Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dacia Duster-znovu použití kovových těsnění

Od: ciruvka® odpovědí: 7 změna:

DACIA Duster 1.6/77kW 4x4 benzín-plyn, rok 2012. V současnosti po ujetí cca230 tis. kilometrů došlo k podpálení ventilů v hlavě válců.Dle odborníků se to stává při provozu na plyn. Veškerá těsnění okolo hlavy jsou kovová. Zdá se, že těsnění výfuku,výfukového potrubí, sacího potrubí,zadního víčka(olejové jímky na hlavě) jsou nepoškozená. Pod hlavu válců bych dal určitě nové těsnění. Nevím jestli můžu použít původní ostatní těsnění,nebo koupit také nové. Najde se někdo kdo už s tím má zkušenost? Děkuji předem za odpověď.


 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Dacie mám, ale ne tento motor. Obecně je cena všech 4 těsnění dohromady marginální (nepatrná) ve srovnání s cenou celé opravy, takže bych neváhal a všechna těsnění bych dal nová. Ta stará jsou vymačkaná a nikdy se nepodaří vše sesadit tak, aby to sedlo jako původně. Případné následné problémy za to nestojí.

K LPG: Pokud používáš přímaz a pokud ten motor nemá hydroštely, ale ventily pravidelně seřizuješ, je ta závada podivná. Na třech daciích (1.6 87hp bez přímazu, 420 tis. km, 1.2 16V bez přímazu, 330 tis. km a 1.6 83hp s přímazem, 200 tis. km) ještě nebyl rozebírán motor a všechny při příslušné údržbě jezdí na LPG bez problému. LPG na všech od začátku.


doplněno 10.04.19 18:51:

@ciruvka: Nemáš zač. Jen jestli tě to zajímá, tak doplním. Hlavy jsou stejné, at je tam LPG nebo ne. LPG z fabriky nechci ani zadarmo, zatím jsou pořád problémy se servisem. Proto všechny 3 Dacie, o kterých jsem mluvil, mají dodatečnou montáž LPG. Ovšem vždy ihned po koupi, nejpozději do cca 600km od koupě nového auta. A montéra a servisáka na LPG mám zlatého, takže jsem v podstatě bez problémů.

Že se ventily na LPG zaklepávají je fakt, ovšem jak už jsem napsal, u té nejstarší nejsou ani po 420 tis. km v nijak špatném stavu. A aby se zaklepaly tak, aby se musela měnit hlava, tak to tipuji na cca 1 mil. km.

Fakt je, že se ojediněle vyskytují případy, kdy dojde k podpálení ventilů a nutnosti náledné opravy. Nikdy jsem se s tím však nesetkal u Dacie. V ostatních případech, se kterými jsem se setkal, bylo vždy trochu diskutabilní alespoň částečné zavinění ze strany uživatele.


doplněno 10.04.19 20:06:

@ciruvka: Držím palce!


satam: Díky za odpověď. Ještě dodávám, že motor má hydroštely a s tím přímazem nevím, protože s tím jezdí můj zet.Na předepsané kontroly jezdil pravidelně, ale že by se autu nějak zvlášt věnoval, tak to ne. Auto se kupovalo nové v r.2012 a nějakou dobu před osdvozem od dodavatele jsme čekali než nainstalují LPG. Možná, že u pozdějších ročníků už byly varianty s LPG přímo z fabriky a hlavy už jsou jiné. Když jsem obtelefonoval firmy co opravují hlavy, tak mi bylo řečeno, že dochází k zaklepání sedel a následně podpálení ventilů, ale prý to půjde opravit.Tak příští týden odvezu hlavu na opravu. A ty těsnění koupím pro jistotu všechny nové. Ta práce se sundáním hlavy když je motor v autě, to je teda nářez. Doufám, že už to nebudu víckrát dělat.Čus.


satam: První příznaky byly, že špatně startovala. Změřil jsem tlaky.(Měřeno od rozvodů). 1. a 2. válec celkem normální, 3. válec poloviční a 4. válec 1/3. Zet to potom zkoušel zase nastartovat a zřejmě došlo k naplnění tělesa vzduchového filtru palivem a k následné explozi. Celé těleso vybuchlo, jako kbyby tam explodoval granát.To jsem jsem ještě neviděl a to nejsem žádný mladík. A bylo vymalováno. Následovala demontáž hlavy a jen tak zkušebně jsem zalil prostory ventilů benzínem. 1. a 2. držely, 3. a 4. benzín protekl kanály ven. Tak to už bylo jasné. Ještě jednou díky za podnětnou konzultaci a rady. Je pravda, že se člověk učí celý život.. Tak at nám to zase brzy jezdí.

 


2x
Hlavně at si nikdo nepřestavuje na LPG motor 1,6 SCe 75 či 84 kW původem od Nissanu.
Tento motor nevydrží přestavbu at má či nemá přímaz.
Jedinnou věcí kterou opakovaně trpí origo verze na LPG je nefunkční ventil před směšovačem plynu (občas pomůže jeho vyčištění, v záruce vesměs výměna zdarma).
Příčinou je velká blízkost u motoru, paradoxně dodatečné přestavby tím netrpí nikdy, bo to davaji o pár cm dál od motoru což fakt pomáhá.

kuky: Je tam origo motor Renault. Taky to bylo párkrát v autorizovaném servisu kvůli problémům s LPG. Zet mluvil něco o ventilu, ale on je naprostý laik, tak jsem se nic bližšího nedozvěděl. Je fakt, že v poslední době se zdála být větší spotřeba.Taky děkuji za příspěvek.

 

bery*

2x
A nemohla ventily podpalit pomalu hořící chudá směs? Předpokládám, že u toho motoru nejde posunout předstih (Dácie neznám). Já jezdím na chudou směs, ale doháním to programovatelným variátorem předstihu (Octavia 1,6/75kw).

bery: Díky za informaci. Prý bude rozumnější vyměnit ten plynový systém za novější provedení. Nevím co všechno to obnáší, jestli je to kompletní přestavba, nebo jen výměna určité části.V každém případě to vydrželo 230 tisíc, tak si myslím, že je to slušný výsledek.Nevím jestli je možné použít programovatelný regulátor předstihu u tohoto provedení. Uvidíme až bude zrepasovaná hlava, tak se rozhodneme co dále.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]