ale i elektronika, která řídí jejich nabíjení.

2)Nic se zázrakem neoživí, pouze se zbytek energie přesune do tvrdého zdroje.

3)S tebou je to opravdu ztráta času

 

jenda2*
Co tady objevujes jsem uz davno zapomel. Ty startovaci zdroje maji vnitrni akumulator a asi kobdik pro zvyseni pocatecniho pulzu. To ale neni predmetem dotazu. Chapu je mas hirsi cteni a chapani textu ale dotaz znel na pripojeni k vybite baterce. Vybita jako takova nema energii a tim to konci. Ztracim cas s fantastou z pivniho raje.
neinbraka

Tazatel se vůbec neptal na připojení k nějaké baterii. A už vůbec nikde nepsal, že vybité.

To jsi si tam doplnil ty, ve vlastní hlavě.

 

ja1

0x

Že by tam byly (super)kondenzátory tomu nevěřím, spíš jestli tu krabičku nevycpali aku Li-Polkami.

Kdo někdy viděl přivařování svorníků kondenzátorovou svářečkou? Kondík s obrovskou kapacitou se pomalu nabije přes řízený regulátor-odpor, svorník se přiloží, mohutně to prskne a je to... Jde o zkrat kdy se kondenzátor okamžitě vybije. Na nulu. Záležitost na půl vteřiny.

Spouštěč v autě se v okamžiku připojení napětí - než se roztočí také chová jako zkrat.

Jak dlouho se startuje motor? Vždyt u Favorita udávali při zkoušce spouštěče naprázdno (bez zátěže) že odebíraný proud nemá překročit asi 60? ampér. Tak co teprve na motoru.

Podívej se na ten start motoru ze superkapacitorů na videu co jsem sem dal než budeš spekulovat.
Startér se nechová jako tvrdý zkrat, je tam pořád odpor vinutí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]