Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford focus střílí do výfuku

Od: jakub* odpovědí: 55 změna:
Dobrý den. Vlastním Ford focus 1.4. Na autě se udělali rozvody, vybrus a taky nové ventily.
Auto v pořádku ujelo asi 80km a při podřazeni do kopce se ozvala rána, roztrhl se katalyzátor(ano prostě se otevřel jako dveře). Po incidentu se odstranil katalyzátor na krátkou dobu(auto muselo vydržet 3dny na katalyzátor) mezitím se přidělal kus jiného výfuku. Auto tedy bylo bez kat.. Večer mi jedna určitá osoba do auta nalila olej s pomerančovou mineralkou do nádrže:D Ráno jsem potocil klíčem a nasál benzin do motoru, ale motor jsem neroztocil. (Syn si všiml otevřené nádrže) . Z auta jsem vytáhl všechen benzín( čerpadlo jsem vyvedl ven aby i na dně nezůstal zbytek. Nalil jsem novej benzín a auto na drc chytlo, ale při vytočení motoru nad 2 000 začne střílet do výfuku a nejde za plynem. Dal jsem to do servisu a závadu nenašli. Trysky jsou při v pořádku(nejsou ucpané) , benzínové čerpadlo vyměnili a zkoušeli i znovu seřídit ventily. Nepomohlo to. Tak začali bádat v elektřině a vyměnili plno blbostí v elektroinstalaci. Nakonec je to pri řidiči jednotka. Ale nechci ji vyměnit dokud si nebudu na 100% jistý.(uz mě to auto stalo dost peněz). Děkuji za odpověď.

 

 

55 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
A co začít jinak kouknul bych jestli neskočili rozvody a pak - skusit jiný svíčky a jinou zapalovací cívku a kabely
jakub*

Rozvody v pořádku, svíčky vyměněny, a kabely na svíčky taky :/
jamu*

Tyto trivialni reseni jiste uz zkusil hned prvni autoservis po zjisteni zavady. Tohle bude "zapeklitejsi".

Nikde nečtu jestli se měnil palivovej filtr?
jakub*

No když v servisu měnili palivové čerpadlo tak by měli vyměnit i filtr, ale i kdyby ne tak by to nedělalo takové bordel ne(aspoň myslím)
Vlastně se mohl zánést a ucpat přísun paliva. Ale myslím že ho vyměnili. Přeci je to samozřejmost
A máš jistotu že ho měnili? Máš ho na faktuře koukals pod auto? viděl si ten starej?
Věř že to že ti měnili čerpadlo ještě neznamená že ti měnili i filtr
Stačí aby se přicpal a nedal tolik benzínu kolik je momentálně třeba a nejedeš
jakub*

Ano byl vyměněny. Takže ŘJ nebo vstřikovací lišta. Jen nevím jak tu ŘJ restartovat
Řj moc neodchazí i když možný je vše
Co říká diagnostika? Pokud bude jednotka v haji měla by to říct
Hele co dobíjení nepřebíjí to třeba?
jakub*

Asi prebijí. Stalo se že ručičky tachometru se všechny zvedli naplno při potočení klíćem a po nastartování spadly dolů a pak to bylo tak jam má být
Vem voltmetr natoč auto a měř na baterii
Na volnoběch musí být 13,8V až 14,3V
Pak drž otáčky kolem 3000 a zas měř napětí musí držet jak pude vejš je to špatně řj se to nelíbý dělaj neplechu a múžeš v autě kde co odpálit
A pokud je mín jak 13,5V s puštěnými světli je to taky špatně
jakub*

Až budu mít možnost, tak to určitě zkusím. Takže teď musím zjistit různé možnosti a pak to v jednom dnů zkusit. Takže teď ještě zjistit jak restartovat řidiči jednotku, kdyby to byl náhodou ten problém
jamu*

