Nejste přihlášen/a.
Ano, odskákal by to řidič na vedlejší, stejně tak, jako když někdo na hlavní zapomene puštěný blinkr a někdo z vedlejší mu vjede do cesty s vírou, že ten z hlavní odbočuje... Blinkr má pouze informativní charakter a nikoli závazný. Ovšem tyto situace sa dají lehce předvídat.
Ten dobytek s tím citroenem co předjížděl, to je blb. Předjíždí tam, kde nemá.
Instruktor správně - hlavní mění směr doleva (viz značka ) = blinkr dávat musí. Mimihans - nebezpečné situace vznikat nemohou, protože chybějící/ zapomenutý zapnutý blinkr je řešený předpisem. Na hlavní nesmí vjet dokud není zřejmé kam ten co přijíží po hlavní opravdu jede a jestli bliká nebo nebliká na to nemá vliv. Pokud někdo vidí blinkr že odbočuje a vjede mu tam, tak je 100% viník ten z vedlejší co nedal přednost a ten co měl blinkr a jel rovně nemá ani spoluvinu. Ten z vedlejší ale vůbec není chudák, je to pitomec který nezná předpisy a nedal přednost..
Myslíš, že jí měl plácat po ramenou s tím,že sice řídí úplně blbě, ale to nevadí, hlavně, aby se necítila ukřívděná? :D Žádný učený z nebe nespadl, ale tohle je solidní materiál, instruktor úplně v klidu
Samozřejmě, že v situaci na videu musí dát blinkr doleva. Ovšem znám stejnou dopravní situaci, kde hlavní silnice je nedělený čtyřpruh, vedlejší je naštěstí ve směru od hlavní jednosměrná (ani to jinak z důvodů bezpečnosti nejde). Ovšem v tomto případě většina řidičů na hlavní nebliká a naopak často blikají doprava ti, co jedou rovně dále na vedlejší. A má to v tomto případě zčásti i svou logiku, protože doleva může blikat i řidič, který přejíždí z pravého pruhu do levého, takže ten levý blinkr pak postrádá jednoznačnost. Neříkám, že je to správně, ale řekl bych že tam užívaná praxe je bezpečnější, než striktní držení se pravidel, které je jasné v případě na videu.
Docela by mě zajímaly nějaké názory.
Milane, zajímá. Docela se těším, co napíšeš. Tedy pokud nenapíšeš to, co jsi napsal v 19:02 a kde jsi se zachoval přesně tak, jako já včera a tys mně to měl za zlé. Proč ses nezabýval jen dotazem, ale nacpal jsi tam i pásy a předjíždění na přechodu? Zrovna tak sem nepatří tví popeláři. Založ si na to nové vlákno.
Tady jsem v roce 1989 jel v autoškole, jel jsem po hlavní a pokračoval po hlavní, dal jsem blinkr doleva a bylo mně řečeno instruktorem, že v tomto případě se blinkr nedává, jen v případě odbočování na vedlejší. mapy.cz/...
Ano, ale to je jiný případ.
Tady máte vedlejší silnici "vlevo" a prakticky se jedná o klasickou křižovatku tvaru kříže..byt to geometricky nejsou pravé úhly. Pokud byste zde blikal vlevo, potom by bylo logické předpokládat, že budete z hlavní silnice odbočovat opravdu na vedlejší silnici doleva.
rodič.
Já jsem slyšel tolika zpráv, že říkal tamten, že to slyšel od tohohle, páč ten chytřejší říkal toto. Ale předpis jasně říká, kdy se (ne)musí blikat. Nikde se to neřeší, podle toho, zdali je to hlavní či vedlejší.
Je fakt, že u některých křižovatkách blikám, i když nemusím, ale jen proto, aby řidič, který mě musí dát přenost veděl, že nejedu jeho směrem.
třeba zde, jedu-li rovně a je tam auto, tak bliknu doprava, aby auto mohlo jet a nečekalo na mně, až projedu.
Jo a vyjede ti zprava ten z vedlejší za křovím Pokud ten proti vidí blinkr, tak tam stejně nesmí vjet, musí počkat až bude jasné že opravdu jedeš rovně... Tyhle akce jsou podobné jako uvolňování pravého pruhu pro připojenní z připojovacího - velice často jsou z toho bouračky. Hodně řidičů si na to pouštění zvyká a i si ho vynucuje = najíždí doleva i když je levý pruh plný a neni kam uhnout. Ne nadarmo mají např. v D v místech připojovacího pruhu plnou čáru aby se z pravého nesmělo doleva... Pravý blinkr když jedeš rovně je stejná pitomost... Mmch. o blinkru nerozhoduje skutečnýtvar křižovatky, ale tvar křižovatky vyznačený na ceduli = i tady by se měl blinkr dávat - hlavní podle značky mění směr vlevo (je tam chybná cedule, správně by měla být vyznačená hlavní rovně..)
