Nejste přihlášen/a.
Mám dvě sady sněhových řetězů. Je jasné, že řetězy se dávají na hnanou (přední) nápravu, ale má nějaký význam dávat druhý pár i na zadní kola? Např. že by to třeba v zatáčkách méně klouzalo do boku?
Pokud mate hnanou predni napravu, tak davat retezy na zadek je pro normalni jizdu vpodstate zbytecne. Nehnana zadni kola nikam ujizdet nebudou, auto pujde vzdy za prednimi koly. To uz by ste musel jet hodne extremne.
Navic kdo by se s tim nasazoval.
hnací náprava přenáší točivý moment motoru na vozovku, kdežto na hnané nápravě se kola otáčí pouze od vozovky...
Jsem zmatený. Když zagoogluji, tak najdu, že točivý moment přenáší někde hnací náprava a někde hnaná náprava. Zase vím kulový. Kdo to rozčísne?
Pokud budeš věřit pepánkovi tak zemřeš jako blbec.
Nápravy se dělí takto podle pohonu:
hnací (hnaná, poháněná, záběrová)
volná (nehnaná, nepoháněná)
Právě, že jsem mu nevěřil, tak jsem se schválně zeptal, co z něj vyleze. Že by další j...?
doplněno 20.01.10 20:47:jasny
co píše odborná literatura:
ROZDĚLENÍ NÁPRAV
- Podle vztahu k pohonu vozidla:
hnaná - přenáší pouze tíhu vozidla
hnací - kromě přenosu tíhy vozidla na vozovku umožňuje i přenos točivého momentu motoru na hnací kola. Může to být náprava přední, zadní nebo obě (všechny)
doplněno 20.01.10 21:09:příště aspoň napište odkud berete bludy...něco vygooglite a myslíte si jak nejste chytrej wapedia.mobi/...
No bylo mně to jasný že nedáš pokoj a budeš mlet tu svou tady máš odkez na odbornou literaturu cs.wikipedia.org/...
Ikdyž tam určitě lžou
Hlavně že jsi negooglil tady máš odkaz kde bereš ty moudra pro sebe , files.po-07.webnode.cz/...
Odstavec 1 Nápravy
Pokud máš hnanou přední nápravu tak bych to dozadu asi taky nedával.
Jiná situace by byla kdyby byl hnaný zadek, potom by řetězy ve předu usnadnily zatáčení.
Postup nasazování najdete na krabici od řetězů, typ od typu se to může lišit. Rozhodně si to zkuste v klidu doma, není nic "vtipnějšího" než když chlápek jedním kolem v příkopu teprve študuje jak se nasazují řetězy. A k druhému dotazu ... zimní pneu na kola a řetězy preventivně do kufru.
Chtěl bych podotknout , řetězy na nehnané nápravě bych dal, kdybych sjížděl z většího kopce ,přece jen to líp brzdí.
No jestli koupíš nějaké v akci v supermarketu tak tomu věřím. Pokud koupíš něco pořádného tak je to na hnusné zimní silnici pořádný rozdíl!
Zimni pneumatiky zazraky nezmuzou. To je pravda a na to musi myslet kazdy ridic.
Je to ale rozdil mezi tim, jestli auto kopec vyjede nebo nevyjede, jestli v zatacce zatoci a nebo skonci v prikope, jestli v cas zabrzdi nebo doklouze az pod kamion pred nim.
A i kdyz neni zrovna na silnici vrstva snehu, ale je zima, tak jestli bude mit kolo k asfaltu prilnavost dostatecnou a nebo diky ztuhnuti letni smesi gumy nedostatecnou.
Jaro pokud nějakej řidič předpolkádá,že když dá na zimu zimáky pak pude moci jezdit stejným stylem jako v létě tak at radeji nechá auto doma než někoho zabije. Já osobně jsem pro, aby se zimni gumy zavedly v zimním období povině a kdo nechce kupovat at hold nejezdí.
Přece se takoví najdou stačí se kouknout na dálnici, někteří jezdí stejně, v létě v zimně jako prasata.
Tak tak, při nedávné kalamitě kdy bylo na silnici 5 cm břečky se stejně našly hovada, kterým moje opatrná padesátka až šedesátka přišla málo a předjížděly klidně v zatáčkách.
Pokud neporusili zadny predpis, kde je problem?
I styl jizdy ocividne prizpusobili, kdyz nedoslo k zadne nehode.
Protože takových nehod jsem už pár viděl. A smutný na tom je, že tyhle hovada většinou vyváznou jen s pohmožděninama, a mnohem hůř to odnáší ti co jsou v tom nevinně. Že nedošlo k nehodě není argument pro to, že bylo vše v pořádku. On máholt občas někdo víc štěstí než rozumu
Nemuzu souhlasit. Rozhodne ne s vyrazem hovada. Nebo jsou snad hovada automaticky vsichni, kdo jedou jinak, nez si Vy myslite, ze by se melo jet?
Trvam na tom, ze POKUD neporusili zadny predpis a NIC se nestalo, tak JE vse v poradku.
Váš názor a neberu vám ho. Ovšem pokud takový "řidič", kterej jede 90 na takové vrstvě obutej na letních a smete chodce, je podle vás taky vše v pořádku? Přece nic neporušil. Zázračná formulka "Nepřizpůsobil styl jízdy..." se dá použít i na 40ku.
