Nejste přihlášen/a.
Koupit pro syna k 18 letům (atomechanik) jako 1. auto cca na 1/2 roku fabii nebo oktavku? cena do 25 tis.
Dík
T
jde o to aby se hned nepřizabil s BMW) ..bude to darek k narozenínám a pak se prodá...
určitě nic silného...předpokládám, že určitě by nejraději 1,9TDI jak většina, aby mohl i trochu zamachrovat...ale já bych mu dal fabku..at se nejdřív vylítá a poučí
A co je na 1.9 TDI špatně, když ve Fabiích I. generace nikdy nebyly "normální" motory, snad s výjimkou 1.4 16V a právě 1.9 TDI? Stejně tak v Octavii I těžko najít lepší motor. Tedy možná 1.8T, ale to není nic pro začátečníka v 18.
Ono to TDI má svoje výhody, ale bohužel v dnešní době už nebude v odpovídajícím stavu za odpovídající peníze. Hodně lidí si pořídí diesel na občasné pojížďky pár kilometrů po okolí a už nevidí, že jim to málo žere, ale platí vysokou pojistku a motoru nijak neprospívají.
Pokud bude syn jezdit převážně sám nebo ve dvou kratší trasy, což v 18 nejspíš ano, prostornost Octavie asi moc nevyužije, radila bych proto vybírat spíš podle aktuálního stavu, než modelu. Zachovalá Felicie (existuje ještě vůbec?) udělá určitě lepší službu, než rozbitá Octavie. Do 25 tisíc je jakákoliv nafta sázkou do loterie, v určitých případech skoro vražda. Pokud netrváte nutně na Fabii nebo Octavii, do 25 tisíc by snad šlo sehnat třeba Saxo / Peugeot 106, Fiat Stilo, zmíněná Felicie nebo cokoliv jiného. Na půl roku to nemá zrovna moc cenu řešit.
Jinak souhlasím s názorem, že pokud syn za něco stojí jako automechanik (tj. má o auta alespoň zájem), tak by měl mít sám představu, co chce. A nechci nějak rýpat, nevím, co by měl kluk po vyučení znát, ale i od automechanika začátečníka bych čekala, že si dokáže vybrat ojetinu tak, aby nešlo o černou díru na peníze.
Neberete to jako inzerci, ale jednu zachovalou Felicii v garáži mám v TOP výbavě. Benzín 1.3, ve výbavě klimatizace, elektrická okénka i zrcátka s vyhříváním. Bez známky koroze se 108tis najeto. Za 25tisíc si to někdo může odvézt. Mám to tu po dědovi a do bazaru to dávat nechci.
daniela: co je na 1,9TDI špatně?..pouze to, že každej druhej článek o nehodě začíná větou... "mladý řidič nezvládl svůj vůz.."...prostě silný auto dává pocit jakéhosi "bezpečí" např. při předjíždění...zvyšuje se tím sebevědomí a snižuje ostražitost...asi tak...já neřekl nic o tom, že se nemůže zabít i v litrovém..ale to % se zvyšuje s výkonem auta...a souhlas...F1 1,4 16V je nejlepší motor stejně jako 1,9TDI do 1.generace...
Na učení se bych mu dal škodu 120,žigula,max favorita nebo feldu... Ta auta by ho vyškolila,jenže v dobrém stavu jsou drahá a s bezpečností na štíru. Oktávka je docela velká,bude raplit při parkování. Takže asi fabku...
Proč na půl roku? To se nic nenaučí. Kupte něco po STK,at to dojezdí...
V rámci naučení práce na autě ano, jenže on to nechce do dílny ale na ježdění. Tyhle auta mají naprosto mizernou bezpečnost a i malé drcnutí je o život. = tohle bych vynechal...
Hodně lidí argumentuje bezpečností,ale pokud to do něj zboku napere nějaké hovado v SUV tak je jedno jestli sedí v passatu nebo v trabantu...mám dojem že tyhle argumenty tu vytahují ti co jezdí sami jako hovada . V tom případě jedině OT 64
A když pojdeš v OTčku a naboří tě tank tak jsi taky na sr.. Jedno to ale neni ani u bočního nárazu.. Prostě nejčastější nehoda je dobrzdit na 50 a bum, kde z novějšího auta obvykle vylezeš jen napudrovanej a z Feldy/ trabanta atd. máš motor místo nohou. Podobně je rozdíl malé auto 800 kg def. zóna půl metru a velký auto 1300 kg def. zóna metr. Případně tuhá kabina, boční a hlavové bagy, předpínače pásu s omezovačem tahu atd. Ten rozdíl při nehodě je hodně velký. Jasně že pokud mladej bude machrovat a napálí ve 120 kmh do stromu tak to nepomůže, ale na ty drobnosti ano a rozhodně bych neříkal že to je zbytečnost... Je obrovský rozdíl drcnout v Mondeu nebo ve Feldě...
