Nejste přihlášen/a.
Tyto trivialni reseni jiste uz zkusil hned prvni autoservis po zjisteni zavady. Tohle bude "zapeklitejsi".
Tak, ted na to kapl! To bude tusim ono. Prebijenim se prave casto i resetuje kompletni mapa na RJ. A zrovna na techto Focusech se po resetu RJ (bez spravne techniky zapisu nove mapy) auto cuka vzdy minimalne 10 Km, nez se sami srovnaji mapy. Pokud se to nahodne prebijenim resetuje behem techto 10 - 15 Km bezne jizdy, tak to auto se bude cukat neustale. Skvela rada! Poklona...
Nechci vam kazit radost ale mapy tak snadno neprepisete, nektere ecu jsou dokonce chráněné proti prepisu. Asi máte na mysli adaptacni hodnoty, ale doba kdy je ecu po odpojeni baterie zapomněla je uz také dávno pryč, ale máte pravdu ford rád zapominal. Ecu je proti prebijeni samozřejmě chranena. Neni vam divné proč explodoval tan kat? Tak si myslim že doma a přes net, to nevyresite...do servisu jak radi kolega v žádném případě nejezdit, automechanika k tomu nepoustet, takže každá rada drahá
Kvuli lambde určitě neexplodoval,Adapt, hodnoty mazat nemusíš,ty se dnes resetuji jen při výměně urcitych komponentu. ocenuji snahu radcu ale pres net, tohle neopravis
jj presne to myslim. To vite... na auta uz od skoly saham jen v hobby rezimu. Adaptivni mapy jsme tomu rikali na skole. Chapu, ze me uz dost ujel vlak (on ujel i te skole uz v te dobe).
Lambdu bez diagnostiky asi nijak nezkontrolujes, může tam být 100+1 problem kdekoliv. Ale držím palec
Měl jsem vadnou ecu která šla do 3000ot jak vino pak začala stavkovat. Vzhledem k tomu ze ti bouchnul kat, pravděpodobně byl plny benzinu, to by odpovídalo vadným vstrikum (propousti) ale jsou to jen spekulace.
Jakub...zkoušeli jsme točit a ani kapka,,,,pokud odpojis zapalování tak ti prasit nebudou pokud neodpojis tak musí, informace na nic. Něco ti v tom katu bouchlo, tam bych se odpichnul,
Ucpany kat, je celkem běžná věc ale v žádném případě ti nebouchne.co ti tam může bouchnout je palivo,,,,proč? Tam bude chyba, jan tak na okraj explodavany kat jsem ještě neviděl
Uz jsem psal muze to být 100+1 problém, pokud to člověk nevidi, neosaha, pres net těžko radit ale v tom katu něco bouchlo,pomerancova štáva asi ne.
Bouchlý kat = nespálená směs ve výfuku. Kvůli rozvodům klidně - pootevřeným výfuk. ventilem profoukne při kompresi nespálená směs do výfuku. Nutný trn na kliku nebo přesně změřit HÚ 1.válce.. Píšeš že kat řachnul ještě před bordelem v nádrži, takže s tím kat nesouvisí... Pak to může být netěsný výfuk. ventil, ale to by nemělo tlaky. Nakonec zapalování (nejspíš by škubalo) nebo směs tak chudá/ bohatá že neshoří ve válci. To bys měl vidět na svíci podle barvy... = Čerpadlo, filtr, regulátor tlaku, vstřiky. Pak vše co řídí bohatost = první lambda, čidlo teploty atd. a ještě parametr který nevyhodí chybu... Můj názor GO byla úplně špatně, měl jsi rovnou dát jiný motor. Kolik jsi do toho vlastně už nasypal?.. Teď jestli to toho sypat dál a dál at se mechanik nenudí nebo sehnat ten motor... Asi to už dotáhnout, ovšem u někoho kdo nemění naslepo... Rozvod bych zkontroloval někde kde umí Fordy (řemenice nemá pero).
Proč výbrus (opravdu výbrus?) a ventily, to byl potkan nebo žral olej? V každém případě vyhozený prachy...
Pokud to auto je shnilý tak to pošli do šrotu. Pokud shnilý neni a chceš si ho nechat, tak bych sehnal jiný motor a přehodil motory... Nejlíp za levno celý auto (klidně shnilý) kde si vyzkoušíš že motor funguje, přehodíš a zbytek pošleš na vrakáč..
