Nejste přihlášen/a.
Poraďte prosim jaké auto ke koupi. Rozhoduji se mezi Peugeot 307 2.0 HDI 66kw(popř. 80kw) a Ford Focus 1.8 TDCI 85kw ale jsem z toho jelen co je lepši
no auto bude hlavně pro přítelkyni,já mam Š 120 jde hlavne o spolehlivost abych do teho nemusel moc vrážet
podvozek a jízdní vlastnosti focusu jsou rozhodně lepší než u peugeotu, motor HDi možná trochu "měkčí" než TDCi...co preferujete? Každé auto má své pro a proti, možná si nakonec koupíte nědo úplně jiného...A proč ne naftovou corollu?
no japonca ee ,ale asi fakt ten focus bude lepši když to tak všude čtu ,že s pažótem sou problemy ,ale zas je aspoň o 50 % hezčí a focus zase levnější s většim výkonem. jinak ja osobně preferuji BMW ale na něj nejsou goldy
peugeot je francouzský trabant, v zatáčkách se chová jako náš favorit, focus lépe sedí , japonec je nejspolehlivější
No, hlavně aby barva ladila přítelkyni ke kabelce, ne?
Pokud sám máš Š120 tak soudím, že nepůjde o auto nové. Pak asi bude dost rozhodovat stav, ne?
A bez žertů: jestli Ti na přítulce záleží hledal bych výsledky crash testů a důležitou roli by hrála pasivní bezpečnost, pokud teda přítulka nechodila do autoškoly k Elišce Junkové. Jen intuitivně cítím, že Focus je podstatně masivnější kus železa.
Není pochyb o tom, že ford má bezkonkurenční podvozek a je bezpečný. Nicméně přítelkyni by nejspíš seděl komfortní podvozek, ford je tuhý,někdo říká tvrdý. Ceny náhradních dílů nahrávají pro ford, ale pokud bych vybíral z výše uvedených motorů, tak jedině 1,6HDI nebo 1,6TDCI 66 nebo 80kw. Tyto motory jsou pro obě auta stejné - PSA. Forďácký motor 1,8TDCI není špatný, ale je těžký litinový, pomalej se hřeje a taky víc papá. Taky převodovka s tímto motorem není dobře odladěná, mezi jedničkou a dvojkou je strašná díra, to je problém při pojíždění někde ve městě a při rozjezdu je nutné vytočit jedničku někam až za 2500-3000tis otáček.
Štírečku to neni pravda co píšeš nikam to točit netřeba stačí mu dobrá kvalitní nafta s vyšším cetanovám číslem a co všechny tyhle žabožroutský motory převálcuje 280nm overboost 300nm.Starý 2,0HDI je velký motor a má litinový blok a bude stejně těžký,jak Kent 85KW.Dnes cesta z práce po 5km mi jde teplý vzduch opravdu teplý.Diesel není na žádné poskakování po městě prostě musíte jet a pak i topí.Pokud se bavíme o roku 2005 a výš tak naopak volba je 1,8TDCI tenhle motor je doveden k velmi dobré spolehlivosti a Focus bude spolehlivější než 307 a 1,6TDCI bych nechtěl kuli DPF a ten motor má své mouchy které se ukazují u ojetých motorů a je dost choulostivý na údržbu.Od někoho koho neznám bych ho nevzal se 100tisíci na krku.Ono ten komfort a podoba k benzínové jízdě je něčím vykoupena.
A hlavne, proc proboha naftu - planuje jezdit 50tkm rocne? Je to jen poukazka na problemy, zrovna treba Ford ma dobre benziny...
tomason: Já jsem s tím motorem jezdil, protože jsem nad ním taky uvažoval, ale nakonec jsem dal přednost 1,6tdci 80kw. Nemusíš na mě chodit s 280Nm, když se podíváš na graf, tak zjistíš, že je má až při 1900ot. To že musíš jedničku vytočit poznáš hned při prvním rozjezdu a tohle byla jedna věcí, která mě hned zarazila a ubírala body. Další věc je že ta síla kterou má, přichází naráz a ne postupně, takže malý rozsah použitelných otáček. Maximální výkon má už při 3700otáčkách, takže už z tohoto vyplývá, že sice je motor pružný, ale kvůli menšímu rozsahu otáček vyžaduje víc řadit. A s cetanovým číslem na mě nechoď, sice lepší nafta pomůže se víc chytit na dvojce, ale opravdu kvalitní naftu natankuješ jen v zahraničí. Taky na mě nechoď s životností a problémových motorech, mám motor 1,6tdci c max 08 a neznám nikoho, kdo by měl s tímto motorem nebo nových motorech v mondeech najeto víc než sto tisíc km, takže spolehlivost budeme řešit až za nějaký rok. Tohle pro mě není argument, proč vzít starší technologii. Je to stejné, jako věčné téma o poruchovosti díslů...Filtr pevných částic u verze 66kw není, takže ten taky nikdo řešit nemusí. Jinak můj motor topí po dvou kilometrech, díky přídavnému el. topení na vyhřívání vody. a nemusím ani jet, stačí stát třeba ne semaforech.
