Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava motoru Favorit

Od: petronels* odpovědí: 8 změna:

Zdravím, nenajde se automechanik (Praha a okolí), který opraví závadu kudy se voda dostává do oleje? Škoda Favorit 1992, rok platná STK. Opravdu to již nemá smysl investovat? Srdcovka. Do 5000 Kč se nevejdu ani zdaleka? Díky za tipy, rady..

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Mechanik se určitě najde. Ale bez rozebrání motoru (sundání hlavy) závadu nezjistíš. Pokud půjde jen o propálené těsnění pod hlavou, možná ti to šikovný kamarád za půl darma opraví. Ovšem pokud bude prasklá hlava, asi se do těch 5 tisíc nevejdeš. Skor si myslím, že by bylo lepší koupit stejný motor s čitelnou historií z vyřazeného auta. Běžná cena 2,5 - 4 tisíce Kč.


doplněno 30.04.19 22:15:

@dabel: Nebudu ti oponovat. Ovšem k porušení toho "těsnění", jak to nazýváš, dochází pouze výjimečně a to skoro stoprocentně při předchozí demontáži hlavy a bohužel souvisejícím "povytažení" vložek. To "těsnění" jsou vymezovací podložky pro zajištění správného přesahu vložek nad blokem motoru a při provozu motoru k jejich porušení/netěsnosti dochází jen velmi vzácně. Takže pokud motor ještě nebyl opravován (demontována hlava), je pravděpodobnost této závady nepatrná.


doplněno 30.04.19 22:16:

@petronels: Neřeší, ale musí přesně odpovídat typ motoru.

 


0x
Typuju že bude v háji mědený těsnění pod vložkama válcú
Najdi garážovýho nadšence a ono to zas pojede

 

petronels*

a win se již prý v techničáku neřeší?

petronels*

dodávám, že auto jezdí, ale víčko od oleje má bílý šlem a víčko expanzky má mastný film zespodu

petronels*

jednou se motor opravoval se stejným problémem, šlo protinemrznoucí plíšek nebo jak se mu říka..

Pokud je to možné, protáhni auto po dálnici nejméně 100km vyšší rychlostí (povolených 130km/h) a pak znovu zkontroluj obě víčka. Především víčko oleje by mělo být čisté. Usazeniny/šlemy, o kterých mluvíš, se klidně tvoří i v motoru, který je provozován při nízkých provozních teplotách na krátké vzdálenosti.

petronels*

pravda krátké vzdálenosti jezdím..žeby naděje? projeví se voda v oleji i jinak? upřesním, že z expanzky mizí a pod autem sucho..a v nádobce kde má být jen voda tak je řekněme blátíčko..je to jasný únik vody do oleje?

Naprosto stejné symptomy mám u motoru Renault 1.2 16V. Motor má najeto 330 tisíc km, pěna na víčku oleje se objevuje v podstatě celou dobu provozu, "blátíčko" v expanzce cca posledních 80 tisíc. Motor chodí jako hodinky a po konzultaci s mechanikem jsme se rozhodli nerozebírat, dokud se neprojeví nějaká vážnější závada. Od té konzultace uběhlo něco přes půl roku (cca 20 tisíc km) a stav se nemění, auto jezdí dále.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]