Ta křižovatka z odkazu je naprosto jasná a budu blikat podle toho, kam jedu. Vše ostatní smrdí problémem.
Jj, křižovatka je jasně rovně = jedu po hlavní = bez blinkru. Ale předpisově to je podle značky, tj. tvar křižovatky je daný dodatkovou tabulkou a na ní hlavní mění směr doleva = jedu po hlavní = blinkr ano. Chybná dodatková cedule... Tam bych ale taky blinkr nedával
Stačí toto?: Tvar křižovatky
Tato značka se umistuje jako doplňková tabulka pod značky označující křižovatku. Určuje tvar křižovatky. Tučnou čárou je naznačena silnice hlavní, tenčími silnice vedlejší.
asd, Pavle, jezdím tak několikrát týdně, nikdy nebyl žádný problém, jen jednou tam spadle přede mnou ten sloup uprostřed. To jsem se málem...
asd, vůbec jsem nepochopil co je problém, odbočuji doleva, blikám, odbočuji doprava , blikám, jedu rovně, není třeba blikat. Vůbec neřeším, kde je hlavní a dodatkovou cedulku.
co je chybně na dodatkové značce?
Ukazuje hlavní jako doleva, přitom ve skutečnosti je prakticky rovně.. Podle značky blinkr dávat musíš, podle skutečného tvaru křiřovatky nedáváš. Ovšem tvar křižovatky určuje ta dodatková tabulka a tu řešit musíš, nemůžeš si jezdit podle svých předpisů... To bys taky nemusel stavět na stopce protože je dobrý výhled apod. Předpokládám, že Satam řeší to Blansko mapy.cz/...
Koukáme oba na stejnou křižovatku? Hlavní vede doleva, nikoliv rovně. Že by ten ostrůvek dělal zase problém?
Já nic neřeším. Jen tvrdím, že blikat podle dodatkové tabulky je nesmysl a neexistuje k tomu zákonný podklad. To, co jsi napsal, je přinejmenším směšné a nemá žádný význam.
PS: Je to reakce na asd1, ne na tebe, Milane.
Jen tvrdím, že blikat podle dodatkové tabulky je nesmysl a neexistuje k tomu zákonný podklad
s tím naprosto souhlasím.
Blansko podle značek po halvní jedeš doleva, skutečný tvar je ale hlavní rovně (resp. velmi mírně vlevo) = má tam být dodatková cedule s hlavní rovně a ne doleva... mapy.cz/...
To tvoje mapy.cz/... vede hlavní doleva, doprava nic až ta vedlejší za křovím = pokud jedeš rovně tak bez blinkru, pokud po hlavní tak blinkr vlevo. Blinkr vpravo = vyjede ti někdo z té vedlejší protože si bude myslet že tam odbočuješ...
@asd1: O co se snažíš? Hlavní vede "rovně", vedlejší ji přetíná. Čemu tam ještě nerozumíš?
V druhém případě hledáš problém tam, kde žádný není.
Půlka řidičů blinkry nedává vůbec, takže to opravdu nemá smysl řešit. Až ti někdo vyjede z té vedlejší za křovím protože uvidí tvůj blinkr doprava (a ty pojedeš rovně) tak se nediv . Spousta lidí vidí blinkr a jede, na to kam opravdu jedeš nečeká... PS: co je Pavel? Mám pocit že to je Satam...
Znovu si dovolím tě požádat o zákonné ustanovení, které mluví o povinnosti blikat podle dodatkové tabulky. Já ho neznám a bez něj je veškerá tvoje snaha marná, zbytečná, k ničemu.
Ano máš pravdu, mé křestní jméno je Pavel.
PS: Mezi námi: Na silnici bych tě na křižovatce potkat nechtěl, protože tvé chování/blikání je pro ostatní nevyzpytatelné!
Zákon 361/2000 § 30 odst. 1 - znamení o změně směru musíš dávat při změně směru jízdy. Změna směru je podle skutečného tvaru křižovatky a ten podle Vyhl. 294/2015 vyznačuje dodatková tabulka E2b
Jezdit podle předpisů je nevyzytatelné - to myslíš vážně?
"Zákon 361/2000 § 30 odst. 1 - znamení o změně směru musíš dávat při změně směru jízdy."