Jestli se v tom chceš patlat a utápět další prachy: Mají válce kompresi? Jsou správně nastavené rozvody? (Nutný trn na kliku a pravítko na vačky). Svíce vypadají všechny stejně? Výpis chyb z ŘJ nejlíp live data z čidel?
Bych tak tipnul, že se "výbrus+ ventily" moc nezadařil a směs podfukuje do výfuku při kompresi.. A další investice by byly jen další prachy servisu, který tě má určitě rád... A Jura s 007 se diví, že u automechanika automaticky předpokládám spíš ojeb než kvalitu :P
Co zkusit resetovat mapy na ridici jednotce? Udela si to i amater v garazi a dost mozna (po vsech uvadenych vymenach a diagnostikach) to proste tlaci jen mapy s mineralkovou smesi. Taky dle typu motoru je mozna v haji i lambda, ktera spalovani vody moc rada obecne nema. Nemusi byt uplne na kasu na to, aby uz davala RJ chybne data. Mineralkova mapa na jednotce + vadna lambda by mohla davkovat blbou smes, ktera se ve vyssich otackach nedokaze zapalit/spalit a tak to pak foukne i do vejfuku. RJ by se tak diky chabrus lambde sama nedokazala jiz namapovat na svuj bezny provozni stav.
Taky me napadla jeste zanesena vstrikovaci lista, coz byl i casty problem treba u Chevroletu, kde se srazela rez a jiny bordel. Vzdy jeste pred vstrikem na poslednim valci. Tzn. tenhle posledni vstrikovac uz nemel dost benzinu. Na malych otackach clovek nic nepoznal. Vstrikovac byl na jednicku. Ve vyssich otackach, ale dochazelo k spatnemu dodani smesi do vstrikovace a tim i chude smesi ve valci. Posledni valec tak strilel do vyfuku a obcas zcela vynechal. Nez jsem na to prisel, potrapil jsem hodne automechaniku a povymenoval na doporuceni jinych mechaniku snad pul auta. A to jsem sam vyuceny automechanik. Tady se vam klidne mohla udelat polopruchozi zatka z cukru a dalsiho bordelu
Lista se da vycistit vsim moznym. Nicmene neni to na nekterych autech vubec sranda demontovat. Je potreba demontovat z listy i vstriky. Ke mne takto jezdil kamarad s Aveem (hlavni provoz na LPG) co 1/2 roku. Postupne jsem mu vymenil pal. filtr i cerpadlo (nekolikrat i filtr na cerpadle; cerpadlo se mu jendou rzi rozpadlo doslova na kusy). Mel neskutecne rezavou nadrz, ale nechtel ji vymenit. Takze jsem mu nakonec dal (asi po 5. cisteni listy) dva dalsi prutokove filtry ze starych motorek na palivovou hadici tesne pred listu a byl klid. Hroznej problem byl s tou jemnou rzi, kterou nezachytily oba standartni filtry. Ty to postupne ucpavali v liste (zajimave, ze vstriky byly vzdy ok). Prvne jsem to cistil opatrne peclive ofukem spolu s technickym benzinem a takovym ohebnym kartackem na cisteni dlouhych dymek (po dedovi se v garazi najde veci). Drbacka to byla neskutecna. Jak sel cas, tak jsem tuhle proceduru vyladil az po drsnou wapku a prosty tlak vody. Potom vyfoukat vodu i vlhkost a ponorit do benzinu (klasickeho). Nechat odtect a ofouknout znovu. Aveo mu najelo jeste 150 000 Km, nez odeslo do nebe korozivnich aut, kde se uz jiste rozpustilo v hnojivo.
asd1 Tazatel psal že motor je po go, někdo mu to skoro celé zaplatil,několikrát jsem mu psal že to v garáži nevyřeší a tady mu také nikdo neporadí. Musí to odvést někomu nebo někam kde tomu rozumí, kam a komu psát nebudu, tady je to sprosté slovo. Muže to být banalita,nemusí, já to nevím a troufnu si říct že to zde neví nikdo. Nahradit motor po go nějakým vylítancem z vrakáče by mne opravdu nenapadlo.
