Nejste přihlášen/a.
jezdím na směs ethanolu a benzínu poměr 40L E-85 a 10 L N95 kvuly startovaní ale všimnul jsem si že na víčku kde se lije olej se děla bíla emulze takže kondenzace vlhkosti v letě jsem si tohohle jevu nevšimnul ani neviděl jezdím kratší trasy do práce 10 km tam a 10 zpět četl jsem při kratkých trasách tohle na podzim a v zimě děla u něktrých motorů normalně je fakt že asi na zimu bude lepší jezdit na čistý natural kvuly zahřáti motoru tim zmirnění vlhkosti setkal se někdo stím to jevem _?jinak kontroloval jsem jestli olej ubíva nebo přibíva ale je na stejné hladině
Jezdím na směs 1:2 ,teda převážně v tomto poměru ,už více jak rok,ale toto jsem ještě nepozoroval,fakt je ten,že jezdím poslední rok docela málo,protože do arbajtu jsem nemusel autem.Olej kontrolui často,mám šestnáctiventil ,typ který rád baští oil ,vše OK.Přičemž tento navíc trpí tím,že ten "šlem" zas... odvětrání motoru a pak oil vylítá měrkou ven! Toto se letos v lednu stalo na služební fóbii 1,4i 16V.A nejezdila ne E ale na N a navíc plně obsazená denně přes 40km!
Pokud olej a chladicí kapalina neubývají ,drží se na stejné míře,tak je to jen díky nedostatečné prohřátemu motoru vlivem krátkých tras!Jen to kontrolovat!
doplněno 23.11.12 17:17:To Redbul oilem to není to je prostě jen jak je ten,který motor dělán,některý to dělá více,některý méně a možná některý bůbec..Většina lidí co má stejný ,nebo jeho 8-ventilovou podobu jezdí téměř výhradně na oleje TOTAL ,konkrétně na Total Quarzt 7000 10W 40 a část na Shell Helix 10W-40 a přesto,že se pravidelně mění ,tak to dělá-ale jen nebo docela nebezpečně při krátkých cestách (tipnu si asi tak od 4km ráno a 4 večer výše do cca takových 20km na cestu,z toho co jsem o tom vyčetl na příslušných klubech).
PS.Na citroenu BX14RE,byl to monoblok,olejová náplň společná pro motor i převodovku,začal téci na guferem poloosy a to tak že hooodně),tak jsem z nouze cnost přešel z Totalu na olej M7ADS.Dělal to předtím na total-víčko oleje s drátěnkou bylo celou zimu zašlemované.První zimu jsem to několikrát vyčistil a vymyl v benálu a za 14 dní zase.Tak jsem pak již tomu nevěnoval pozornost,jen kontrola hladiny oleje.
no měnil jsem olej při 115000 km a ted mám kolem 117000km a olej je pořád na stejné úrovni
doplněno 22.11.12 21:05:a unás v jsou takové teplotní šoky že večer je -3-5 a ráno třeba +5 nebo na opak měl jsem ještě jedno auto to bylo na odpis prostě na akorát na rodeo a když nejelo tak 2-5 dni tak pod kapotou bylo uplně vlhké
já na víčku v zimě nebo jak teplota venku klesne pod nějakou mez tak mám taky bílou emulzi a to čepuju jenom N95 jezdím denně většinou 5 km tam a 5 km zpět po směně takže tu určo není etanolem, ale právě krátkýmá trasama motor se nestačí ohřát a na víčku se sráží nějaký bordel bílý z oleje jak ríkám dělá to jenom v zimě
doplněno 22.11.12 19:50:jabrako není to těsnění pod hlavou jsou to právě ty krátké trasy a každý olej obsahuje nějaký bordel co začne kondenzovat při určité nízké teplotě
Mně se to stávalo u Favorita na LPG, toho šlemu se dělala taková spousta, že opravdu ucpával odvětrání motoru (jak popisuje "diesel"). V servisu mi řekli, že je to kvaltou používaného oleje - lil jsem tam to nejlevnější, jelikož byl motor hodně opotřebovaný a žral olej. Krátké trasy a počasí mají určitě také vliv.
Pro jistotu bych ještě zkontroloval chladící kapalinu, jestli jí nápadně neubývá nebo není mastná či podezřele nesmrdí. Také na měrce oleje bych kouknul na barvu a čuch oleje, jestli tam není něco nápadně podezřelého.
Možná by pomohlo změnit značku oleje za kvalitnější (Total,...) nebo lepší filtr oleje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.