Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Změna z polosyntetiky na syntetiku.a naopak

Od: michal* odpovědí: 12 změna:

Zdravím.Už jsem se tu jednou podobně ptal jaký olej mám zvolit ale ted otázka zní.Rád bych věděl jestli změna mot.oleje z polosyntetiky na syntetiku je smrt pro auto nebo to je ze syntetiky na polosyntetiku.Mám dodávku Fiat Ducato 2?8JTD typ 15(244l)r.v.2004,94KW. nájezd 562 000km.minulý majitel který najel asi 25 000km.tam dal polosyntetiku 10w-40 ale výrobce uvádí Full syntetiku 5w-40 popř.10w-40.Bude vadit když tam vrátím syntetiku 10w-40?To mi radily v servisu ale v jiným zase chtějí ,abych zůstal u polosyntetiky a značky Selenia.Syntetika údajně uvolní karbon a to je pro motor smrt.Je to tak?Děkuji Vám za radu

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Hodně dávno, ještě za totality se oleje měnili a používal se výplachový olej. V dnešní době již nehrozí, že by jeden olej rozpustil, co ten původní nerozpustil. Nebál bych se dát 5W za 10w a naopak.

michal*

ale co ta změna z polosyntetiky na syntetiku.?Na to jste vlastně odpověděl.že?)

michal*

někdo radil,že výplach se dělá naftou.to je vesnický způsob nebo se to tak dělá i v servisech?

asd1

Výplach naftou je tak na zničení ložisek turba.. S tímhle nájezdem bych 5W nedával, nech tam 10W40 která splňuje potřebnou specifikaci pro motor = prakticky jakýkoliv moderní olej. Syntetiku/polosyntetiku neřeš, to je dnes jedno..

Do 1,9 JTD 63 kW leju Shell Helix HX7 10W40 (litr za stovku) a motor si jen chrochtá.. - Ono JTD moc citlivé na olej nejsou. Pokud je DPF tak to výběr oleje dost omezuje. Na HX6 jezdila mařena 1,9 JTD 105 a taky v pohodě (vybouraná při ca 350 kkm, motor pořád OK a dost možná ještě dnes jezdí v jiným autě)

Na výplach se vykašli, ty zbylé dvě deci starého nevadí... Selenia žádný zázrak není, to jsou perly sviním (Fiatu)

Michale, vždyt jsem Vám napsal, že dnes není problém střídat olej 5W, nebo 10W. Polosyntetiku a syntetiku, není problém.

Jj poloplná či polosyntetika-to je jen marketing, ve skutečnosti je to úplně jedno nebot i ony tzv plně syntetické oleje obsahují minerální bázi!

Dodržte klasifikaci stanovenou výrobcem motoru-API,ACEA,viskozní a oborovou !Nic víc.Většina výrobců navíc ve viskózní povoluje dvě možnosti např u mého to jsou 5W30 a 10W40

 


2x

Na původu oleje (syntetika x polosyntetika) zase až tak nezáleží. Záleží na jeho vlastnostech, přičemž údaj 5W-30 apod charakterizuje jen jednu z těch vlastností, a to viskozitu a její souvislost s teplotou. Podstatnější je výkonnostní klasifikace, vyjádřená písmeny např. SE/CD, přičemž "S" je pro benzín a "C"pro naftu. Písmena na druhém a čtvrtém místě oz načují kvalitu, čím "vyšší" písmenko, tím vyšší kvalita. Pokud tedy zjistíte co tam máte za olej podle této klasifikace a použijete olej vyšší kvality (s vyšší výkonností), celkem málo záleží na tom, zda jde o syntetiku nebo polosyntetiku.

Na případné "rozpouštění" karbonu nemá vliv původ oleje, ale hlavně aditiva, která se do oleje už ve výrobě přidávají třeba právě proto, aby se ten karbon pokud možno netvořil. A moderní oleje jsou takto aditivovány prakticky všechny.

jdukolem

Doplním satama

oleje.cz/...

 


2x

polysyntetika nebo plná syntetika je takovej zažitej nesmyl, obojí jsou syntetycké oleje a je to spíš jen obchodní označení pro jiné "lepší" složení ale každý výrobce to má jinak. Rozhodující je specifikace takže pokud vyměníte polysyntetiku 10w-40 za syntetiku 10w-40 nic se nestane. Pokud tam dáte 5w-40 je šance že ridší olej začně někde při tom nájezdu někde téci. Jak je tu napsáno pokud začně ubejvat olej přechází se na hutší a ne na ridší.

 

xenofob

1x

používejte olej doporučené specifikace a neřěšte nesmysly

 


0x
Otazka je proc to delat? U vylitanych aut je lepsi prave jit opacnym smerem. Nech tam nejakou lepsi 10w 40

 

ahasver

0x

Používam v strojnom parku stavebných mašín a nákladných vozidiel lacný; Dynamax 5w-40 s prísadou aditíva do motorov a prevodoviek po výmene; Xeramic Doktor Silnika MOTO 444 ml. Túto kombináciu mám otestovanú rokmi, dokonca aj v zmesi pre motorové, dvojtaktné píly. Spotreba oleja na minime, tichý chod, ľahké štarty, žiadne dymenie, znížená spotreba PHM.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]