Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mechanik starších motorů

Od: honza76804* odpovědí: 7 změna:
Dobrý večer. Sháním někoho, kdo se hrabe a rozumí starším motorům značky Renault. Řekněme ročníky od 1998-2003. Nerad bych to dal do nějaké dílny, kde znají jen nová auta a vymění mi polovinu motoru k ničemu. Neví někdo o někom, kolem Prahy? Díky moc.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jenda2*

1x

cs.wikipedia.org/...

Podle odkazu letecký benzín nepochází z ČR, kde se od r. 2004 nevyrábí. Obsahuje olovo, tudíž zřejmě došlo k povlaku na lambdě a katalyzátoru. To je k spotřebě a zápachu.

Houpání otáček způsobuje volnobežný ventil,, který by mohl být vyběhaný a špatně nastavuje potřebnou polohu.

 

h0042*

0x
Co vám to dělá?

 

honza76804*

Řeknu to na rovinu. Jsem blbec. Za vidinou úspory jsem tam asi měsíc lil 100 oktanovy letecký benzín. Asi po měsíci začalo auto na volnoběh houpat a smrdět jako od sava. Takže jsem začal měnit svíčky, cívku, lambda sondu, měřič podtlaku vzduchu, škrtící klapku, vstřikovací lištu se vstřiky, čidlo teploty nasávaného vzduchu. Dal už jsem nevěděl, tak jsem to dal nějakému mechanikovi, který údajně dělá jen motory. Zjistil podpálené ventily, takže jsem sehnal jiný motor. Po namontování se sice mnohonásobně zlepšil chod, ale volnoběh po nastartování ne. Nastartuju a houpe. Takže párkrát prošlápnu plyn a volnoběh se srovná. Nicméně když ten volnoběh houpe, tak z výfuku je vidět lehce černý kouř a stále smrad asi bohaté směsi. Po prošlápnutí se srovná a už nesmrdí. Dále když jedu cca 70 a držím rychlost na rovince, tak po chvilce se stává, že umře a musím sundat nohu z plynu a zase přidat. Zvedla se spotřeba z dřívějších 4,5 na cca 6. Jde o Twingo 1.2 43kw.
matesl
A co na to analyzátor..? Katalyzátor K.O.?
Hodnoty na diagnostice jsou...Lambda?
Skrze podpálené ventily nový motor?Proč se nepřehodila jen hlava?
asd1

Že by celý motor výrazně levnější než přehazovat hlavu Jestli to byl benzín s olovem, tak jsou hyn lambdy a katalyzátor, předpokládám že výfuk se nechal původní... A pokud šetřílek nechá původní palivo tak se to zopakuje... Když spořit, tak u toho myslet, nejen alternativní palivo ale i opravy

honza76804*

Samozřejmě, že jak to začalo blbnout, tak od té doby tankuju jen 95. Lambdu jsem v důsledku toho měnil a katalyzátor je zřejmě po smrti. Lambda dle diagnostiky pracuje správně, nicméně u tohohle motoru diagnostika neukáže nic moc. Vše je dle diagnostiky v pořádku. A proč nový motor? Protože ve výsledku by vyšla oprava o dost víc, než jiný motor a vzhledem k hodnotě auta se nevyplatí taková oprava. Motor se sehnal za pár korun.
matesl
A co vám to tedy ukazuje na emisním analyzátoru?
Nový motor může mít jiné problémy než ten starý s podpálenými ventily...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]