Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LPG nad tři tisíce otáček chcípne

Od: marekdelong® odpovědí: 2 změna:
Zdravím,chtěl jsem se zeptat,když jedu na plyn kolem dvou tisíc otáček a dám neutrál,tak otáčky sjedou na volnoběh.Ale jak jedu na tři tisíce otáček a vyřadím rychlost,tak otáčky spadnou až chcípne motor.Děkuji za pomoc

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Přestože mám s LPG již skoro dvacetileté zkušenosti a dříve jsem se s tím nesetkal, na mém posledním vozidle mám podobný problém. Jedná se o Dacii Logan, 8 let stará, najeto 320 tisíc km, vše na LPG. Motor Renault 1.2 16V. Pokud jede motor na LPG ve větším zatížení a vyšších otáčkách, pak po ubrání plynu a zároveň vyřazení rychlosti motor rovněž chcípne. S mým "plynařem", šikovným mechanikem to již nějakou dobu řešíme, zatím bez zjevného výsledku. Vypadá to nejspíš na repasi reduktoru nebo nový reduktor, v podstatě jiná možnost už není. Nasvědčuje tomu i to, že pokud motor přepne na LPG a nemá určitou teplotu, pak cca 2-3 km na LPG po ubrání plynu chcéípne vždy. Shodli jsme na ztvrdlé membráně, která nestačí sledovat změny v potřebě dodávky LPG do motoru. Na výměnu ale dojde až na jaře. Jakékoli diagnostické a náledně případně technické zásahy neměly kýžený efekt.

Mrzí mě, že vám neumím lépe poradit.

icezobojyj

Pokud tam nemáš přehistorické LPG, tak přece není problém udělat log z jízdy a sledovat tlak a průtok LPG. A hned bude jasné, jestli je reduktor již špatný.

Jinak já mám v posledním autě 1,5roku starou instalaci LPG-italské Lovato. Protože jsem škrt, tak jsem si po nějaké době snížil teplotu vody, při níž docházelo k automatickému přepnutí na LPG. Od mechanika tam bylo 35°C. Já snížil na 10°C, více již elektronicky nešlo. To bylo pořád moc, takže jsem ještě upravil čidlo teploty na reduktoru, takže ted již mohu nastavit i -20°C. Ale mám to něco okolo 0°C. Míň už nemá smysl, protože benzín se stejně časem zkazí.

Poté se také stávalo, že mi to občas po startu a rychlé deceleraci chcíplo. Reduktor nestíhal, byl prostě studený. Takže jsem na něm zvýšil tlak, adaptoval vstřikovací mapy a už je to bez problémů. Pohybuji se ted u horní hranice doporučeného tlaku a funguje to super.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]