Nejste přihlášen/a.
Velmi často se sekne brzdič - píst má "hliníkový mor" - a máte možnosti... Buď je rychlé řešení zakoupení nových brzdičů nebo repasovací sady a pročištění s výdrží cca. 30tis km a jeden rok.
Pokud se nevrací, visí - neustále brzdí. Zahřívá brzdu i kolo, ničí destičky i kotouče a může způsobit při extrémních případech nehodu...
Úplně nejpravděpodobnější je zatuhlý vodicí čep plovoucího třmenu, na tebou sem vložené rozkreslené sestavě je to součástka s pozičním číslem 11. Mohu říci, že jsem ho už tahal ven i s pomocí autogenu.
Nejjednodušší možnost jak zatlačit pístek je vzít silnější šroubovák, strčit ho mezi pístek a destičku a jemným páčením jde pístek, který je v pořádku a není zatuhlý, zatlačit zpět do třmenu.
@lubos11: Brzdové kotouče se stačí docela slušně zahřát při normálním zabrzdění při zastavení.
Ty vodicí čepy jsou mrchy. Jejich opotřebení a následné příčení ve vodítkách mi způsobovalo nesouměrnost brzd, se kterou jsem neprošel TK. Po výměně čepů za nové (stačilo jen na té "zlobivé" straně) se situace rázem normalizovala.
Brzdy jsou základním bezpečnostním prvkem ve voze - vždy jsem si je nechal udělat v servisu! Blbá chybička může někoho stát život.
Když mi na xsaře čistil píst - resp. měnil ... koupil jsem si repasovací sadu, demontoval celý brzdič, rozdělal na součástky, brzdovkou očistil brzdič a píst měnil za nový, vyměnil gumičky ... na a pak dával zpět, odvzdušňoval opakovaně, dolil brzdovku... Prácička tak na čistou hodinu práce. Občas byla potřeba dvou lidí... A byl jsem rád, že se jim tam nic neurvalo, jak u starého auta bývá všechno zrezlé.
Nejspíš myslel kluzné plochy kde se desky posunují po třmenu. Ovšem pokud jsou zatuhlé, tak se spíš víc ojíždí deska co je na pevné části než aby zůstávaly viset.. Vyčistit škrabákem a mazat keramikou, v nouzi mědí a pozor kde všude měď napatláš - jen na funkční plochy!). Pak jsou vodicí čepy. Tohle je dobré čistit/ mazat aspoň jednou ročně, často mají vůli pouzdra čepů = mění se.
Nejpravděpodobnější je že se špatně vrací pístek - orezlý např. kvůli poškozené prachovce.. Pak ucpaná hadice k třmenu (poznáš povolením odvzdušnění - odbrzdí se). Pístek v top stavu jde zatlačit v pohodě rukou. Jsou na to opravné sady - prachovka, těsnění nebo i píst pokud je původní orezlý hodně. Jen rozhýbat (zatlačit svěrkou/ vytlačit brzdou atd.) pomůže jen na chvíli a repas tě stejně nemine. Pokud chceš mít auto dlouho, tak není od věci dát rovnou nové třmeny a mít klid než se s tim babrat - např. vyrezlé osazení pro prachovku neopravíš = repase taky moc dlouho nevydrží, pár let a znova zatuhne.
U třmenu s ručkou zůstává viset mechanismus ovládání ručky a pak to brzdí furt (kotoučová brzda), tam je repase trochu složitější.
Sežeň starý třmen a můžeš zkoumat, nebo si najdi videa na netu kde to je vidět... A pozor brzdy když nebrzdí tak je to dost o hubu a nejen tvojí...
Podle dalších a dalších otázek vám DŮRAZNĚ DOPORUČUJI vyhledat servis, který to provede za vás! Hrajete si s životy jiných lidí! Auto je totiž zbraň v rukou blbce.
Náhodou podle otázek není blbec, jen to nikdy nedělal.. Hadice se může stisknout svěrkou (bez ostré hrany), ucpat zátkou nebo jen rychle přehodit (viz video). Třmen se pak normálně odvzdušní. Je dobré spojit to s výměnou brzdovky = odsát nádobku, nalít novou kapalinu a zbytek staré z vedení vyšlapat, tak aby v trubičkách u třmenu byla nová (starý třmen jde pryč tak tam stará zůstat může). Je dobré hlídat aby nedošla brzdovka v nádobce Pokud se zavzdušní ABS pumpa, tak může být odvzdušnění složitější (podle auta, někdy je nutná diagnostika)
Neříkám, že je tazatel blbec, ale že vůz v rukou blbce je zbraň. Pokud tam něco posere, nechtěl bych být v kůži servisu, který to pak má opravovat. Pod ruce prostě nevidíš. No a opravovat NTB podle YT je sranda, ale auto - bezpečnostní prvky? No snad se mu to podaří a bude vše ok... jenom dnes jsem na krátké cestě do práce potkal dvě havárky.
A byly ty havárky kvůli špatně složeným brzdám? Tipnul bych, že mnohem víc je selhání brzd kvůli prorezlé trubičce.. A servis tu orezlou klidně stříkne bodynou přes rez a neřeší že jen maskuje časovanou bombu... Brzdy zas tak složité nejsou a pokud jeden není debil tak si nastuduje postup a co je třeba dodržet..
asd1:viděl jsem dost zprasenejch brzd od domácích kutilů.Brzdy jsou sice nejprimitivnější věc na autě, ale zkurvit se dá hrozně jednodušše...a stříkat shnilý trubky bodynou může jen kretén...
Píst jde ztuha, ucpaná hadice (kotouč jde ztuha, po otevření odvzdušňováku = odpuštění tlaku se odbrzdí), zatuhlé čepy,nebo kluzné plochy třmenu. Víc možností není, leda že hřeje ložisko, ale to by byl náboj teplejší než kotouč..
Mrknete se na youtube na kanal rocnik68 je to mistr ktery uci automechaniky a ma tam video jak rozhybat pistek a vodici cepy snad vam to pomuze.z mobilu mi to sem nejde vlozit.
no nevím, ale ředidlo nebo benzín... co já zažil, tak se brzdové části umývaly v brzdové kapalině... Možná to byla blbost? Kolegové budou míst za chvilku jistě mnoho rad... vy si jistě vyberete. Už jen to, že místo pár set servisu budete týdny přemýšlet nad takovou hodinovou prací...
Brzdovka funguje jako skvely odrezovac. Prasatka jsem snad jeste na vesnicich ani nevidel povolovat necim jinym. Tak jako je Fridex dobry odlakovac. Pamatuji si ze skolniho servisu, kdyz jeden spoluzak polil auto zakaznika Fridexem a "zapomnel" se zminit mistrum... Po tejdnu se nam zakaznik vratil, ze mu nejak lak odfoukl vitr, jestli o tom neco nevime. No... dneska uz existuji nicmene i lepsi zpusoby, jak prasatka rozchodit a auto odlakovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.