Správné znění je: Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Takže si přestaň vymýšlet.
Milane, "von je úplně blbej". Prosím, bez urážky, nemyslím to špatně.
Pavle, pokud to myslíš básnicky, tak ano, jinak Tě musím napomenout jako ostatní.
Asd1, Vy si upravujete předpisy podle sebe, Vaš zdůvodnění je špatně. Dodatková značka nemá vliv na blikání, hlavní ani vedlejší rovněž.
Taky dodatková značka nemusí být přesná, jak jsem již někdy napsal.
Tak jsem náhodně kliknul do mapy, dojel do nějaké obce. Nikdy jsem tam nebyl. A našel jsem snad pro Asd ukázku, že dodatková značka nemusí být vždy skutečný stav křižovatky.
Z druhé strany jsem nenašel vůbec označení, hlavní silnice, ani dodatkové značky, takže pokud chci odbočit doprava, nemusím dávat blinkr, páč tam není dodatková značka?
citace asd: "znamení o změně směru musíš dávat při změně směru jízdy. Změna směru je podle skutečného tvaru křižovatky a ten podle Vyhl. 294/2015 vyznačuje dodatková tabulka E2b"
A je to jedna křižovatka podle dodatkové tabulky nebo dvě křižovatky za sebou podle skutečnosti?
Z druhého směru chybí cedule hlavní silnice, tj. ten kdo jede rovně "nevidí" tu stopku zprava a měl by dávat přednost zprava. Pokud odbočuje doprava, tak samozřejmě blinkr dává, protože dodatková tabulka tam neni = tvar křižovatky je daný skutečností v terénu.
Otázka co se bere jako skutečný tvar křižovatky, ten daný terénem nebo ten co je vyznačený na dodatkové tabulce?
"Von je úplně blbej" - a jsem zvědavý jestli to necháš jako od Satama.
Milane, nepochopil ...
@asd1: Jestli sleduješ diskuzi detailně, pak k víš, že už v 19:37 jsem od sysla Milana dostal za toho "úplně blbého" pojeb. A jelikož jsem to myslel obrazně (ne úplně vážně), obešlo se to napomenutím.
asd, omlouvám se, asi jsem nepochopil, ale fakt se ptáte na toto:
Otázka co se bere jako skutečný tvar křižovatky, ten daný terénem nebo ten co je vyznačený na dodatkové tabulce
No přeci skutečný stav je ten co je na silnici, nikoliv na značce. Co jiného.
Já tvrdím, že skutečný tvar vyznačuje dodatková tabulka a tedy jde o jednu křižovatku - hlavní rovně, jedna vedlejší doleva jak je ta stopka a druhá vedlejší doprava o kus dál jak vyjíždí bílá dodávka.
Podle tebe je tvar daný skutečným stavem (ne dodatkovou tabulkou), to pak jsou dvě křižovatky za sebou.
Dodatková tabulka má význam pouze informativní. Tedy nelze z ní usuzovat na okolnosti, týkající se bezpečnosti provozu na PK.
asd, zkusím to naposledy.
Skutečný stav je ten, co je v obci na vozovce, nikoliv to, co někdo připevní pod značku na sloupku. Vždyt to proBoha musíte vidět na té mapě, že to je jinak, nežli na značce.
@satam, milancukrar - pánové, obdivuji vaši trpělivost, fakt to myslím vážně. Jen vás podpořím - skutečný stav je takový, jak skutečně vede hlavní cesta a ne co nějaký pomýlený pracovník pověsil na dodatkovou tabulku ( nesmyslných tvarů křižovatek na dodatkových tabulkách vidím jen tady v okolí docela dost, pokud by někdo trval na tom, že pojede tak, jak je na tabulce, pofrčí v lepším případě polem, v horším to vezme do baráku .
děkuji za pochvalu. Jsem trpělivý, slušně se snažím druhého přesvědčit, že se mýlí a používám k tomu důkazy, logiku a zvyk ze života.
Tak prosím důkaz, podle čeho je tvar křižovatky daný terénem a ne značkou tj. že terén je nadřazený značce.. Podle předpisů je skutečný tvar vyznačený dodatkovou tabulkou = platí to co je na tabulce. Kdyby to neplatilo, tak se dotatkové tabukly rovnou můžou zrušit... Satam říká "informační" - ano, informuje o tom jaký je skutečný tvar křižovatky a jak vypadá v reálu je vedlejší. A podle tabulky se řídí i dávání blinkrů apod., když je na tabulce hlavní rovně, tak je hlavní rovně i když v reálu je do oblouku a zatáčí...
