Nejste přihlášen/a.
S rozvodovým řemenem se mění i kladka a vodní pumpa Jediné na ni by se dalo ušetřit ale co se ušetří když za čas poteče a bude se zase vše rozebírat. Záleží kolik mate najeto a jak je řemen starý. Jestli ještě vydrží tak bych to nechal a az budou peníze tak udělat vše jak se má. Ve finále to vyjde levněji než to dělat dvakrát ...samozrejme když se neroztrhne nebo nepřeskočí ...
Pohledem bych zkontroloval stav rozvodového řemenu a klinových(rády se dostávají pod rozvodový). Dále bych poslechl ložiska v rozvodu a pokud je vše ok, tak bych jezdil dál a výměnu udělal příští rok.
Rozvod motoru se mění preventivně, většinou vydrží daleko více, než výrobce stanovuje pro výměnu. Aby se řemen stářím a opotřebením sám roztrhnul, musel by se mnohonásobně překročit interval výměny.
Selhání rozvodu motoru má většinou jiné důvody, než o trochu více opotřebovaný rozvodový řemen.
1) Spousty novější auta už ani nemají stanoven termín výměny rozvodového řemene. Má se pouze provádět pohledová kontrola.
2) Selhání rozvodu motoru má právě často na svědomí klínový řemen, který při přetržení dokáže rozbít i plastový kryt rozvodu a vletět pod rozvoďák. Takových motorů jsem viděl desítky. Docela částé.
3) Ložiskama v rozvodu myslím ložiska v rozvodu. Tedy ty co jsou v kladkách, vodní pumpa, atd... Prostě všechny ložiska v rozvodu motoru.
4) Samotné selhání rozvodového řemenu bez jiné příčiny je docela vzácná porucha.
Tahle snůška nesmyslů je z praxe cca 15let provozu středního autoservisu.
Je mi líto, ale to je dobrá snůška nesmyslů.
Kontrola rozvodového řemenu pohledem je první nesmysl, protože tak nelze nic odhalit, už i proto, že bez částečné demontáže krytů na něj není vidět. Navíc jsem v životě neviděl případ, kdy se klínový řemen, který je volně uložený na "prsou" motoru, dostal pod rozvodový, který je zakrytovaný.
Nevím, co je myšleno "ložisky v rozvodu", při výměně rozvodů se žádná nemění. Mění se pouze vodící a napínací kladky, ložiska jsou jejich součástí.
Ano, rovodový řemen se mění preventivně. Ale aby se stářím a opotřebením sám přetrhl, stačí občas i překročit interval výměny o 20%. Několikanásobné překročení je holý nesmysl.
Rozvody obvykle selhávají především kvůli opotřebenému rozvodovému řemenu. Ostatní důvody se na selhání podílí maximálně v řádu jednotek %.
řemen se kontroluje pohledem běžně, i laik musí vidět vydřený prostor mezi zuby, opotřebené hrany třemenu, chybějící zuby, vznikající praskliny na hladké části řemene, odlupující se zuby atdkdyž se sekne vodní pumpa / v ní může být to ložisko o kterém nevíš/ nebo přestane fungovat hydraulický napinák, můžeš mít dobrý řemen a stejně spadne nebo se protrhne
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.