Tak, ted na to kapl! To bude tusim ono. Prebijenim se prave casto i resetuje kompletni mapa na RJ. A zrovna na techto Focusech se po resetu RJ (bez spravne techniky zapisu nove mapy) auto cuka vzdy minimalne 10 Km, nez se sami srovnaji mapy. Pokud se to nahodne prebijenim resetuje behem techto 10 - 15 Km bezne jizdy, tak to auto se bude cukat neustale. Skvela rada! Poklona...

jakub*

Dobře tedy. Moc děkuji za skvělé rady
Ale jak to tedy vyřešit když to bude ten problém.?
007cz

Nechci vam kazit radost ale mapy tak snadno neprepisete, nektere ecu jsou dokonce chráněné proti prepisu. Asi máte na mysli adaptacni hodnoty, ale doba kdy je ecu po odpojeni baterie zapomněla je uz také dávno pryč, ale máte pravdu ford rád zapominal. Ecu je proti prebijeni samozřejmě chranena. Neni vam divné proč explodoval tan kat? Tak si myslim že doma a přes net, to nevyresite...do servisu jak radi kolega v žádném případě nejezdit, automechanika k tomu nepoustet, takže každá rada drahá

jakub*

Adaptační hodnoty se mazou přes nějaký program v PC na diagnostice Teda podle Googlu.
Kat praskl asi kvůli lambdě, nebo jinak si to vysvětlit nedokážu, rána to byla ale pořádná.
007cz

Kvuli lambde určitě neexplodoval,Adapt, hodnoty mazat nemusíš,ty se dnes resetuji jen při výměně urcitych komponentu. ocenuji snahu radcu ale pres net, tohle neopravis

jamu*

jj presne to myslim. To vite... na auta uz od skoly saham jen v hobby rezimu. Adaptivni mapy jsme tomu rikali na skole. Chapu, ze me uz dost ujel vlak (on ujel i te skole uz v te dobe).

jakub*

Snad to musí jít opravit. Zkusím ty výstřiky a nebo kouknout jestli je v pořádku lambda.
Snad to nebudu pouštět z útesu
Jen podotknu že přebíjením se řj motoru odpálit dá mam osobní zkušenost z oplu vectra B kde mi to odpálilo ovládání vstřiku na 2 válci zustal trvale otevřen a valec se topil přívali benzínu
Tady to na řj nevidim to by to nešlo bud vúbec nebo by to blblo hned a ne až po překročení určitých otáček
007cz

Lambdu bez diagnostiky asi nijak nezkontrolujes, může tam být 100+1 problem kdekoliv. Ale držím palec

jakub*

Já si myslím že to bude vstrikama. Protože kdyby to byla řídící jednotka tak to blbne pořád. A ne při 2 000 otáček a více. Asi to nedokáže přes ucpané vstriky natlacit takové množství paliva. Opravte mě jestli to zní nereálně
007cz

Dabel to by mě zajimalo,,,,co shořelo ecu? Nebo vstrik? Bylo to prebijenim?

Bylo to přebíjením altík dával přez 20V jak se přidával plyn šlo napětí nahoru
Co se tam stalo netušim nerozebíral sem jí
dle mě zařval mínusový výstup pro ovládaní vstřiku
Řešil sem to kompletem z vrakoviště - řj motoru imo krabička na spínačce a funkční čip z klíčku vše sem vytáh z jednoho vozu téhož typu motoru co mám já
Po přehození a vyměně alternátoru vše o.k. a odjížděl sem
007cz

Měl jsem vadnou ecu která šla do 3000ot jak vino pak začala stavkovat. Vzhledem k tomu ze ti bouchnul kat, pravděpodobně byl plny benzinu, to by odpovídalo vadným vstrikum (propousti) ale jsou to jen spekulace.

jakub*

Vstriky nepropouští, to by cákal benzín z výfuku. Což nedělá. Přitom jak ze zjištovalo a zkoušelo měnit palivové čerpadlo tak se to zkoušelo točit a ani kapka
007cz