Axusi ,jenže až se něco stane, tak už je pozdě říct jel jsi rychle, a nedej Bože že se kvůli takovým hazardérům ( Hovadám ) někdo zraní nebo zabije. Koukni do černé kroniky není tam toho málo.
Jak myslis.
Jednak nevis, jestli hazardovali nebo ne, tim, ze jeli rychleji, nez nekdo jiny,
jednak z logiky veci plyne, ze kdyz se neco stane, tak bud porusili nejaky predpis nebo neprizpusobili rychlost stavu atd... , kdyz se nic nestalo, tak ocividne rychlost stavu atd... prizpusobili a nema smysl tedy spekulovat, coby, kdyby.
Takze stale nevidim duvod, proc napadat (osocovat) nekoho jineho jen proto, ze nejel stejne jako ja. A to je na tom to dulezite, o cem tu mluvim. Ze se nekdo nechova stejne jako ja z nej jeste necini hovado ani hazardera, pirata silnic a co ja vim co vsechno.
Ze jednomu se auto ovlada na snehu s prehledem pri padesatcce neznamena, ze jinemu se nebude treba i stejne auto ovladat s tejnym prehledem pri devadesatce.
Ale tohle nema smysl. Ja sem chtel puvodne upozornit prave pouze na to, ze ne kazdy jinak jedouci je automaticky hovado.
Když už jste začal s tím osvětlováním - nenašel by se i zákon, který jasně říká co je vlastně "zimní " pneumatika?
Zimní pneumatiku charakterizuje vyhláška 202/2008 touto větou.
Dopravní značka přikazuje řidiči motorového vozidla použití zimníchpneumatik (označení:M+S, M.S., MS nebo M/ S, případně terénní pneumatiky), Potud zmíněná vyhláška.
Asi jste mi špatně rozuměl. Ptal jsem se na zákon (příp. státní normu, která je rovnocená zákonu), nikoli na vyhlášku, která navíc nemá oporu v žádném zákoně. Podle toho, co je v této vyhlášce uvedeno by se za zimní pneumatiku dala považovat každá, na které by se objevil některý z udávaných nápisů, byt by si tam nápis M+S a pod. napsal řidič sám.
Pokud by si požadovaný nápis na pneu.napsal řidič sám a nebudilo by to podezření jeho falšování , tak by případnou kontrolou asi prošel.
Předpokládám , když se úřední dokument (Vyhláška) odvolává na uvedené značení , že je minimálně všeobecně uznávané i když to může být jen podle nějaké normy výrobce. Sám bych se rád dozvěděl jaká norma , zákon , toto označení ustanovuje.Pokud zjistíte prosím dejte vědět. Děkuji - miro
Je to asi 2-4 roky, dělali jsme test, na staré škodovce jsme nazuli kola se zimáky a střídali s letními. Vždy tak, aby řidič nevěděl co má na autě. Chodil do auta s kulichem na očích. Jel s ním vždy někdo aby nemohl vystoupit a kouknout se. Zabavili jsme si tím jedno zimní odpoledne, vyštřídali se 4 řidiči, jezdili jsme převážně na sněhu, a výsledek,
jezdím v zimě na sněhu jedině na szimních pneu.
Vůbec jsi to nepochopil...
Oni prostě jenom potřebovali vycouvat a přece každý zkušený řidič ví, že při couvání je VŠECHNO OBRÁCENĚ!
Všem Vám děkuji za odpovědi. Jen bych dodala, že nasadit sněhové řetězy není zas tak obtížné, jak si někteří myslí, a trvá to jen pár minut. (I když - mimo obec, v noci, jen za světla blinkrů, se to ani mě nedařilo úplně bez problémů.. )
Jen bych si ještě chtěla upřesnit pojem "povinná zimní výbava". Nevíte, jak je to s výškou vzorku pneumatik? Prý musí být zimní gumy se vzorkem nad 4 mm. Ale mám-li sněhové řetězy s sebou, stačí mi i zimní gumy se vzorkem pod 4mm?
Chtěl jsem se při této příležitosti zeptat na takovou náhradu řetězů o které jsem před několika lety slyšel v TV. Jednalo se o nějaké sponky, které se nacvakli na pneu. Nevím jak se tomu říká. Neví někdo? Používáte?
Jestli myslíte hroty tak ty smí používat sanitní vozy v horách.
Ale viděl jsem textilní řetězy, což asi moc nevydrží ale mohou mít dobrý záběr.
Nemáte na mysli tzv. vyproštováky? Jsou to "řetězy" nasazené během několika vteřin (pro rýpaly sekund ) a pomohou vyhrabat se ze závěje. Někde jsem je na podzim koupil asi za dvě stovky, zkusím vypátrat, kde...
Tak jsem vypátral kde, nicméně je zrovna v nabídce nemají. Nalezl jsem je jinde, ovšem za řádově jinou cenu, nicméně vypadají asi takto. Stačí jeden na každé poháněcí kolo (tedy většinou dva) a z nejhoršího jste venku. Na ježdění to není, ale na vyhrabání to fakt funguje. A hlavně je nasadíte, i když se auto nepohne ani o centimetr, což u některých klasických typů možné není...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.