asd1,já myslel naučit se jezdit,ne servisovat. Aby přišel na to,jak jezdit s vůlí řazení,bez asistentů a posilovačů .Když jsem rozmazlenou přítelkyni posadil do favorita,byla v pasti. Nedomluvila se s šaltpákou,spojkou,volantem... Celkem to bylo kino,než to dokázala rozpohybovat... O bezpečnosti nediskutuji,to je jasné.
totak:rezne všechno a mondea na tom nejsou špatně s bezpečností...a jen vůl koupí auto sežraný na papriku...
a zrovna taková Xsara bude sežraná za ty prachy úplně na hovna...
sežente mu jesničkovou oktávku 1,8 turbo 110kw
auto jede a pokud je šikovnej tak bude mít auto který jede a nebude se za něj muset stydět jak za HTP to bych synkovi nekoupil ani omylem
At si vybere sám, co si bude opravovat. Za 25k nic moc dobrého nekoupíte. Obsah bych neřešil, max. peněženky. Pokud bude prasopes tak i Matiz, nebo Cinqecento může být rakev.
přesně...ty malorážky jsou kolikrát nebezpečnější jak nějaká velká V6...a za 25k se dá najít slušný auto, jen to chce přemejšlet hlavou a hledat...
jj, v malém autě bouračky nic moc, to samé různé Feldy, Fáva a Schade.. Taky všechno shnilý pod kabinou... Obecně auta "se jménem" = koncern obecně budou za 25k vylítaný shnilý plečky, pokud to bude v trochu slušným stavu (a jiný bych synovi nepořizoval), tak to bude za 50k. Ta Mařena jméno nemá, ale je to solidní auto celkem bezpečný, pohodlný, celkově se mi s tim jezdilo výrazně líp než s Oktávkou (prostor, pohodlí, výhled).. Příp. novější Stilo. I když rodina asi bude na Škodovky, tak se asi bude ošklíbat... Případný prodej bude problém, ale dost možná zjistí že to vůbec neni špatný a nechá si to dokud neshnije
Takže možná Mondeo v dvoulitru, příp. Focus... Najít něco co ještě neshnilo :D
Mě moje Mondeo 2004 TDCI v plný polní stálo 24 000...sice jsem si ho dovzel z Rakouska, ale vyšlo mě se vším na nějakejch 40 000 bez laku a kol a ten by se ani nemusel dělat, ale baví mě to...a krom olítaný kapoty od kamínků a pomuchlanejch předních blatníků tomu nebylo nic.I spodek byl nebývale zdravej...v podstatě jsem koupil jen dva malý blinkry za 150,- a dva spodní čepy...jinak mělo nový brzdy a rok starý pneu
Golf IV 1,9 TDI nebo 1,6 benzin ...stále si drží cenu. Také jsme kupovali synovy před 3 lety TDI 81Kw za 50.000 Kč a stále se tak prodávají. Dle mě lepší jak Škoda ...
GIV 1,9TDI to už bude pořádně vylítaná vrána...ještě tu doporuč nějakýho trojkovýho baworáka...to je to samo...na tahometru +300tkm, drží to pohromadě jen silou vůle, ale hlavně, že "mám bmw"
koupil bych trabanta...ale dneska ho za ty prachy v solidním stavu neseženeš.GO motoru na koleně za 2dny,z každé škarpy ho vytáhneš...Akorát opravy je třeba dělat doma ,dnešní "automechanik" na tom nenajde konektor pro připojení na diagnostiku
Kupovali jsme 2 Golfi IV syn TDI 81 KW nemecko a následně přítel kině 66 KW rakousko Jezdila s tím v autoskole a nic jiného nechtěla Syn také automechanik První nalitano 301t km druhy 290 t km. A věřím ze ještě par let odjezdi Jsou to držáky stejně jako 1 Oktavka ale menší a pro kluka akorát ...Asi tak Můj názor a to W ani Škodu nemusím ale přesvědčili me a tet s tím také občas jedu Než tahat SUV co jede za 8 na 100 Golf jede 5-6 litru nafty a to se honí
nunici - Dnešní mechanik se s tím nebude sra.. a půl dne povolovat zrezlé šrouby. Dnešní zákazník to nezaplatí a ani neví, co je to za pakárnu a že to není jako oprava na dnešních autech šup-šup...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.