Dabel,,,člověk se učí cely život,,,a ty kramy jsou někdy nevyzpytatelné

007cz

Jakub...zkoušeli jsme točit a ani kapka,,,,pokud odpojis zapalování tak ti prasit nebudou pokud neodpojis tak musí, informace na nic. Něco ti v tom katu bouchlo, tam bych se odpichnul,

jakub*

Myslel jsem ani kapka z vyfuku(pardon za to špatně vyjadřování ale moc jsem toho nenapsal )
I po prasknutí kat. Auto jezdilo, ale po tom co se dostal ten bordel do nádrže je to v prdeli. Mám pocit že ten kat bouchl ucpáním. Vím že bráchovi z výfuku stříleli "vlasy" a bylo to z katu. Asi se ucpal a roztrhl se
007cz

Ucpany kat, je celkem běžná věc ale v žádném případě ti nebouchne.co ti tam může bouchnout je palivo,,,,proč? Tam bude chyba, jan tak na okraj explodavany kat jsem ještě neviděl

jakub*

Takže vstriky propouští a kvůli tomu bouchl kat. Dobře, ale auto pořád jezdilo v pořádku. Pak šup v nádrží bordel a auto nad 3k nejde. Takže vyloučit řídící jednotku je v tuto chvíli vhodné a v tuto chvíli se zaměřit na vstriky.
A ten kat vám klidně vyfotím až budu v garáži jestli to syn nehodil do šrotu
007cz

Uz jsem psal muze to být 100+1 problém, pokud to člověk nevidi, neosaha, pres net těžko radit ale v tom katu něco bouchlo,pomerancova štáva asi ne.

jakub*

No to určitě ne :D a může to být tím že by rozvody byl posunut třeba o 1 zub? Jestli to třeba v servisu špatně udělali
007cz

Může, co se ještě dozvíme

jakub*


youtu.be/... je to trochu podobné chování až na to že můj ford jde chvílemi vytočit do 5-6k a vydrží i 3sec a pak to začne padat a střílet
jakub*

Nebo to může být škrtící klapkou.
007cz

Klapka ti neznici kat.

jakub*

No to nezničí, ale vždyt ta závada nemusí souviset s tím katem. Nebo já už nevím tolik kurvitek musí být na autech. Tak jediná možnost jsou vstriky. Rozvody taky nemohli roztrhnout kat
asd1

Bouchlý kat = nespálená směs ve výfuku. Kvůli rozvodům klidně - pootevřeným výfuk. ventilem profoukne při kompresi nespálená směs do výfuku. Nutný trn na kliku nebo přesně změřit HÚ 1.válce.. Píšeš že kat řachnul ještě před bordelem v nádrži, takže s tím kat nesouvisí... Pak to může být netěsný výfuk. ventil, ale to by nemělo tlaky. Nakonec zapalování (nejspíš by škubalo) nebo směs tak chudá/ bohatá že neshoří ve válci. To bys měl vidět na svíci podle barvy... = Čerpadlo, filtr, regulátor tlaku, vstřiky. Pak vše co řídí bohatost = první lambda, čidlo teploty atd. a ještě parametr který nevyhodí chybu... Můj názor GO byla úplně špatně, měl jsi rovnou dát jiný motor. Kolik jsi do toho vlastně už nasypal?.. Teď jestli to toho sypat dál a dál at se mechanik nenudí nebo sehnat ten motor... Asi to už dotáhnout, ovšem u někoho kdo nemění naslepo... Rozvod bych zkontroloval někde kde umí Fordy (řemenice nemá pero).

 

asd1

3x

Proč výbrus (opravdu výbrus?) a ventily, to byl potkan nebo žral olej? V každém případě vyhozený prachy...

Pokud to auto je shnilý tak to pošli do šrotu. Pokud shnilý neni a chceš si ho nechat, tak bych sehnal jiný motor a přehodil motory... Nejlíp za levno celý auto (klidně shnilý) kde si vyzkoušíš že motor funguje, přehodíš a zbytek pošleš na vrakáč..

