Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stani z kopce- jednicka,zpatecka

Od: tomas4 odpovědí: 20 změna:
Dobry den chci zeptat jestli je v poradku kdyz stojim z kopce a mam zarazenou jednicku nebo zpatecku tak auto pres zuby poskakuje do predu..Rucni brzdu zatahlou nemam , jedna se o ford focus mk2 2005,1,6ti vct 85kw, benzin,...na starem fokusu mi to nedelalo...predem dekuji

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Když ti to na starém fokusu nedělalo, tak bych hádal že to není v pořádku.

Pokud auto i při zařazené jedničce nebo zpátečce popojíždí, tak máš buď špatnou spojku (auto prokluzuje na spojce) nebo máš tak mizernou kompresi ve válcích, nebo ti netěsní ventily že se auto pohybuje.

Už jenom pro svůj klid bych auto nechal co nejdříve opravit (nebo aspoň zkontrolovat).

Dále bych vždycky zabrzdil ruční brzdu a pro jistotu bych v kopci dal ještě klín pod kolo.

Když budeš stát na rovině, kde se auto samo nerozjede, tak můžeš nechat zařazenou rychlost.

tomas4

Sak prave trochu me to zneklidnuje...a nemohlo tam ted pri tech par skocich(cca 3) neco preskocit?

Jsem přesvědčen, že colombo se mýlí. Z určitého sklonu svahu to udělá každé auto, které nebude mít ruční brzdu či klín.

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @kapkanadeje z důvodu porušení pravidel poradny. ]

 


1x

Já bych řekl, že to neskáče přes zuby, ale že se protáčí motor.Důvodů může být víc, odlišný převodový poměr na jedničku, "řidší" olej novějšího auta, větší vůle a menší komprese..

 


0x

Ano, je to v pořádku. Jinak si docela koledujete o průšvih. Na zabrzdění vozidla na místě slouží ruční brzda. Tím, že ji nepoužíváte, jen přispíváte k tomu, aby byla velmi brzy nefunkční. A jestli vozidlo z kopce zajištujete jen zařazenou rychlostí, je jen otázkou času, až samovolně rozjeté vpozidlo způsobí vaší vinou nehodu.

A taky by mě zajímalo, kde jste se ty hovadiny (nezatažení ruční brzdy a jištění auta přes zařazenou rychlost) naučil


doplněno 27.01.19 17:59:

Jaký motor měl původní fokus?


doplněno 27.01.19 18:21:

Pak je vysvětlení jednoduché a nejde o závadu. Turbomotor má základní kompresní poměr podstatně nižší, než klasická atmosféra a díky tomu klade menší odpor proti otáčení při zařazené rychlosti a tedy auto "poskakuje". A nejde o poskakování "přes zuby", ale díky otáčení motoru přes převody vahou auta, zaparkovaného "s kopce".

Určitě to není závada, jak tu tvrdí @colombo.

tomas4

Me jen zajimalo to ze na starem aute me to ta rychlost udrzela a na ,,novem,, me to preskakuje tak jsem nevedel jestli neni neco spatne .. Jinak rucku samozrejme zatahuju
tomas4

1,6 benzin 74kw rv 2000
tomas4

Takze kdyz sem ted stal s kopce a auto mi parkrat preskocilo jakoby pres zuby tak se nemohl nic stat? A ja tam mam prece atmosfericky a ne turbo motor ne? A dekuji za trpelivost

Omlouvám se, motor nemá turbo, ale variabilní časování ventilů. Kompresní poměry obou motorů se mi zatím nepodařilo dohledat, takže nedokážu odpovědět. Přesto chování vašeho auta nepovažuji za závadu.

slavo*

Satame.

Pokud se u fabie zatáhne ruční brzda tak hrozí že se zasekne a zůstane viset.

 

jabraka*

0x

Bezpečné zastavení a stání lze zajistit několika způsoby:Pokud stojím z kopce předkem dolů,zařadím po zabrždění ruční brzdou zpátečku.Pokud stojím obráceně,pak jedničku.Pokud chci mít jistotu,otočím ještě kola směrem k obrubníku.Jestli je poblíž kamen,či cihla,.použiji ji ještě jako zábranu pod kola.Vždyt to auto jsem si požídil,aby sloužilo dlouhou dobu a ne aby zanedbání nějaké náhodné skutečnosti mi auto zlikvidovalo.Viděl jsem na vlastní oči neštastného člověka na parkovišti u jeskyň v Koněprusích,kdy ve velkém horku mu ruční brzda povolila a současně i vypadla zařazená jednička.V dolní části parkoviště se strašně divili turisté z právě zaparkovaného autobusu,když jim do autobusu auto narazilo.Kdyby tam autobus nebyl,tak autu scházely dva metry do desetimetrové strže.To vše se může v životě automobilu klidně stát!

JABRAKA

tomas4

Pane samozrejme mam kvalt i rucni brzdu...me je jen zajima to ze to se samotnou rychlosti bez rucni brzdy samo nestoji a druhem auto to stoji samo...tak jestli se mam pripravit na opravu nebo to tak u novejsich aut delava
asd1

Mně na kombíku MK1 1,6 74 kW mi to z prudšího kopce taky komprese neudrží a zakvaltované pomalu sjíždí. Prostě těžké auto a kompresi malého motoru to přetlačí. (Tlaky mám v pořádku) VCT je variabilní časování ventilů, tak tam může být komprese ještě menší..

Asi u tebe neni od věci změřit tlaky, příp. i vůle ventilů (obvykle se měří při rozvodech, když už je ventildekl dole)

 

asd1

0x

Točí to motorem - komprese to neudrží.. = buď ručka nebo zaklínovat + natočit kola aby to neujelo rovně, ale opřelo se o plot atd. (Kdyby nějaký vtipálek klín odkopl - už i to jsem viděl!).. Ručka v mrazech je riziko že neodjedeš - orosí se to a přimrzne. Pak při rozjezdu klidně urveš obložení. Kdo bydlí na horách tak zná..a

 


0x

Z určitého sklonu svahu to udělá každé auto, které nebude mít ruční brzdu či klín.
Je to normální jev. Není auto jako auto.

 

jabraka*

A pořád je ta cihla pod kolo nejlepší.

JB

jabraka*

Ale přitom mě napadlo,že vlastně zařazená zpátečka blokuje otáčení motoru proti chodu dopředu mechanicky!?

JB

vernon
Zařazená zpátečka nic nikde mechanicky neblokuje, motor se může otáčet oběma směry. Zpátečka má navíc lehčí převod než jednička...
akulop

jabraka> Já mám občas strach, co všechno tě může napadnout a máš potřebu se s tím podělit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]