Posílám odkaz na zajímavé srovnání:
doplněno 27.01.10 16:08:Ten motor možná máš,ale nemáš pravdu,těch olítanejch střepů který mají daleko přes sto tisíc v reálu je zde dotaženejch mraky.Vyběhaný a mrtvý filtry DPF.Když už něco opisuješ slepě,že nějakej JANTAR napíše,že musíš točit jedničku k 2500ot přijeď tedy ke mě a ukažmi to-nelži a dokaž to! na mém autě 1.8TDC II,jinak ty hlouposti vynech.Pokud to tak bude dámti 10 bas PLZNĚ.O kvalitní naftě mě nemusíš poučovat a to že je kvalitní jen jinde je další blábol norma je shodná pro celou EU ČSN EN 590 .Pro motory plníci normu E IV je dporučená nafta dle WLL vhodná pro normu EIV což ve ČR splňuje pouze Benzina TopQ a Verva diesel CČ 60 jestli je toto u tebe nekvalitní nafta nevím.O těch turbech na 1,6 se dočteš dosti na Peugeot foru,kde se doslovně uvádí ,že turbo u toho motoru je spotřební zboží ,turbo je malé a hodně namáháné.1,8 má větší turbo víc vydrží zas,ale má turbodíru.O jaké starší technologii zde mluvíš litinový blok?Má ho 2,0TDCI/HDI,má ho Škodovka 1,9TDI a další a další.Hliníko slitinový blok je drahý a proto zůstávají u levnějších variant a starých bloků motoru na to se naroubuje nová technika platí u všech motorů které sem uvedl.Pokud vím měls TDDI a to s TDCI má společný ten blok možná rozhodně ne čerpadlo ani piezovstřikování Siemens ani výkon.Taky sem se ptal o jakém roku autor uvažuje,protože do první varianty TDCI s Delphi bych nešel stejně tak jako bych nešel do 1,6 se sto tisíci ...A u mého topení po 3km vlažný vzduch po 5km topí start z garáže
doplněno 28.01.10 09:46:V tom testu je evidentní,že ten motůrek na tak těžké auto jako je 308, 407 nestíhá 0-100 za 12,5 je tristní u auta za půl mega.
Chtěl bych vidět, kde jsi viděl ojeté střepy s poslední verzí commonrailu, ale budiž. Filtr je mrtvý po 120tis, ale repas ti asi nic neříká. Já osobně po stodvaceti tis auto mít nebudu, nebo budu, ale rozhodně to neovlivní jen filtr.
Měl jsem papírově slabší tddi 66kw a chtěl jsem právě to co ty a jezdil jsem s tím několik dní a ne jen v jednom autě. Motor výborný, ale zklamala mě právě ta převodovka, dvojku jsem rozjel až při třetím rozjezdu. Chudák ta jednička , ve studeném autě mi to připadalo jako sado maso, čtvrka v obci nejela, jela, ale neměla ochotu zrychlovat. A tohle rozhodlo, dobrý motor pokazily těžké převody, max výkon příliš brzo, takže malý rozsah použitelných otáček vyžadoval neustále řadit.
S tímto slabší motor neměl žádný problém, dal jsem za pět a jezdil jako s automatem. Krásně odstupňovaná převodovka a lehké převody mu dovolily dobře pracovat od nízkých otáček, takže na pětku v obci nebyl problém a auto jezdilo i přes dvěstě. Kdybych se pak nesvezl s 1,6 tdci, tak ho mám dodnes doma.
S tím topením taky trochu přeháníš, ale pokud jedeš z vytopené garáže, tak to beru Já mám auto venku a fakt topí dobře, při nule po dvou km naplno, při mínus 16 o něco pozděj.
Jinak naftu s cetanovým číslem nad 58 u nás nekoupíš nikde, i šel ví povr měl jen prémiovou cenu, poněvadž nafta byla jen průměrná. Několikrát jsem tankoval venku a to byl rozdíl.
Jinak zrychlení u rodinného vozu neberu, je mi vcelku jedno, jestli auto zrychluje z nula na sto za osm nebo dvanáct sekund, protože gumy na každé křižovatce nepálím. spíš mě zajímá pružnost motoru. Max má zrychlení 11,3 a to není špatné na 1500kg. Mám tenhle model
Motor má výhodu,že tahá plynule a jde pěkně za plynem. U tddi nemělo cenu točit za tři tisíce, bylo lepší přeřadit, nechat padnout otáčky a jet na krouták. Nový commonrail má nastavitelné lopatky turba, takže tahá pořád i za max výkonem a 5200otáček není problém, víc jsem nezkoušel
Takže takto, pokud chce auto pro přítelkyni, asi jí bude bližší pežot skrz komfort, chlap půjde do focuse. Nicméně motor v pežotu 2,0 je v tomto ohledu zbytečný, podvozek mu stejně nebude stačit, ve městě se bude pomalu hřát, tak stejně i ten fordí. NAvíc proč kupovat 80kilowat v dvoulitru, když je můžu mít v jedna šestce, má to hned několik výhod z hlediska ekonomického i z hlediska opotřebení chladného motoru, dále tlumičů, nápravy a gum vzhledem k hmotnosti vozu. Sice nevím, jakou částku má připravenou, ale do nového auta jen nová technologie. Ono je lepší si vyžádat zkušební jízdy a auto si dobře projet.