Jestli se v tom chceš patlat a utápět další prachy: Mají válce kompresi? Jsou správně nastavené rozvody? (Nutný trn na kliku a pravítko na vačky). Svíce vypadají všechny stejně? Výpis chyb z ŘJ nejlíp live data z čidel?

Bych tak tipnul, že se "výbrus+ ventily" moc nezadařil a směs podfukuje do výfuku při kompresi.. A další investice by byly jen další prachy servisu, který tě má určitě rád... A Jura s 007 se diví, že u automechanika automaticky předpokládám spíš ojeb než kvalitu :P

jakub*

Hlava, rozvody i vybrus. Nechal se prostě dělat celej motor. Protože klepal na klice a tak se to vzalo jedním vrzem..(neplatil jsem celou opravu, zaměstnavatel mi zaplatil 3/4 opravy, takže mě to bylo vcelku jedno.
Auto shnile není. Právě že je v perfektním stavu, nové ložiska, tlumiče i péra, podlaha je bez rzi
Když jsem auto vrátil, že to střílí tak šli první po rozvodech(kontrola seřízení) a v pořádku
.pak benzínové čerpadlo. Bylo trochu slabší tak se vyměnili za nové...
svíce vypadají stejně
Auto na diagnostice neukazalo závadu.
Auto komprese má. Spíš se to chová jakoby tam šlo málo benzínu, ale chvilkama to jde vytočit až na 5-6tis a auto jede jak drak.

 

jamu*

0x

Co zkusit resetovat mapy na ridici jednotce? Udela si to i amater v garazi a dost mozna (po vsech uvadenych vymenach a diagnostikach) to proste tlaci jen mapy s mineralkovou smesi. Taky dle typu motoru je mozna v haji i lambda, ktera spalovani vody moc rada obecne nema. Nemusi byt uplne na kasu na to, aby uz davala RJ chybne data. Mineralkova mapa na jednotce + vadna lambda by mohla davkovat blbou smes, ktera se ve vyssich otackach nedokaze zapalit/spalit a tak to pak foukne i do vejfuku. RJ by se tak diky chabrus lambde sama nedokazala jiz namapovat na svuj bezny provozni stav.


doplněno 11.03.19 19:32:

Taky me napadla jeste zanesena vstrikovaci lista, coz byl i casty problem treba u Chevroletu, kde se srazela rez a jiny bordel. Vzdy jeste pred vstrikem na poslednim valci. Tzn. tenhle posledni vstrikovac uz nemel dost benzinu. Na malych otackach clovek nic nepoznal. Vstrikovac byl na jednicku. Ve vyssich otackach, ale dochazelo k spatnemu dodani smesi do vstrikovace a tim i chude smesi ve valci. Posledni valec tak strilel do vyfuku a obcas zcela vynechal. Nez jsem na to prisel, potrapil jsem hodne automechaniku a povymenoval na doporuceni jinych mechaniku snad pul auta. A to jsem sam vyuceny automechanik. Tady se vam klidne mohla udelat polopruchozi zatka z cukru a dalsiho bordelu

jakub*

Tak teď jste mě dostal :D Restartovat mapy? Kolem elektřiny v autě nevím nic. nemám k dispozici ani PC (jestli je potřeba k restartování)
. Potřeboval bych to napsat tak abych to pochopil (Jediný co vím o ŘJ je to že určuje kdy dávkovat benzín)
Také nevím jak funguje lambda a k čemu slouží.
(jsem kutil amatér kterej dokáže díl vyměnit, ale o elektřině ani tuk)
jakub*

Tak teď to fakt vypadá na tu vstřikovací listu. Nevím jestli se to dá nějak "vyčistit" nebo to mám vyměnit za nové kus.
Popřípadě kdyby to tím nebylo tak bych potřeboval vědět jak restartovat mapu v řidiči jednotce
jamu*

