Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Filtr pevných částic

Od: hajdan odpovědí: 7 změna:
Ahoj,
Čeká mě častá cca 650 km a dpf mám zavedené ze 72% na 80% mi to hodí nouzak. Může mi to nějak poškodit auto, když tu cestu risknu? (Obnova se sama nespustí)
Dik.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Teoretický by sa nič nemalo stát. Elektronika by mala motor odstavit. Praktický sa môže stat všeličo.

 


0x
Těch 8% je hezkých pár tisíc km které ještě najedeš.
Šetři už na nový DPF filtr a ne aby tě napadlo jej z auta vybourat a jezdit bez něj!

 

joudis*

0x

Proč by se sama nespustila? Když se jede delší dobu tak právě dochází k potřebnému samovycisteni když je motor i výfuk na správné teplotě. Jinak výměna není nutná děla se i odborné vyčištění katalizatoru po jeho demontáži. Spis mě zarazilo jak poznas kolik % je zanesen. Jako odhad dle km nebo počítačem? Me to nikdy neukazovalo jen kontrolka a oblak bílého kouře cca na 30-40 minut.

 

jenda2*

0x

Regenerace je daná programem v ŘJ. Pokud nefunguje, lze pomocí PC v servisu vyvolat regeneraci. Nefunkčností se velice zrychluje zanesení DPF a pak vás v servisu pěkně oholí. Vynález a instalace DPF byl největší omyl v historii automobilismu. Všechny automobilky se potýkají s problémem zvyšovaní hladiny motorového oleje u aut s DPF. Je to dáno systémem vstřikování nafty do válců mimo cyklus zážehu, čímž se naftová mlha rozpráší ve výfukovém potrubí a samozápalem v katalyzátoru se vznítí. V hodně případech se zřejmě špatná funce postará o přenášení nafty přes pístní kroužky do oleje a je zameteno. Kolega takto přišel asi o 80000 Kč u Mistubishi v servisu. Výměna katalyzátoru za originál - přes 50000 s prací, Výměna několika čidel, 4x výměnu motorového leje pro znehodnocení naftou po ujetí 500 km, asi 5x servisní zásahy a nakonec chtěli v servisu Mitsubishi měnit polomotor, protože na příčinu nepřišli. Auto bylo zakoupeno v listopadu v AAA, v červnu se nakonec dohodli o zpětném výkupu v AAA ze ztrátou. Celkové náklady kolem 180.000 Kč za půl roku užívání.

To je výsledek.

Výsledek...to ano.

Ale "příčina" byla již to, že si Váš kolega kouil japonce v naftě.

jenda2*

Stejný problém má Audi, Mercedes, Opel . Pokud se to stane, vyměňují všechno možné.

To vás spíš odrbali v áčkách jako hromadu jiných lidí...mám kolem sebe hromdu lidí s filtrem a nikdo nemá problémy, a to jde o auta starší jak 10 let v naftě co se crckají po městě/mimo město 50/50 ...francouzi, němci...

Nevím jak japonci ale po 260tis km je stále origo výfuk a dpf(francouz) , ve výfuku je pouze šedý prach žadná černota jak v čipnutých oktávkách...jediné lidi co znám byli majitelé fordů...těch znám s dpf několik...

Víc než dpf mi přijde jako větší blbost mít na motoru 4 turba aby klaply emise.

Takové auto zdechne mnohem dřív a dle mého je pak myšlenka ekologie v pytli...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]