Hele neni to sprostý slovo, ale jsou to zase další a další prachy. Taky je otázka jak ta GO vypadá, dá 30k a bude mít vylítanec ještě větší než před opravou, slušný motor sežene za desítku, celý auto za 20 když bude trochu hledat... Tipuju to na posunutý rozvod, vstřiky nebo zapalování, ale máš pravdu že takhle na dálku to je věštění z koule... V každém případě asi je lepší dodělat to, obzvlášt pokud mu to někdo platí :D Jen bych to asi nechal zkontrolovat jinde než dělal GO - rozvody tlaky hodnoty čidel, lambdy atd. Blbě nastavený rozvody jsou na tomhle docela často...
Někde jsem psal že lemplové jsou všichni? To fakt ne. Ale opravdu dobrých kteří tu práci neošidí a dělají opravdu poctivě je tak 10%, aspoň tady v okolí. A to jsem ještě optimista.. Z toho vyplývá, že pokud nemám ověřené kdo a jak tam dělá, tak musim toho lempla předpokládat. Bohužel. Ty máš trošku komplex unést kritiku servisů... Mezi kutilama to bude podobné, 10% dobrých a zbytek lemplové, sice dělaj na svém tak to nešidí, ale zase to neumí.. Já se učim za pochodu, ale jsem strojař tak si spoustu věcí odvodim, vim co to dělá a jak to má vypadat, nemám problém vymyslet si přípravky a vyrobit si je... Rozhodně se nepovažuju za borce, spíš je smutný že dost věcí zvládám líp než většina mechaniků... Ti opravdu dobří mě samozřejmě strčí do kapsy levou zadní, abych se dostal na jejich úroveň tak bych musel na autech dělat denně několik let... Tak asi tak nějak.
PS jak ta GO vypadá - když to po ní prásklo ve výfuku tak asi nic moc, někde se tam chybička vloudila Na začátku píše že to po GO ujelo 80 km a pak prásk...
Nevím ani jestli je auto červené nebo modré, nevím ani jak ta GO vypadá. Na základě těchto udaju ji jistě nebudu zpohybnovat. Jistě sám dobře víš že ty krámy někdy dovedou pěkně mechanika potrápit. Já to vím a třeba tu slavnou větu ,,kterej debil to dělal,, jsem nikdy nepoužil,,,,,,,,,anebo jen někdy
Zpochybňovat ne, ale nebrat správnost GO jako fakt ale zkontrolovat neni od věci.. Např. pokud rozvody kontroloval stejný člověk který je nastavoval, tak mohl udělat dvakrát stejnou chybu. Stačí jiná délka trnu na kliku a bude to posunuté, přitom kontrola se bude tvářit přesně.. Ty rozvody čichám - střelilo ve výfuku, všechny svíce vypadaj stejně (a barva odpovídá normální směsi?), čerpadlo a vstřiky vypadaj OK... Pokud výfuk. ventil zavírá pozdě tak při kompresi část směsi foukne do výfuku a u všech válců stejně.. Posunutýmu rozvodu odpovídá i problém nad 2000 otáček... Na live datech by měly být velké korekce předstihu asi.. Ale nejsem automechanik a jen vařim z vody Ten bordel v nádrži to zkomplikoval, může být něco přicpané, oblemcané, lambdy, přicpaný kat atd. Kdoví co to bylo za koktejl...
Tak já bych si zase třeba myslel, jako majitel teké Focusu, že katalyzátor bouchne jen když je v něm nespálený benzín, tož bych to viděl na špatné zapalování a to nejspíše cívku, či kabely, svíčky... Zapalování je typu DIS, to znamená, že v obalu jsou ve skutečnosti dvě cívky a současně pálí vždy dvě svíčky najednou...Při poškození cívky, klidně tak nějak to furt pálí... Na Focusu lze adaptace smazat pomocí jakékoliv trošišku lepší diagnostiky, ATAL, Autocom, Fordiag..apod.
Rozvody? Snad ne! A nádrž jste jenom vyčerpal čerpadlem? Nebo i vytřel do čista, jinak tam může trochu vody zůstat a to úplně stačí ke špatné spalování! Běžně se čerpadle nevyčerpá úplně do mrtě...
Smazat adaptace má také docela velký vliv...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.