Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Váha vzduchu

Od: michal001 odpovědí: 10 změna:

Ahoj,

již delší dobu se potýkám s tím, že Mercedes Sprinter (rok 2001), diesel, objem 2,8l, ztrácí občas výkon. Projevuje se to tím, že na vyšší rychlosti (4 a 5) to auto prostě nechce přidat. Sešlápnu plyn a nic, jen začne motor více hučet. Na nižší rychlostní stupně to není tak markantní, ale na 4 a 5 do kopce auto zpomaluje. Jinak za normálních podmínek by na 4 vystartovalo po sešlápnutí plynu do kopce jak drak. Toto se stává občas. Někdy během jízdy prostě auto "přepne", začne motor více hučet a už vím, že tato závada tu je. Auto startuje perfektně, drží i otáčky stabilní, jen prostě nevím proč občas se dostane do tohoto stavu. Myslíte, že to může být vadnou váhou vzduchu nebo čím by to mohlo být? Všechny filtry jsem nechal vyměnit (palivový, olejový, vzduchový) a nic. Mechanik také nevěděl a říkal, že diagnostika nic nehlásí.

díky moc za odpovědi.

Michal

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Kouknout v diagnostice na měřený hodnoty-kolik ta váha dává a porovnat stim kolik by dávat měla a mělo by bejt jasno
michal001

díky moc za odpověď

 

fero*

0x

Michale,nevím co je myšleno váhou vzduchu(jinak je běžně 1,28 kg/m3 ,ale to asi nebude ono).Tak jak popisujete

závadu, mohlo by se jednat o závadu na turbodmychadlu.Při řazení v kopci klesnou otáčky a tím se sníží množství

dodávaného vzduchu, motor ztratí výkon a nedostane se do požadovaných otáček,aby dostatečně přeplňoval motor.

vernon
Váhou vzduchu je myšlena váha vzduchu...
Přesněji tedy snímač hmotnosti nasávaného vzduchu.
fero*

Já bych raději snímal spotřebu objemu (litru) vzduchu,obsah motoru je také v lt.No to jsou ti Němci.

Nevím k čemu je hmotnost a i tu neuznávám ,vždy to byla váha.

vernon
Snímání hmotnosti nasávaného vzduchu, je nejpřesnější, zvlášt pro turbomotory. Jinak by se musela vypočítávat buď z tlaku nasávaného vzduchu a jeho teploty (tak to dělá třeba Siemens Simos vstřikování u Felicie MPI), nebo z teploty nasávaného vzduchu, polohy škrtící klapky a otáček (tak to dělá třeba Bosch Monomotronic ve Favoritu a Felicii BMM).
A u turbomotorů by to stejně nešlo.
Váha je přístroj na vážení. Tedy zjištování hmotnosti...

 

micgal001

0x
Diky moc za nazor. Ja jsem laik, takze co napisu mozna bude blbost. Sprinter je rok 2001 a jedna se jeste o atmosfericky motor tj. Turbodmychadlo by tam byt nemelo. Navic ta ztrata vykonu se projevuje i pri nizsich rychlostnich stupnich nez je 4 a 5. Jen to u 1,2,3 neni tak markantni, protoze to motor (prevodovka) "utahne". Na 4 nebo 5 kdyz pridam poyn, tak auto vubec nereaguje. Na 5 po rovine max. 90 km/h a je jedno hak slapu na plyn. Naopak kdyz hidne seslapnu plyn, tak motor zacne jakoby hucet

 


0x

A ten motor má koľko nabehané,čo tlaky vo válcoch?

michal001
Ahoj, motor ma poctivych 190 tisic. Pouzivano jako obytnak misto karavanu. Tj. Zadny pracant to nebyl a neni. Zitra jedu do servisu, tak dam echo, jestlize prijdou cim to je...

 

michal001

0x

Ahoj, tak nakonec to byla porucha MENIC TLAKU TURBODMYCHADLA. Díky moc za odpovědi a přeju štastné kilometry!

Michal

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma atmosfericky motor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]