Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nejde nastartovat - po odpojení baterky a zap

Od: carman odpovědí: 8 změna:

Zdravim,

Auto: Octavia II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 16V (BKD), bez DPF (originálně), r. v. 2004, najeto cca 240 tis. km

Cca před tejdem auto normálně fungovalo. Předtím ještě nebyl problém se startem ani v zimě, ani po delší době. Pak po pár dnech, co stálo, nešlo nastartovat (vybitá baterka, menší napětí). Baterku sem dobil nabíječkou (dobíjel sem i minule), ale už se bohužel nepovedlo nastartovat (cca 0° C) a ani přes kabely. Startér je slyšet, funguje -> musí točit motorem, protože rozvody jsou v pohybu. Koukal sem i, jestli mi někdo neucpal vejfuk. Kontrolka imobilizéru nesvítí, ani žádná jiná. Klíč mám když tak jen jeden, není zanešenej, ani příp. vybitej. Ovšem před vypojením baterky sem vytáhl pojistku od alarmu, aby auto nehoukalo, což sem dělal i minule a ok. Když nepočítám spojku, zkoušel sem startovat i s plynem.

Taky si říkám, že při nandávání baterky mi zapadl šroubek, ke kterýmu sem se nemohl dostat a magnet sem neměl. Pomohl sem si sikovkama, jenže mi zapadly skoro až na podběh. Sundal sem filter-box a rukou se pro to protáhl. Napadá mě, jestli sem o něco omylem nezavadil a nepřerušil, ale nic sem neviděl a dolů u převodovky aspol. nevidím. Překousaný kabely snad nejsou; parkuju uprostřed Prahy.
Dál sem zkoušel přeměřit pojistku od podávacího paliv. čerpadla a ukazuje, že je ok + je snad i trochu slyšet. Jinak v nádrži je skoro půlka nádrže (tankována Verva na Benzině a zhruba před tejdnem Efecta na Benzině). Žhavicí svíčky (žhaví pár sek.) podle servisky měněny před přibližně 18 tis. km, před 2 rokama. Palivovej filtr měněn zhruba před 5 tis. km a vzduchovej před pár stovkama. Nedávno mi měnily i vstřiky.

Přes den bych zkusil přeměřit další pojistky a pak diagnostika, jak mi jí půjčí kámoš. Snad se to nějak nezavzdušnilo, co zkusit startovací sprej do sání? Nemůže ta baterka bejt rozbitá, že ani kabely nepomůžou a startér nemá velkej výkon? Ale otáčkoměr se ani nehne. Nebo zkusit delší dobu startovat? (zatim sem zkoušel max. 7-8 sek., jak to pak nahlásí nízkej tlak oleje). Akorát si taky řikám, když budu takhle zkoušet startovat, nenaplněj se mi válce palivem a nějak se to "uchlastá"?

Děkuju moc a za ochotu a rady.


doplněno 04.02.19 16:43:

Chyba názvu otázky, kvůli počtu znaků. Mělo bejt: Nejde nastartovat - po odpojení baterky a zapadlejch kleští.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Prvotně bych proměřil veškerý pojistky
Pak by mi zajímal ten alarm - je originál
nebo je dodělávanej?
Neni možný že by alarm měl napájení či kostru přímo z baterie a tys to jen nezapojil?
Kolik voltú naměříš na baterii když startuješ?
Jinak pokud si nejsi jist zda ti ty siky něco neutrhli tak schod hadici filtrboxu,povol plasty okolo sundej baterii filtrbox a kastlík pro baterku
Pak je tam přístup a múžeš juknout zda si něco někde neurval
carman

Díky za odpověď. Pojistky sem proměřil a všechny ok, i relátka, pokud sem ty relétka měřil správně.
Ten alarm je když tak normálně originální (akorát jeden čas byl problém, že občas začal jen tak houkat, pak to už přestalo a měl by normálně fungovat, co sem zkoušel) a s tim samotnym alarmem ohledně toho napájení/kostře nevím přesně, protože nevim přesně, kde je umístěnej; vždycky sem ho deaktivoval pouze pojistkou.
Co se týká baterky, tak v poslední době se to drží cca na 11,8 V, ale normálně to hned startovalo.
Jj, nějak sem to tam posundaval, ale ani zrcátkem sem tam hned viditelně odpojenýho neviděl - kabel je zaizolovanej černou páskou, musel bych to teda otevřít.

Každopádně sem zkusil odpojit přívod paliva za paliv. filtrem a nafta normálně protejkala. Tak sem vyzkoušel trochu startovacího spreje do sání filtru a po pár pokusech to už chytlo a běželo. Okamžitě to chytlo i na potřetí + sem to byl kousek projet.
Čili zatim nevim, co si mám o tom myslet. Napadá mě, jestli nebylo třeba něco zaseklýho, např. škrtící klapka, či tak, nebo jestli ty žhavící svíčky.

carman

Doplněk: A diagnostika ukázala něco s Powertrain Data Bus - Implausible Message from Steering Column.

carman

Tak žhavícíma svíčkama to nejspíš nebude, protože sem dneska zjistil, že když bylo auto nedávno v servisu, tak je prej kontrolovali a možná i vyměnili.

carman

Díky, odkaz už nějak funguje. Sice to něco ukazovalo s tou datovou sběrnicí CAN bus, ale pak už to běželo a zatim běží. Ve druhém servise akorát řikali, jestli není stará nafta, ale tankoval sem nedávno. Nebo, zda tam nevznikla nějaká bublina, no.

 


0x
Jen tak náhodou jsem našel tot, může být stejný problém?
doplněno 07.02.19 19:24:


Nejde mi kopírování na mobilu. Tu hlášku dejte na you tube. Je tam video Audi A4 stejný motor
carman

Díky, ale jakou hlášku, když tak myslíš? Ten odkaz mi totiž vůbec nefunguje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]