Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr auta - poradce

Od: olmi odpovědí: 8 změna:

Zdravím chtěl bych se zeptat na názor nějakých odborníků ,kteří se v autech vyznají. Co byste mi doporučili koupit za auto?

Benzín
Cena max do 350 000 kč (budu kupovat předváděčku , či do 40 k km)
rok výroby 2015 -2019
převodovka: manuál
airbag od 3 výšše
výkon rozmezí 60 -90 kW,nechci uplně něco slabého,abych nikoho nepředjel
Motor: Vysoká Spolehlivost,auto si kupuji min. na 10 let,nechci motor ,kde se za 100 000 km něco pokazí.
Jezdím krátké vzdálenosti 3 -10 km , časté krátké popojíždění ,ale min. 1x měsíčně vzdálenost 50 km a více
Spotřeba ideálně ,co nejmenší pod 8 l
Délka vozidla do 4 600 mm
Šířka vozidla 1 820 mm
typ combi,sedan,liftback ad.

levné a dostupné náhradní díly,servis (značka auta)
Auto nemusí být Full výbava, pouze důležité fn.
parkovací senzory,senzor steracu
posilovač řízení
ABS
vyhřívání zrcátek,skel
větší prostor v kufru a v autě prostor min. pro 5 osob
tažné zařízení- ideálně např. možnost Pozdější instalace
Značka:Škoda,Kia,Mazda,Hyundayi,Ford,Volkswagen ad. -spolehlivost a levný sevis a levné a dostupné náhradní díly
tempomat
Bezpečnost-tvrdé plechy atd.

Není nutné:
multifunkční volat -spíše méně tlačítek
ASR
ESP
kontrola tlaku v pneumatikách
Asistent rozjezdu do kopce
Hledám auto min. na 10 let,značka nerozhoduje,ideálně levné a dostupné náhradní díly a servis
jezdím nejčastěji každý den krátké vzdálenosti 3 km ,10 km, 5km- takže časté startování
spolehlivý typ motoru ,aby tam nebyli časté vady po 100 000 km

! Děkuji za rady , případně porovnání motorů u jednotlivých aut a jejích spolehlivost. Díky

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Docela dobře jsem se pobavil. Některé požadavky (spolehlivost motoru) nelze zaručit u žádného auta, některé prvky výbavy jsou už povinné (kontrola tlaku v pneu), některé požadované (senzor stěračů) jsou zbytečné a velmi omezují výběr. Žádný značkový servis není levný, to samé platí pro originální náhradní díly.

Takže lituji, ale neumím doporučit

 


1x
Poradím jak ušetřit 350tis, plus palivo i za drahý servis, pojištění a STK. Na kole jezdím i 600 km týdně, na tvé km by stačila i koloběžka.

 

berger*

1x

Aby vydrželo 10 let,to chce nové. A za ty peníze problém. Co takhle duster? Nový kolem třech stovek tisíc,velký,relativně bezpečný. Firmy to kupují zaměstnancům,takže asi i celkem odolný a docela dobře si drží cenu i jako ojetina. Já vím,dacia atd.,ale proč ne?

 


0x

Vysoka spolehlivost... no já se snad počůrám... kdo ti kde garantuje vysokou spolehlivost na 10 let a to se vubec nemusime bavit jen o autech.. tak až se probudíš, zkus přeformulovat dotaz, idealně si od každé značky vybrat auto s benzinovym motorem a pak se da porovnavat...

 

pavelka*

0x
Peníze jak na Fabii,ale z popisu chcete Superba v kombíku...

 


0x
Lidem, co mají tak přesné popis toho co chtějí a nechtějí, jaké to auto má/nemá být atd. vždy doporučuji internetovou diskuzi s konstatováním, že jim bude leckdo radit leccos ale jejich naprosto dokonalý popis musí přinést jasné odpovědi.
Takže tady je má odpoveď...doporučuji všechny vozy od Alfy Romeo až po Zondu.
Snad sem Vám pomohl s výběrem neb na široce položenou a složitou otázku je třeba mít obsáhlou a nejednoznačnou odpověď.

 

radis

0x

Za ty prachy, žádná hitparáda nebude... možná fabie/rapid, nějaké hyundaie a podobné značky...

Dle mě raději "starší" auto, ale pořádnou značku. Ale u Vašeho nájezdu, to bude asi jedno, nenajete příliš. Já najedu za týden i tisíc kilometrů, při představě, že bych to měl odsedět v octavii se mi dělá špatně.

Spolehlivost je věc individuální ... vyloženě nespolehlivé auto snad neexistuje. Značky, které jste zrovna vy uvedl za preferované, se dnes zaměřují spíše na to, jak životnost vozu co nejvíce zkrátit a považovat je za mimořádně spolehlivé jde jen s dávkou velkého optimismu. Konkrétně celý koncern, který vytváří obrovský tlak na to, brát auta na operák a v originálním servise Vám jsou schopni do očí řici, že po 2 leté záruce je již vozidlo vrak.

Hyundai pokud možno obejít obrovským obloukem. Zkušenosti z okolí i z nákupu firemních aut, poruchovost, jízda i životnost špatná- a přístup dealera, který předvádí při problémech bych nečekal ani v hlubokém komunismu.

Jediný spolehlivý z tohoto výběru by mohla být uvedená Mazda se svými jednoduchými atmosférickými motory. Myslím, že se nenajde majitel nebo mechanik, který by řekl, že je Mazda špatná.

sfesoj*

Vzhledem k malému nájezdu by to vypadalo na benzín. Ale při malém objemu motoru budou u starších aut motory pomalu to nejlepší za sebou. Navíc je dobré si uvědomit, že čím novější auto, tím je u nej vše!.. složitější a tedy s větší pravděpodobností poruch a závislost na značkovém servisu. Nevím, proč tvrdíš, že chceš auto koupit na 10 let a dát za něj 300-400 t. Dnes nikdo nedokáže přesně říci, jaké požadavky budou za např. 10 let na auta, jaká budou in,...A také se nic moc neví ani o trvanlivosti a poruchovosti ,,současných novějších modelů". Tu budou asi také ovlivňovat stále se měnící složení jednotlivých paliv (např. postupné navyšování obsahu biosložky - řepkového produktu).

Já bych to řešil (asi pro většinu nelogicky) asi tak, že bych šel do ,,starého a prověřeného" koncernového dieselu BEZ FILTRU ... a to asi výhradně 4 válce ( od 1,6, přes 1,9 do 2,0). Největší výdrž mají asi 1,9 s výkony 74 a77 kW u kterých skutečně není problém nalítat kolem 1 mil. km bez větších oprav. Sám jsem na ,,motoru" po 300 t řešil ošoupané uhlíky ve startéru a sběrací kroužky v alternátoru, výměnu EGR (za asi 1500) a termostatu (300). Jinak na podvozku vnější klouby (po600), zadní tlumiče (800), všechny kotouče+ desky (sada za asi 3000). Nebyl nucen řešit spojku a ani dvouhmotnostní setrvačník nebo vstřiky (beru obyč. naftu jen u pump s velkým provozem). Většinu jízd mám kolem 2 x 50km, spotřeba do 5l/100 km a to při poh. hmot. 1550kg a 5R převodovce.

Do auta tak investuješ řekněme 100 t a zbytek si ,,můžeš uložit" na základ pro koupi nového auta v době, kdy by jsi to skutečně potřeboval a nebo už by byla situace stabilizovaná.

Jiným řešením je jít do benzínových (nejlépe nepřeplňovaných japonských), ale tam je neporovnatelně vyšší cena.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]