Nebo taky nesmysly plkáš ty... Jak rozumíš tomuhle?: Dopravní značka E 2b Tvar křižovatky vyznačuje skutečný tvar křižovatky. Vyznačuje ho nebo ne? A klidně si to ověř...
Blikat musíš když měníš směr. A jestli silnice v křižovatce mění směr určuje tvar křižovatky, který je vyznačený dodatkovou tabulkou před křižovatkou. A o tom se tu handrkujeme v 50 komentářích, ty tvrdíš že dodatková tabulka tvar křižovatky neurčuje, já že ano.
Tak znovu: Dodatková tabulka je pouze informativní a tvar křižovatky na ní vyznačený pouze informuje řidiče o tom, jak přibližně křižovatka vypadá a které komunikace jsou hlavní a které vedlejší. Nemá vůbec žádný vztah k povinnosti použít/nepoužít znamení o změně směru jízdy ani případně k bezpečnosti provozu na PK.
Čemu ještě nerozumíš, vysvětlím ti to.
Informuje řidiče o skutečném tvaru křižovatky a tedy i o tom jestli a která (hlavní po které jedu) mění nebo nemění směr a tedy jestli musim/ nemusim dávat blinkr.
Tady s Milanem furt tvrdíte že na tabulku sere pes a nemusim se jí řídit, protože tvar křižovatky určuje skutečnost v terénu.
A podle formulace předpisu mám za to, že neinformuje o nějakém přibližném uspořádání křižovatky, ale vyznačuje skutečný tvar kterým se musim řídit.
Instruktor to říká blbě, protože sice odbočuje vlevo po hlavní, jenže na dodatkové ceduli je odbočka z hlavní ještě vlevo. Pak lze zákonitě očekávat odbočení z hlavní na vedlejší vlevo. Pokud by vlevo na vedlejší byl řidič, který by chtěl vjet na hlavní a pokračovat po ní, narazil by do auta autoškoly ! Vozidlo autoškoly by totiž jelo rovně, i když ukazuje odbočování na vedlejší silnici z hlavní ! Blikat za každou cenu je nesmyslné. Jen to přináší zmatky.
Nechtěl jsem si pouštět video, páč všichni psali, že se blinkr musí dát. Až Jenda 2 napsal, že instruktor kecá a neměl se dávat blinkr.
Tak jsem se podíval. Blinkr se dát musí, Jenda se mýlí. Navíc jsem si všiml, instruktor nemá pás a vozidlo je předjížděno na přechodu. To je na řidičák.
Máte někdo GPS tohoto místa?
Veron, prosím tedy o poučení, odkud máte tuto informaci. Prosím o předpis, nenašel jsem to ani 361/2000, ani v 247/2000.
Prosím tedy o poučení.
Děkuji
Děkuji za poučení. Ještě se zeptám, nevíte podle jakého předpisu můžou popeláři jezdit na zadní stupačce?
Děkuji
Ohledně toho blinkru, podržela ho krátce ale protější řidič její úmysl pochopil. Zacvakávat ho nemusela.
Pracoval jsem přes pět let jako učitel autoškoly, ale zbytečně moc je ukecaný. Ta se chudera ani nemohla pořádně soustředit na jízdu. Já tak žáky nenervoval. Pokud nestíhali, tak je potřeba aby se rozjezdili v menším provozu a napřed se musí naučit perfektně ovládat řazení spojku, brzdu a plyn. Potom s nimi můžu do takových zmatků, kdy už jim nemusím vysvětlovat ovládání vozidla, ale probírám dopravní situace. No, mám na to svůj názor.
Instruktor to říká dobře.Horší je to s jízdou slečny Sáry,i když se to dneska jezdí -relativně silný motor,dobrá spojka
a hlavně plně synchronizována převodovka.Dělal jse autoškolu koncem 50-tých let,jízdy s bojovým škoda Tudor se
stahovací plátěnou střechou,no jízdy byly v zimě při mrazech 10- 18 oC,auto samozřejmně netopilo.
Řazení nahoru-2x vyšlápnout spojku,dolu -vyšlápnout,vyřadit .pustit,dát přesně meziplyn(dle rychlosti),vyšlápnout spojku zařadit
nižší rychlost ,pustit spojku.Takže zpočátku jsme všichni "počítali" zuby v převodovce,zvlášt zajímavé to bylo při
jízdě a řazení do kopce. Ale vzhledem k min.provozu byla jízda nádherný zážitek,rovněž tak chování řidičů na silnici.
fero
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.