Nejste přihlášen/a.
Ahoj plánuji cestu do zahraničí leden a únor. Celkově asi 23 dni a zajíma mě, jestli mám vyndat baterii z auta diesel? Minulý rok jsem kvůli zranění neřídil a autobaterie mně během 3 měsíců odešla, tak bych to nerad zopakoval. Myslíte, že ten necelý měsíc baterka přežije v pohodě?
Děkuji za odpověď
Tomas
Potvrzuji, taky bych jen odpojil ale PLUS. Na minus bych nešahal, jen jeho odpojením by ten minus byl potom živý! Není radno nechávat takto vůz bez dozoru, aby náhodou nějaká jiskřička... A pokud je to nějaké MB, BMW atd. ty mají i druhou malou aku pod palubovkou, ale ta se standardně neodpojuje. Kamarád nechal MB W211 14dní stát a baterka v kufru kaput. Tak určitě odpojit, vytahovat max. kvůli mrazu, ale nemyslím že je to nutné. Mi třebas Patrol startuje i po 2-3 měsících, ale pravda moc často ho tak dlouho stávat nenechávám.
robokazik - Pokud někdo odpojí první plus, tak riskuje, že klíčem na povolení si šáhne zároveň druhým koncem o něco kovového co je ukostřeno a vyzkratuje baterku a ta se dobře brání tím proudem, že hrozí i výbuch a rozžhavenej klíč v ruce je taky radost.
Vždy první odpojovat mínus (pokud nemá auto kostru plusem, ale to jsou velmi staří veteráni).
Elektricky přeručit mínus či plus nehraje roli.
Dříve jsem měl žigulíka, tak tam jsem baterku vyndával když jsem třeba věděl,že měsíc nepojedu a potom jsem ji dobil.
Nyní mám škodovku a tam baterku nechávám i když taky třeba měsíc stojí.
Protože kdybych ji vyndal, tak auto ani nezamknu - má centrál.
A jak tady někdo píše tak v autobazarech je taky nevyndávají, ale viděl jsem jak je občas dobíjejí.
Pokud je baterka zánovní, tak by měla v této době vydržet i víc jak měsíc.
Sedm let starou baterii jsem nenestartoval po týdnu.
Nyní lze baterka koupit takřka na každém rohu a ne jak to bylo dříve.
Pokud je auto ok, tak plně nabitá měsíc vydrží (po měsíci znovu nabít). Pro ověření musíš změřit klidový odběr (opravdu klidový je až ca po hodině po "usnutí" auta). Pokud nemáš nabíječku tak levná dobrá je z Lidlu za pětikilo, při nabíjení baterku odpojovat nemusíš.
Pokud máš klidový odběr velký, tak baterkku nabij a odpoj (stačí odpojit kontakt a podložit ho plastem aby se nedotýkal). Ale vymažou se ti adaptace, dojezdy oken atd. a musí se pak znovu naučit, to může trvat i 100 km
Koupíš mu novou baterku pokud chcípne? Pokud má např. klid. odběr 0,3 A a Ca-Ca baterku tak nepřežije ani náhodou..
Určitě baterii odpojit. Pokud nemá tedy Škodu 120, tak auto má odběr pořád i když je zamklé. Proud odebírá pořád alarm, komunikátory pro sledování GPS a telemetrie, přijímač pro dálku a tak dále. V z výroby mám v autě 2 baterie, jedna je čistě jen na startování a druhá pro palubní sít. V moderním autě vydrží baterie tak měsíc, možná 2.
asd, nevím jaké má auto, ale opravdu nevidím důvod vymontovávat baterku z auta. Copak v bazarech všechny auta vyndavají baterku, páč nevědí, zdali je za měsíc či za dva prodají? Nejezdí se každou chvíli na projížďku, ani nedobíjí...
Proč bych mu měl já kupovat baterku?
Milan protože mu radíš že to je v pohodě ale ono nemusí. Tvoje rada, ale odpovědnost pokud to v pohodě nebude, to už ne? V bazaru baterku neřeší, stačí jim když auto nastartuje a odjede, vybitou nastartuje asistentem kupující odjede a dál to bazar nezajímá.
007 ano, těch 0,3 A může udělat klidně vadné rádio, ani nemusí být zapnuté (aby sis nerejpnul :P ) Pokud jezdí tak o tom vůbec nemusí vědět... To byl jen příklad kdy to za dva týdny stání baterku úplně vybije, dlaší týden bude vybitá a tím se i zničí (sulfatace elektrod). Mmch. za tři týdny 70 Ah baterku úplně vybije klidový odběr 0,138 A a to už zas tak moc neni. Celkově z toho vychází, že bez problému může nechat stát auto s klidovým odběrem menším než 0,1 A a to s plně nabitou baterií která ještě má aspoň přibližně původní kapacitu (úplně vybít jí nesmí nechat, rozumné je max. do poloviny kapacity). Pokud má baterku s nižší kapacitou, tak se to ještě zkracuje. To jen tak pro ty co tvrdí že v pohodě.
asd1> Většina aut má spotřebu 10-30mA. Tedy do měsíce úplně bez problémů, pokud není baterka ko.
Ano, pokud je auto v pořádku Určitě sám víš, že často bývá vyšší... Prostě pokud chce nechat tři týdny auto stát, tak neni od věci si to změřit. Nebo jí rovnou odpojit.. Baterku je dobré hodit na nabíječku a nabít, rozhodně jí to neuškodí...
Pokud není na vozidle závada nebo neni napadeno českým kutilem nemůže být vyšší, dobiti akumulatoru neuškodí to je pravda
Nikdo se ale ještě neptal na typ auta. 30mA mi přijde dost málo na stand by nového auta. Může tam mít keyless systém, nějakou lokalizaci, která každou chvílí odesílá data, alarm a 200 mA je tam hned, ve špičce při odeslání dat 500mA jak nic.
Možná to někomu přijde málo, ale je to tak. Měřil jsem desítky aut. I mé Volvo bez klíčku má cca 20mA.
Pokud ale Volvem delší dobu nejedu, tak funguje pouze keyless systém, kdy auto nereaguje na ovládací prvky na klíčku. Takže se asi přepne do ještě úspornějšího režimu. Až když vezmu za kliku a auto se otevře, tak zase tlačítka začnou fungovat.
Pro údržbu takové baterie je určeno nabíjení udržovací.Aku se vyjme,není tak velký problém nechat baterii někde mimo mráz a připojí se na nabíječku.Nastavení pro údržbu znamená,že baterka je nabíjena velmi malým proudem(05 A )po dlouhou dobu.Do provozu se dostává v dobré kondici.
JB
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.