Lista se da vycistit vsim moznym. Nicmene neni to na nekterych autech vubec sranda demontovat. Je potreba demontovat z listy i vstriky. Ke mne takto jezdil kamarad s Aveem (hlavni provoz na LPG) co 1/2 roku. Postupne jsem mu vymenil pal. filtr i cerpadlo (nekolikrat i filtr na cerpadle; cerpadlo se mu jendou rzi rozpadlo doslova na kusy). Mel neskutecne rezavou nadrz, ale nechtel ji vymenit. Takze jsem mu nakonec dal (asi po 5. cisteni listy) dva dalsi prutokove filtry ze starych motorek na palivovou hadici tesne pred listu a byl klid. Hroznej problem byl s tou jemnou rzi, kterou nezachytily oba standartni filtry. Ty to postupne ucpavali v liste (zajimave, ze vstriky byly vzdy ok). Prvne jsem to cistil opatrne peclive ofukem spolu s technickym benzinem a takovym ohebnym kartackem na cisteni dlouhych dymek (po dedovi se v garazi najde veci). Drbacka to byla neskutecna. Jak sel cas, tak jsem tuhle proceduru vyladil az po drsnou wapku a prosty tlak vody. Potom vyfoukat vodu i vlhkost a ponorit do benzinu (klasickeho). Nechat odtect a ofouknout znovu. Aveo mu najelo jeste 150 000 Km, nez odeslo do nebe korozivnich aut, kde se uz jiste rozpustilo v hnojivo.

jakub*

Dobře dobře, ale myslím že to asi bude ta řídící jednotka. protože se stává že ručičky tachometru při vložení klíču blbnou a pak po nastartování spadnou a jdou do normálu
jakub*

Chci se ještě prosím zeptat na tu ŘJ
asd1
Budíky blbnou po odpojení baterky nebo pokud je špatná baterka - pokles napětí.Nízký tlak benzínu - často to dělá přechoďák v konektoru u čerpadla tj. pokud neměřili tlak po výměně čerpadla tak může být pořád nízký i s novým čerpadlem... Je tlak benzínu OK i ve vyšších otáčkách (ucpaný filtr např.)? Cívka je OK? U Focuse se při odpojení baterky adaptace vymažou, ale to by vadit nemělo... Dobíjení - Focus má "chytrý" a běžně dobíjí kolem 14,5 V V katu může bouchnout jedině nespálená směs která chytne až ve výfuku... Pokud to začlo po svinstvu v nádrži, tak to bude na přívodu paliva = čerpadlo filtr vstřiky...007 nic proti dobrým automechanikům, ale nechat ho takhle si s tim hrát když celý auto stojí míň je trochu rozmar milionáře.. Navíc tady servis evidentně netuší co s tim je a může sypat dál a dál. Pokud by vzal shnilý kus s dobrým motorem tak za něj dá pakatel... Přehodí celý motor + nový rozvody a náplně a jezdí.. + případně pro jistotu i nádrž..
007cz

asd1 Tazatel psal že motor je po go, někdo mu to skoro celé zaplatil,několikrát jsem mu psal že to v garáži nevyřeší a tady mu také nikdo neporadí. Musí to odvést někomu nebo někam kde tomu rozumí, kam a komu psát nebudu, tady je to sprosté slovo. Muže to být banalita,nemusí, já to nevím a troufnu si říct že to zde neví nikdo. Nahradit motor po go nějakým vylítancem z vrakáče by mne opravdu nenapadlo.

asd1

Hele neni to sprostý slovo, ale jsou to zase další a další prachy. Taky je otázka jak ta GO vypadá, dá 30k a bude mít vylítanec ještě větší než před opravou, slušný motor sežene za desítku, celý auto za 20 když bude trochu hledat... Tipuju to na posunutý rozvod, vstřiky nebo zapalování, ale máš pravdu že takhle na dálku to je věštění z koule... V každém případě asi je lepší dodělat to, obzvlášt pokud mu to někdo platí :D Jen bych to asi nechal zkontrolovat jinde než dělal GO - rozvody tlaky hodnoty čidel, lambdy atd. Blbě nastavený rozvody jsou na tomhle docela často...

