Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
rád bych od Vás požádal radu, jakým směrem se ubírat při mém problému.Čím déle auto stojí, tím déle startuje. Má tendenci chytnout, ale když chytne, po přídání plynu neběží na všechny válce a udusí se. Tak se to opakuje klidně 6x, pak teprve nastartuje.
Po nastartování už další starty jsou bez problému. Také i po 15 km je ručička na 70 stupních.
Jsou nové filtry, svíčky. Ta teplota by mohla být termostatem, ten se měnil za tu dobu, co auto máme (8 let) již 3x. Ale co ty starty? Napadlo mne čidlo chladící kapaliny. Nerad bych, alespoň zatím, dával peníze za servis, když si věci měním sám, je bych rád nasměroval, co vyzkoušet.
Děkuji.
Kvalita paliva, filtr paliva, svíčky (Champion RC89PYC), termostat má cenu jen kupovat originál a ne polsko či číny (pak vydrží více než 8 let a je tam automaticky i nové origo čidlo teploty luxemburg), seřízení ventilů, kompresní tlaky (kolik má motor najeto?), přicpané vstřiky (nebo ukapávající - kolik má auto spotřebu?), lambdasonda (než se motor ohřeje, tak nefunguje jak by měla - pomáhá jí topné tělísko a může být špatné).
Nepíšete MPi nebo SPi.
Rozdělovač (víčko, palec, kabely). I závadu ECU jsem řešil, kdy byly na desce studené spoje (ale je to spíše ojedinělá závada).
Když montujete sám, tak lepší kabel diagnostiky KKL-USB VAG COM a program třeba z ulozto VAG COM 304 (cca do 700kč).
Začněte čidlem teploty a nejlépe originálním (jinak počítejte s častějšími opravami - to platí u všech dílů).
Ztrácí se voda (chlad. kapalina?) Může být vadné těsnění pod hlavou a spalovák se zaplaví vodou a blbě se prvotně startuje, dokud ta voda nevylétá výfukem ven.
Dobrý den, děkuji za reakci.
Palivojsem zkoušel Bezninu i Shell, je to stejné. Svíčky jsou nové, tkaové, jako píšete. Motor má najeto 65 000 km, je v rodině od začátku. Kompresní tlaky jsem neměřil zatím.
Je to MPi. Chladící kapalina se neztrácí. Olej také nežere.
Doporučíte čidlo, které zakoupit?
Děkuji Vám.
Tlaky budou OK s takovým nájezdem, ale chtělo by to změřit vůle ventilů a ventily seřídit jen pro jistotu.
čidlo
lambda pro vozy od 99, jinak Bosch LSH25
Čidlo tlaku zezadu sání by bylo vhodné demontovat a prostříknout sprejem na čištění karburátorů. Je to snímač tlaku a teploty v sání (chybně označované jako váha vzduchu, ale je to čidlo MAP).
Klapku bych asi také vyčistil a seřídil do továrních hodnot (pomocí kabelu i laicky doma).
Víc toho tam tuším není takto z hlavy. Pro správný chod jsem uvedl vše zásadní.
Zkontrolujte ještě hadičku k posilovači brzd, zda není steřelá, ale to by špatně fungoval posilovač a podtlaky.
Jedna hadička je odvětrání nádrže a při poruše ventilu u aktivního uhlí, se nekontrolovaně přisává pod klapku falešný vzduch a mění tím poměr směsi. Dále podtlakovou hadičku co vede ze spodku sacích svodů do lišty vstřiku regulátoru paliva. Ta ráda steřívá a rozpadá se. Opět falešný vzduch a vstřiky běží na vyží tlak (hadičkou se při volnoběhu reguluje tlak na vstřiky v liště o cca 0,3bar méně.
Těsnění pod klapkou, pokud budete klapku čistit je dobré dát nové. Číslo dílu je 047133073.
Zkuste u nádobky s aktivním uhlím tu hadičku z klapky od ventilu na nádobce odpojit a hadičku ucpat nějakým vhodným kolíkem. Vyřadíte tak z činosti odvětrání nádrže a utěsníte sání pod klapkou a vyloučíte tak netěsnost ventilu odvětrání, který by bránil spuštění motoru.
Pokud je to MPi z roku 97 (stará maska auta), tak to jsou ty nejhorší ECU jednotky motoru s blbým FW. Je tam chyba a blbě odstavuje vstřiky při deceleraci a blbě chytá za tepla.
Lépe sehnat ECU z modelů 99 a nejlépe z 2000 - 2001, ale jen 40kw verze jako máte vy (motory 135M číslo u vodní pumpy). Tam je firmware vychytaný.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.