Nejste přihlášen/a.
Satam mě předběhl, ale už to mám rozepsané, tak to odešlu:
Kdyby protékal vstřikovač, tak by to při takovémto množství buď trvale příliš bohatou směsí rozsvítilo kontrolku motoru s chybou lambda sondy (ŘJ by neměnný signál vyhodnotila jako vadnou sondu), nebo by to jednotka "vyřešila" ubráním paliva, čímž by ale o palivo připravila i zbylé 3 válce... Stejně tak to nebude mít souvislost s měřením vzduchu, protože přidat 100 % paliva jednotka prostě nemůže - a už vůbec to ne bez toho, aby to vyhodnotila jako chybu. A podobně je to s čidlem teploty - i kdyby hlásilo minimální možnou teplotu a jednotka příslušným způsobem obohatila směs pro "start", tak by na to rychle (v řádu minut) přišla lambda sonda.
Skoro všude. Začni diagnostikou, bez ní z toho bude jen metoda pokus-omyl.
Pokud se nezměnilo chování motoru ani celkové chování vozidla, pak ti nejspíš někde praskla hadička nebo trubička a benzín ti uniká. Pokud auto stojí, není benzín pod tlakem a žádný flek nenajdeš, za jízdy se v uváděném množství stačí únik odpařovat.
Při spotřebě, kterou uvádíš (15l/100km), by se musel motor chovat značně nestandardně. Pokud se chová normálně, jednoznačně to tipuji na únik paliva mimo motor.
Ďáblíku, praivo2 má pravdu. Jestli ta Omega žrala i trávu kolem silnice a obě lambdy byly KO, pak tam byla další závada, a to vlastní kontrolní systém, který už měl ty dvě KO lambdy dávno signalizovat. A zároveň ta Omega musela žrát kolem 20l/100km, což se zákonitě muselo projevit na chodu motoru.
Tak jestli to byl diesel, jsme trochu někde jinde. A pokud by prokapávaly vstřiky, tak za chvíli by to odnesly samotné vstřiky nebo ventily, v extrému by došlo i k propálení pístů.
O lambda sondě silně pochybuji, uvádané navýšení spotřeby o 90+ % je úplně mimo možný rozsah korekcí paliva (běžně do +50 % a nad 25-30 % se většinou rozsvítí kontrolka motoru).
ze zkušenosti je spotřeba vyšší, ale není o 100%..., odhaduju to tak na 15%..., také si myslím, že by musel být silně cítit třeba nespálený benzín... Nebo ten benzín někdo jenom obyčejně krade... )
V tom případě by si ovšem jednotka brzy po zahřátí lambda sondy všimla, že tam něco nesedí...
tak to asi nevšimla, jen ve výpisu závad by byla závada na snímači teploty, ale ta by nerosvítila kontrolku check... To je odzkoušený ... A lambda sonda určtě taky ne, tak by fachčila jako mourovatá... MAxumálně by vypisovala v závadách třeba bohatá směs, ale stále to nemusí být na kontrolku...Snímače teploty u koncernových vozidel jsou celkem dost poruchové a mění se, buď je přerušené, nebo častěji ujeté... Sestkal jse se s tím xkrát a podstatně víckrát jak u ne koncernových...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.