007cz

Jak ta GO vypadá? já nevím ale jelikož jsou všichni lemplové tak je mi jasné že ty to víš.

asd1

Někde jsem psal že lemplové jsou všichni? To fakt ne. Ale opravdu dobrých kteří tu práci neošidí a dělají opravdu poctivě je tak 10%, aspoň tady v okolí. A to jsem ještě optimista.. Z toho vyplývá, že pokud nemám ověřené kdo a jak tam dělá, tak musim toho lempla předpokládat. Bohužel. Ty máš trošku komplex unést kritiku servisů... Mezi kutilama to bude podobné, 10% dobrých a zbytek lemplové, sice dělaj na svém tak to nešidí, ale zase to neumí.. Já se učim za pochodu, ale jsem strojař tak si spoustu věcí odvodim, vim co to dělá a jak to má vypadat, nemám problém vymyslet si přípravky a vyrobit si je... Rozhodně se nepovažuju za borce, spíš je smutný že dost věcí zvládám líp než většina mechaniků... Ti opravdu dobří mě samozřejmě strčí do kapsy levou zadní, abych se dostal na jejich úroveň tak bych musel na autech dělat denně několik let... Tak asi tak nějak.

PS jak ta GO vypadá - když to po ní prásklo ve výfuku tak asi nic moc, někde se tam chybička vloudila Na začátku píše že to po GO ujelo 80 km a pak prásk...

 

007cz

Nevím ani jestli je auto červené nebo modré, nevím ani jak ta GO vypadá. Na základě těchto udaju ji jistě nebudu zpohybnovat. Jistě sám dobře víš že ty krámy někdy dovedou pěkně mechanika potrápit. Já to vím a třeba tu slavnou větu ,,kterej debil to dělal,, jsem nikdy nepoužil,,,,,,,,,anebo jen někdy

asd1

Zpochybňovat ne, ale nebrat správnost GO jako fakt ale zkontrolovat neni od věci.. Např. pokud rozvody kontroloval stejný člověk který je nastavoval, tak mohl udělat dvakrát stejnou chybu. Stačí jiná délka trnu na kliku a bude to posunuté, přitom kontrola se bude tvářit přesně.. Ty rozvody čichám - střelilo ve výfuku, všechny svíce vypadaj stejně (a barva odpovídá normální směsi?), čerpadlo a vstřiky vypadaj OK... Pokud výfuk. ventil zavírá pozdě tak při kompresi část směsi foukne do výfuku a u všech válců stejně.. Posunutýmu rozvodu odpovídá i problém nad 2000 otáček... Na live datech by měly být velké korekce předstihu asi.. Ale nejsem automechanik a jen vařim z vody Ten bordel v nádrži to zkomplikoval, může být něco přicpané, oblemcané, lambdy, přicpaný kat atd. Kdoví co to bylo za koktejl...

007cz

Jo...asi bych postupoval stejně, ale tady, přes net to nikdo nevyřeší.

 


0x

Tak já bych si zase třeba myslel, jako majitel teké Focusu, že katalyzátor bouchne jen když je v něm nespálený benzín, tož bych to viděl na špatné zapalování a to nejspíše cívku, či kabely, svíčky... Zapalování je typu DIS, to znamená, že v obalu jsou ve skutečnosti dvě cívky a současně pálí vždy dvě svíčky najednou...Při poškození cívky, klidně tak nějak to furt pálí... Na Focusu lze adaptace smazat pomocí jakékoliv trošišku lepší diagnostiky, ATAL, Autocom, Fordiag..apod.

Rozvody? Snad ne! A nádrž jste jenom vyčerpal čerpadlem? Nebo i vytřel do čista, jinak tam může trochu vody zůstat a to úplně stačí ke špatné spalování! Běžně se čerpadle nevyčerpá úplně do mrtě...

Smazat adaptace má také docela velký vliv...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]