Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Příčina blikající kontrolky oleje

Od: listik* odpovědí: 15 změna:

Hezký den

Mám problem na Fabii 1,4 mpi s olejem ,po výmněně termostatu který byl uplně rozbytý začlo auto konečně topyt,ale po delší době jízdy se mi začala rosvicovat kontrolka dolítí oleje chybělo asi 0,5 l ,dolyl jsem ,ale nic se nezlepšilo ba naopak kontrolka se začala častejc rosvicovat ,vymněnil jsem čidlo tlaku oleje opět se nic nestalo a kontrolka vesele svití dál ,ale pozor jen při otáčkách nad 1500ot. a pak samozřejmně hnet jak se zahřejeje motor,ale vypnu motor a znova ho nastartuje je vše vpořádku ,ale to nesmím mít otáčky opět 1500ot.? Prosím může mi někdo poradit ,auto jsem koupyl před 3 měsíci.

Předem děkuji za odpověd

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

3x

To je zase famózní čeština!

Pokud jsi koupil starší,může být také přidřený motor.Olejovým čidlem to není,co filtr?Asi bys potřeboval změřit kompresi ve válcích.Pak uvažovat dál.Doufám,že jsem dobře rozuměl tomu,že se kontrolka rozsvítí,když poklesnou otáčky.

JABRAKA

listik*

Děkuji za odpověd

Ta kontrolka se právě rosvící při těch vyžších otáčkách nad 1500ot. Vypnu klíčky a nastartuji a je při otáčkách cca.1000ot vše vpořádku.? nechápu to

 


2x

Nejprve zkontrolujte merkou, zda mate vubec dostatek oleje. Pak se kouknete pod vicko doplnovani oleje, jestli od tamtud olej strika.

Jestli vydatne, tak muze byt zavada pouze v elektroinstalaci (ne jenom v cidle), nebo je olej prilis ridky (treba kdyz se do nej dostane vetsi mnozstvi benzinu nebo je jinak spatnej).

Pokud prilis nestrika - nejste si jist, jestli je motor vubec mazan, tak se zamerit na olejovy filtr, pripadne saci kos (muzou byt ucpane) a zaroven je dobre nechat zmerit tlak oleje. Muze byt spatne cerpadlo ci pouze bude stacit sestelovat redukcni ventil cerpadla.

1jara*

Do štelování redukčního ventilu se sám nepouštějte, když tak vyčistit. Nepíšete kolik máte najeto, může být sajratjt ve ventilu.

doplněno 22.01.10 15:52:

Občas se stane, že nové čidlo je nefunkční.

listik*

Auto má jinak najeto 127tic/km

doplněno 22.01.10 16:17:

Taky sem si ted zrovna všim jak sem se vrátil(cca 10km) že v nadržce je voda dobrá a asi v pořádku ,ALE JE JÍ NĚJAK VÍCE V BANCE TAK ASI 1cm NAD RISKOU MAX! To tak má být?

listik*

Je to tak ,olej skoro nestříka ,neco málo se tam pohne ,ale slabota a navíc cítím benzín v oleji ,co to muže být?

1jara*

Ucpaný vzduchový filtr je ten nejlevnější důvod proč je cítit benzínem . Nesprávná dávka paliva, návštěva servisu. Ještě koukni zda není ve vyrovnávací nádobce nějaké svinstvo jako maz či pěma.Kolik to má najeto?

listik*

Voda v nádobce je opravdu vpohodě jde to vydět , auto i sem tam zaškube pry rychlé přidaní plyne je to ale nepravydelne a jen za telého motoru ,asi palivový filtr? že ano.

doplněno 22.01.10 16:24:

Najeto zmíněných 127tis

doplněno 22.01.10 16:32:

.Jinak svíčky sem vymněnil taky vzduchový filtr,termostat i s čidlem ,čidlo olejové ,nadobku na vodu i s čidlem,na výfuku sondu druhou za katalizatorem, aposledně sem vyčistil krasně škrtící klapku ,auto bych řek že jinak je žive a jede hezky až na ty problémy co jsem napsal.

1jara*

Opravdu navštiv servis, v práci máme Fábinky přes třista tisíc km, jezdí stím kdo má ruce a šlapou jako hodinky.

jabraka*

Řídký olej by znamenal malý tlak a rozsvícení kontrolky při startu motoru.Při zvýšených otáčkách by tlak měl stoupnout a kontrolka zhasínat.Stejně tak při zahřátí oleje.Ale pokud se dostává benzin do válců a klikovky,vypadá to na přidřený motor.Poznalo by se,když auto jede zatížené do kopečka,jestli táhne.Nebo je nutno předčasně řadit.Dá se změřit těsnost válců.

JABRAKA

listik*

Bože to snat ne přidřený motor ,je živé táhne a do kopce pochopytelně podřazuji ,nevím jestli přesčasně pořazuji ,měl sem před tim octavu 1,9 TDI takže to se nedá porovnat ,nevim.

doplněno 22.01.10 17:30:

.Když budu stím ještě chvíli jezdit krátké trasi a opatrně ,otáčky moc nehnat ,nemělo by se nic vážneho stát?

cyril*

Co je přesně míněno "přidřeným motorem"?

listik*

To by mě také zajímalo .Předem děkuji za odpověd.

cyril*

Nejprve by bylo dobré zjistit zda jde o závadu na mazání nebo na elektronice. Je k tomu zapotřebí manometr na měření tlaku oleje, který asi nevlastníte, tak je opravdu nejlepší obrátit se na servis či mechanika, který si s tím bude vědět rady. Bude-li tlak oleje za běhu motoru v pořádku,pak je závada v signalizaci(elektronice). Bez tohoto základního zjištění se nedá dále postupovat a je to jen pouhé tápání a teoretizování co by - kdyby.

listik*

Děkuji za odpověd , už se brzy objednám v servise

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]