Nejste přihlášen/a.
Když ti to na starém fokusu nedělalo, tak bych hádal že to není v pořádku.
Pokud auto i při zařazené jedničce nebo zpátečce popojíždí, tak máš buď špatnou spojku (auto prokluzuje na spojce) nebo máš tak mizernou kompresi ve válcích, nebo ti netěsní ventily že se auto pohybuje.
Už jenom pro svůj klid bych auto nechal co nejdříve opravit (nebo aspoň zkontrolovat).
Dále bych vždycky zabrzdil ruční brzdu a pro jistotu bych v kopci dal ještě klín pod kolo.
Když budeš stát na rovině, kde se auto samo nerozjede, tak můžeš nechat zařazenou rychlost.
Ano, je to v pořádku. Jinak si docela koledujete o průšvih. Na zabrzdění vozidla na místě slouží ruční brzda. Tím, že ji nepoužíváte, jen přispíváte k tomu, aby byla velmi brzy nefunkční. A jestli vozidlo z kopce zajištujete jen zařazenou rychlostí, je jen otázkou času, až samovolně rozjeté vpozidlo způsobí vaší vinou nehodu.
A taky by mě zajímalo, kde jste se ty hovadiny (nezatažení ruční brzdy a jištění auta přes zařazenou rychlost) naučil
Jaký motor měl původní fokus?
Pak je vysvětlení jednoduché a nejde o závadu. Turbomotor má základní kompresní poměr podstatně nižší, než klasická atmosféra a díky tomu klade menší odpor proti otáčení při zařazené rychlosti a tedy auto "poskakuje". A nejde o poskakování "přes zuby", ale díky otáčení motoru přes převody vahou auta, zaparkovaného "s kopce".
Určitě to není závada, jak tu tvrdí @colombo.
Bezpečné zastavení a stání lze zajistit několika způsoby:Pokud stojím z kopce předkem dolů,zařadím po zabrždění ruční brzdou zpátečku.Pokud stojím obráceně,pak jedničku.Pokud chci mít jistotu,otočím ještě kola směrem k obrubníku.Jestli je poblíž kamen,či cihla,.použiji ji ještě jako zábranu pod kola.Vždyt to auto jsem si požídil,aby sloužilo dlouhou dobu a ne aby zanedbání nějaké náhodné skutečnosti mi auto zlikvidovalo.Viděl jsem na vlastní oči neštastného člověka na parkovišti u jeskyň v Koněprusích,kdy ve velkém horku mu ruční brzda povolila a současně i vypadla zařazená jednička.V dolní části parkoviště se strašně divili turisté z právě zaparkovaného autobusu,když jim do autobusu auto narazilo.Kdyby tam autobus nebyl,tak autu scházely dva metry do desetimetrové strže.To vše se může v životě automobilu klidně stát!
JABRAKA
Mně na kombíku MK1 1,6 74 kW mi to z prudšího kopce taky komprese neudrží a zakvaltované pomalu sjíždí. Prostě těžké auto a kompresi malého motoru to přetlačí. (Tlaky mám v pořádku) VCT je variabilní časování ventilů, tak tam může být komprese ještě menší..
Asi u tebe neni od věci změřit tlaky, příp. i vůle ventilů (obvykle se měří při rozvodech, když už je ventildekl dole)
Točí to motorem - komprese to neudrží.. = buď ručka nebo zaklínovat + natočit kola aby to neujelo rovně, ale opřelo se o plot atd. (Kdyby nějaký vtipálek klín odkopl - už i to jsem viděl!).. Ručka v mrazech je riziko že neodjedeš - orosí se to a přimrzne. Pak při rozjezdu klidně urveš obložení. Kdo bydlí na horách tak zná..a
Z určitého sklonu svahu to udělá každé auto, které nebude mít ruční brzdu či klín.
Je to normální jev. Není auto jako auto.
Ale přitom mě napadlo,že vlastně zařazená zpátečka blokuje otáčení motoru proti chodu dopředu mechanicky!?
JB
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.