Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velká spotřeba

Od: tommas46 odpovědí: 18 změna:
Ahoj, vlastním Fabii 1.4 Mpi 44kw (2002) ze dne na den se zvýšila spotřeba. Není to ale zvýšení o pár litrů. Jezdil jsem průměrně za 7-8l/100km teď jsem na 15l i víc a nesedí ani aktuální spotřeba.Chci se zeptat, kde hledat problém?
Předem děkuji.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Vstriky, lambda, cidlo teploty, filtry. Zacal bych diagnostikou
tommas46

Diagnostika, nenašla žádnou chybu. Nevim jestli to může mít souvislost, ale zdá se mi, že je natlakovaná chladící voda, ale neuniká. Dostal jsem radu, že to dělaj špatný vstřiky
praivo2

Satam mě předběhl, ale už to mám rozepsané, tak to odešlu:

Kdyby protékal vstřikovač, tak by to při takovémto množství buď trvale příliš bohatou směsí rozsvítilo kontrolku motoru s chybou lambda sondy (ŘJ by neměnný signál vyhodnotila jako vadnou sondu), nebo by to jednotka "vyřešila" ubráním paliva, čímž by ale o palivo připravila i zbylé 3 válce... Stejně tak to nebude mít souvislost s měřením vzduchu, protože přidat 100 % paliva jednotka prostě nemůže - a už vůbec to ne bez toho, aby to vyhodnotila jako chybu. A podobně je to s čidlem teploty - i kdyby hlásilo minimální možnou teplotu a jednotka příslušným způsobem obohatila směs pro "start", tak by na to rychle (v řádu minut) přišla lambda sonda.

tommas46

Já absolutně nevím, kde hledat.Hlavně je to ze dne na den, když jedu fakt úspornou jízdu dostanu se třeba na 9l/100km, jenže to je strašně moc.
9l/100km jsem měl, když jsem jezdil, jako prase. Teď, když bych jel rychlejší tempo, tak jsem na 15-20l/100km. Jenže benzín nikudy neteče, že by někde byla díra, ale mizí raketovou rychlostí. Aktuální spotřeba ukazuje nesmyslně moc i při menším sešlápnutí to hodí 50l/100km.
Všiml jsem si teď, že vždycky, když vytáhnu klíč a chvilku nejedu a pak nastartuju, tak se mi vynuluje spotřeba a všechno ostatní.
007cz

spotřeba se ti nezvýšila, problem je v panelu přístroju, změř spotřebu dotankováním do plné nádrže.

 


2x

Skoro všude. Začni diagnostikou, bez ní z toho bude jen metoda pokus-omyl.

Pokud se nezměnilo chování motoru ani celkové chování vozidla, pak ti nejspíš někde praskla hadička nebo trubička a benzín ti uniká. Pokud auto stojí, není benzín pod tlakem a žádný flek nenajdeš, za jízdy se v uváděném množství stačí únik odpařovat.


doplněno 26.04.19 14:49:

Při spotřebě, kterou uvádíš (15l/100km), by se musel motor chovat značně nestandardně. Pokud se chová normálně, jednoznačně to tipuji na únik paliva mimo motor.


doplněno 26.04.19 15:00:

Ďáblíku, praivo2 má pravdu. Jestli ta Omega žrala i trávu kolem silnice a obě lambdy byly KO, pak tam byla další závada, a to vlastní kontrolní systém, který už měl ty dvě KO lambdy dávno signalizovat. A zároveň ta Omega musela žrát kolem 20l/100km, což se zákonitě muselo projevit na chodu motoru.

20 ani ne jel sem stim nák extra to dle mě nehulilo motor měl na volnoběh klidný chod jel poměrně slušně
Jediný co sem zaznamenal bylo občasný poškubnutí v tahu
U tý fábky mi napadaj ještě vstřiky možná nákej prokapavá?

Tak jestli to byl diesel, jsme trochu někde jinde. A pokud by prokapávaly vstřiky, tak za chvíli by to odnesly samotné vstřiky nebo ventily, v extrému by došlo i k propálení pístů.

praivo2

Satame, za zatím jedinou radu, která dává smysl. Je třeba to nastartovat a hledat... Pokud čerpadlo zvládne udržet dostatečný tlak paliva, tak se to na chodu motoru projeví minimálně nebo vůbec.

Nebyla to nafta byl to 2.2 benzin

 


1x
Vidim rok auta typuju lambda sondy diag ti poví víc
Nebo skoč na měření emisí tam ti taky řeknou co je špatně
praivo2

O lambda sondě silně pochybuji, uvádané navýšení spotřeby o 90+ % je úplně mimo možný rozsah korekcí paliva (běžně do +50 % a nad 25-30 % se většinou rozsvítí kontrolka motoru).

Nepochybuj včera sem byl na emisích s jednou omegou majitel si stěžoval že to žere i trávu kolem silnice
Ukázalo to obè lambdy k.o.

ze zkušenosti je spotřeba vyšší, ale není o 100%..., odhaduju to tak na 15%..., také si myslím, že by musel být silně cítit třeba nespálený benzín... Nebo ten benzín někdo jenom obyčejně krade... )

 

 


0x
Samozřejmě zkus prvně diagnostiku, ale taky by to třeba mohlo být přerušené čidlo teploty pro k ŘJ motoru, to se pak chová tak, že motor bere teplotu jako - 40°C a silně obohacuje směs...
praivo2

V tom případě by si ovšem jednotka brzy po zahřátí lambda sondy všimla, že tam něco nesedí...

tak to asi nevšimla, jen ve výpisu závad by byla závada na snímači teploty, ale ta by nerosvítila kontrolku check... To je odzkoušený ... A lambda sonda určtě taky ne, tak by fachčila jako mourovatá... MAxumálně by vypisovala v závadách třeba bohatá směs, ale stále to nemusí být na kontrolku...Snímače teploty u koncernových vozidel jsou celkem dost poruchové a mění se, buď je přerušené, nebo častěji ujeté... Sestkal jse se s tím xkrát a podstatně víckrát jak u ne koncernových...

 


0x
A to píšeš spotřebu podle dotankování nebo podle toho, co ukazuje palubní počítač?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]