Zas ti něco uniká zdá se
Pokud on mluví o motoru 2,0HDI s 80 KW tak mluví asi o staré 307 v nadpisu je 2,0HDI a 1,8TDCI tak nechápu proč sem pořád cpeš tu 1,6 a pokud starší tak na 110% bude mít kolem stotisíc a víc .Děkuju nechci a nedoporučuju ,leda sehnat ten motor bez DPF těžký úkol .A ani se nedivim si další člověk s 1,6 co se jí zbavý před stotisíci ,proč asi?! a jinému to doporučuješ dobrá rada hmm Za nový DPF a eolys najezdim několik tisíc kilometrů.Vidím,že ti není pomoci, propadl svému motoru .Jenže každý nemá 2008 rok s 15 tisíci na to nezapomínej...
Mně nic neuniká, jen mi připadá dost divné, abych kupoval předraženou naftu na to, abych se rozjel na dvojku. Pokud tohle auto neumí, koupím jiné a taky jsem to tak udělal. Draze můžu jezdit i s benzínem oktan.100, ale jsou to jen vyhozené prachy. Letadlo z toho nikdy neuděláš.
Jinak mu nenutím žádný z uvedených motorů, jen jsem psal své poznatky a zkušenosti z praxe. Konečné rozhodnutí je jen na něm a mně je vcelku jedno, s čím kdo jezdí. Měl jsem několik fordů s fordími motory, s každým zhruba sto tis km, motory naprosto bezporuchové a spolehlivé, ale dnes bych jiný motor než PSA nechtěl. Až se svezeš, nebudeš chtít jinak. Pokud bych se měl vrátit v čase, tak dnes vím, že bych šel opět do tddi a nejen kvůli převodovce. Auta rozhodně neměním po sto tisících kvůli životnosti motoru, znám lidi, kteří jezdí dalece přes třista tis, ale takové auto jako celek vyžaduje celkovou investici do podvozku, náprav a všeho kolem dokola. A zvláště ty nápravy nejsou zrovna levné. Výměna auta je to taková daň za spolehlivost, která se z finančního hlediska nevyplatí, ale kolikrát nové vyjde levněji než vrak z bazaru.
Jestli je pro tebe nadlidský výkon sehnat motor bez dpf, tak nevím, kde vidíš podstatný problém. Ten filtr mají jen motory 80kw s normou Euro4. 66kilovatová verze tuhle normu splňuje i bez dpf a bude stejně svižná, poněvadž slabší motor má lehčí převod. Jinak znám c-maxe v díslu z roku 2004 a má najeto pouze 28tisíc! Ty se tady pořád oháníš jak každá jetá jednašestka bude mít najeto přes sto tis, jako kdyby jiné auta nebo motory byly nejeté. Ty najezdíš za nový dpf a eolys několik dalších tisíc, ale já to zase ušetřím někde jinde, suma sumárum vyjde nastejno, jsou to jen auta a každé má své pro a proti. Mezi těmi motory 2,0HDI a 1,8TDCI bych já osobně bral tdci, ale jak jsem psal, ženská ocení víc komfort než motor. Takže já osobně jsem pro forda, ale pokud bych měl brát v úvahu ekonomický provoz, šel bych do 1,6tky.
Hmm on má pravdu tu svou NO COMMENT.Předražená nafta :Ne to je nejlepší nafta v České Republice .
Nechci se vám do toho míchat, ale Štíreček má pravdu. Když dělali testy pohonných hmot tak mezi tak zvanou předraženou naftou a normální naftou byl jen zanedbatelný rozdíl. To samé u pohonné směsi V-Power Racing. Některé testované vozy stráceli výkon při použití tohoto paliva.
Já natu naftu jezdím je o korunu dražší než Top Q.Objektivně můžu potvrdit ,že nemá pravdu jen si vymýšlí a píše to tak ,aby ji měl.A nejsem sám kdo si ji nemůže vynachválit.To ti co jezdí do Čsad pro naftu nikdy nezjistí ámen.Pokud se tady oháníte testy ty já mám odebírám totiž ten časopis který testy s MF dnes dělal Verva ten test vyhrála ,jestli se nepletu,nebo má někdo špatnou pamět?A tím ukončuji tuto debatu z mé strany nemám zájem se dohadovat o věcech o kterých vím evidentně víc než VY a vyvracet každou blbost která se Vám hodí do krámu .Každému co jeho jest mějte se a at se daří.Ten starej brak je v Mondeu proč tam neni 1,6TDCI
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.