Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr baterie

Od: gorro® odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, minulý týden mě poprvé zklamala baterka ve 1.fabii 1.9 sdi.Motor točil spíš netočil prostě nechytlo a to přesto,že fabka jezdí každý den i alternátor dobíjí a snažím se jí pravidelně dobíjet a najednou toto při mínus 10 stupnů.Ani nevim jak je tam aku dlouho,nebot už tam byl při nákupu vozidla.Mám tam ted 55 ah ale značka nicneříkající a ted si nevzpomenu.Čeká mě asi nákup nový a určitě i silnější, ale nevím jakou značku.Poradte Vartu,Exide neboBanner atd. Díky za typy.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Kup 72Ah nic tim nezkazíš
Ja ted bral tady
kupoleje.cz/...

 


1x

Jedna z lepších baterií doporučených pro fabia 1.9 SDI.

olinl

S Vartou nemám dobré zkušenosti na silnější startéry, ale třeba se dodejci/výrobci polepšili.. Ty tři roky výdrže akumulátoru Varta mě donutili vyzkoušet na 1,8kW-ový starter baterku Banner a nějakou japonskou s koprodukcí Yuasa, už si nevzpomenu název, je tam rok, těžko zatím hodnotit.

 


1x

Taky doporučuji Varta Blue Dynamic 12V 74Ah 680A, používám taky ve Fabii, prozatím pátým rokem, vejde se tam bez problémů...jak dlouhé jízdy denně absolvujete?


70 km každý den a víkendy někdy víc někdy mín.

Tak v tom případě výměna...ještě byl pro klid duše změřil napětí na baterce při chodu motoru..


při chodu motoru dával alternátor něco přes 14 V, takže dobíjí. Stojí tedko 2 dny a naměřil jsem u motoru v klidu 12,87 V , což je v pořádku, ale jak je na to s kapacitou to fakt nevim a ani nevim jak to zjistit nebo změřit.

V servisu...se zatěžovacím odporem...a jak dlouho auto máte s tou baterkou? Na některých bývá datum výroby buď shora nebo na horním okraji; štítek nebo vyražené

asd1

Napětí bez zátěže napoví jen malinko, zásadní je pokles napětí při zátěži = měříš buď zátěžákem nebo pokles napětí při startu. Pokud padá pod 10V tak to má za sebou.. Vartu nedporučuju, poslední tři od nich zdechly po ca 4-5 letech (nikdy nebyly vybitá pod 50%, dobíjení v pořádku) Předchozí Varta v autě (z prvovýroby) přitom vydržela na jednom autě 10 let, na druhém 11. = kvalita u Varty šla do kopru a platíš jen za značku.. Teď mám na dvou autech Exide premium a po dvou letech zatim OK...

70 Ah je zbytečnost, jen zaplatíš dražší baterku a vozíš olovo navíc... 55 v pohodě stačí (taky jsi s ní jezdil v pohodě x let). Na 1,6 benzínu mám 44 Ah a byla to ta co dala v pohodě 10 a 11 let, nevidim důvod dávat větší když tohle v pohodě stačí, a to mám výhřev čelního skla a podobný žrouty...

nox®
U Varty bych bral raději Silver.

 

petan86*

0x
Nerucim za to, že to bude fungovat, ale zkuste dolít destilku jestli je to možné, už 2x jsem to praktikoval a životnost se prodloužila o 1-3 roky. Teď v zimě jsem dolival do svého punta když mě baterka vypekla a zatím v pohodě, věřím že celé léto zas budu jezdit v pohodě a příští zimu uvidím.

destilku nedoleju,bohužel je bezúdržbová.

asd1

Bezúdržbová ještě neznamená že nejde dolít... Záleží na konkrétním typu. Někdy pomůže nabíječka která umí desulfataci elektrod, ale při ceně baterek se to moc nevyplatí, jen to oddálíš třeba o rok a pak stejně měníš...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]