Nejste přihlášen/a.
Nejlepší je auto vidět a pokud se v tom nevyznáš, vzít si s sebou odborníka. Ovšem myslím si, že 2-3 roky vydrží z hlediska koroze většina aut.
Jsou důležitější součásti auta, na které je třeba se zaměřit, než je koroze. Takže opět to jistí odborník při koupi.
Ono to bude dost záležet i na konkrétním autě... u Takové Xantie bude "mírná koroze" znamenat, že je někde odřený lak a je tam tedy trochu rzi. U Mazdy bude to samé znamenat, že tam ještě není díra durch a nebo je jenom malá Prostě pro každé auto si chodí jiný druh zákaznílů a to co by majtel Mazdy považoval za banalitu bude pro někoho, kdo jsi jde pro toho Citroena hromada rezavého šrotu, protože ani u 20 let starého Citroena se žádná rez neočekává... takže nejlepší bude, když se na to zajdeš podívat a sám nebo s mechanikem posoudíš jestli ti to vadí nebo ne.
Bingo ale u Xantií -ty po FL tedy X2 již hnijí podstatně víc než před FL (od rv1998 výše).Mám .zatím dvě,HDi rv 2000 .koupena před dvěmi roky za deset ,jediný servisní náklad byl výměna oleje a olej ftru nic víc Koroze prahů a vyrezlý nosník+ kritické místo všech xantií-přechod práh-podběh zadních kol oba na opravu,ale už se neoplatí opravovat cena by +-2x navýšila kupní cenu.Druhou mám rv 1996 benzínovou před fl-jen lehká koroze-orezlá nápravnice-pomocný rám pod motorem, díly zadní nápravy-prostě kusy železa, plechařina,dveře blatníky a další? vydrží odhadem min 3x STK
Na to je strašně těžké odpovědět,někdo si pod pojmem koroze představí díry v podlaze a jiný pod pojmem koroze myslí že se tam někde objevil puchýřek...to se prostě musíš na místě přesvědčit jak je to auto na tom. Jinak za 15 tisíc to nebude žádná topovka ale spíš už vylítaná vrána kde už prostě riziko nějaké závady bude.
Ošetření koroze je poměrně drahá práce,není to na chvíli,karosář na tom musí strávit poměrně dost času a když to nějak hrozně zbastlíš doma je zase riziko že to technik na STK nepustí
Dá se sehnat,já jsem před 7 lety koupil auto za 15 tisíc a slouží mi dodnes...neříkám že někdy něco nepotřebovalo opravit nebo že nepotřebovalo údržbu,ale ne víc než daleko novější auta. Chce to prostě hledat a nejlíp mít sebou mechanika
Auto za 15 tisíc prostě bude šrot, na kterém se může kdykoliv vysypat cokoliv. I koroze tam bude takřka určitě - zkorodované díly podvozku, ohnilé blatníky, spodky dveří... Důležité je, aby nebyla shnilá podlaha a nosné části. Nějaké ošetření koroze na takovém vehiklu vůbec nemá smysl řešit, to byste ho 2x přeplatil. Dojezdit a sešrotovat. STK s tím projdete, jen to bude vypadat hnusně. Ale jestli si myslíte, že ho koupíte a pak budete 2 roky jezdit bez investic, tak to se probuďte ze sna. Nemluvě o ceně základního servisu, který byste měl vždy po koupi udělat.
Pokud je v inzerátu "mírná koroze" tak je auto obvykle totálně shnilý.. Ostatně většina takhle starých aut už shnilá je. Sůl je svinstvo.. Musel bys hledat v zemích kde se nesolí, tj Španělsko atd. a ještě aby to nebylo u moře...
Za 15k - např. Fiat Marea 1,9 JTD 85, poslední roky co se dělala (asi 2002, 2003)
To se přece nedá takhle říct. Pokud se pořád bavíme o zhruba 20letém autě, tak se samozřejmě dá očekávat, že kus za 40 bude v lepším stavu než kus za 15. I když ani to nemusí být pravda. Ale 15leté auto za 40 už bude stejný šrot, jako to 20leté za 15.
Z mého pohledu jakékoliv auto pod 100 tisíc je v dnešním provozu šrot, včetně všech těch opěvovaných starých Golfů a Oktávek.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.