Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Atmosférický motor

Od: slavo* odpovědí: 11 změna:

Půjde v budoucnu ještě sehnat vozidlo s atmosférickým benzinovým motorem.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break

1x

Proč by ne?Třeba nová Fiesta má v základu novej atmo tříválec 1.1 a naproti tomu na druhý straně stojí F-series a Mustang s atmo V8...

 


0x

Jak dalekou budoucnot mate namysli?

Dalsi dekadu zcela jiste ano.

 

26.01.19 12:52

0x

Mazda.

 

jirkamatapat*

0x

Tak to nevím,moje křištálová koule se nějak zamlžila.

 

lmgify

0x

Na LPG/CNG určitě

Na mrtvý dinosaury to bude těžší. S atmosférou se těžko plní povinné a stále se zpřísňující EURO limity.

Třeba až zažiješ odlep za 2,3s v naprostém tichu, tak změníš názor na to, co chceš.


jenda2*

Vzhledem k tomu, že Německo začne do 3 let odstavovat atomové elektrárny i uhelné elektrárny, naivové prosazující elektromobily budou dost zírat. O jízdu v předraženém elektroautě s takovou moc zájem nebude. Kolik pak bude díky nesmyslnému nucení do protidieselové mánii stát elektřina je velký otazník. A že to dokonale rozvrátí trh s elektřinou je více než jasné už teď.

lmgify

Solární panely na domě dobijí auto a elektřina z těchto panelů stojí kolem 1,-Kč/kWh. Tomu nedokáží konkurovat ani hydroelektrárny v Kanadě (dávno zaplacené, nízké daně a DPH, velice levná cena za kWh v porovnání s ČR).

jenda2*

Tak to mi, prosím prozraďte, jak jste k této ceně a schopnosti dobít akumulátory solární elektrárnou došel. 2,4 kWp stojí bez dotace 120000 Kč bez akumulátorů. Denní výkon max. kolem 20 kWh, většinu přes den, kdy jste s autem v práci. Kromě nedostatku elektřiny v Evropě díky odklonu od jádra a uhlí. Nespolehlivost větru těžko zajistí trvalé odběry a už vůbec nenahradí chybějící výkon.. To asi připustíte.

lmgify

Co si pamatuji, tak jsem viděl čísla z instalace v Kanadě, kde tvrdili $1 = 3Whp za solární panel. Celkem ho to stálo 30 tisíc CAD (práce = 0), ale snad přes 10 tisíc bylo za speciální montážní hliníkové lišty (myslel jsem si, že by to šlo nahradit běžnými). Elektřina ho vycházela na 6c/kWh (místní distributor vyšší tarif 12c/kWh - teď 13,36c = 2,40Kč/kWh = 2400,-Kč/kWh; ceny v ČR). Už nevím, kolik desítek m2 měl instalováno. Měl Leaf-a a pamatuji, že 10m2 by stačilo na něco (nabíjení jeho Leafu? Spotřebiče v typické domácnosti?)

Nemůžu to teď najít.

Není důvod, aby rodinné domy nebo kancelářské budovy neměly solární panely a nenabíjely auta. Typické auto stojí na místě v blízkosti budovy přes 90% svého života.

nox®
Zkušenost a zážitek je to pěkná, ale jako petrolhead se toho velice rád vzdám. Sám pokukuji po něčem jako Mustang GT, tak raději budu poslouchat hřmění osmiválce než... nic, ticho a autopilotovanou nudu.

 

kolemjdouci

0x

Hodně bude záležet, koho budou lidé volit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma atmosfericky motor
Otázky na téma solární panely

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]