Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyměnit šrouby motoru?

Od: martas124 odpovědí: 18 změna:
Dobrý den. Co hrozí když nevymnenim Šrouby v ojnicich a uložení kliky. Děkuji.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

1x
Proč by jste je měl měnit? Já jsem je nikdy neměnil ani nevím o nikom, kdo ano a nc se nestalo

 


0x

nic,jde jen o prevenci

 


0x

V podstatě vůbec nic.

 

martas124

A můžu je dotahovat původním momentem nebo musím (můžu) menším. Díky moc

rozhodně dotáhnout na správný moment

"A můžu je dotahovat původním momentem nebo musím (můžu) menším?"

Menším nesmíš! Vždy jen předepsaným momentem!

 

enuzaxigo

0x

Tak záleží na jakém motoru a v jakém stavu byl starý šroub. U některých motorů praskaly šrouby ojnic sami od sebe, takže tam je určitě dobré je vyměnit.

Sám jsem kupoval celou sadu ARP šteftů a šroubů na motor. Ale to bylo na upravený 400+Hp motor, kde jsem nechtěl riskovat.

martas124

Jedna se o motor 136B 1.3 motor z Fava. Díky

 


0x
Pokud je to škodovka typ motoru BXE a ty nevyměníš ojniční šály a šrouby tak se ti múže stát že se ti ojnice podívá ven z bloku motoru
U fafouna se nic nestane
martas124

Takže můžu nechat původní.
Jo jen si najdi moment kterým je utahuješ

 

jenda2*

0x

Měnit se vždy musí šrouby hlavy motoru. Jsou sice pevnosti 12G ale stává se, že při opětovném použití se při dotahování podle postu přetrhnou. Pak je to někdy horor jej tahat ven. Ostatní není potřeba měnit, i když výrobce předepisuje výměnu všech šroubů po demontáži. Běžné šrouby v pohodě ale pevnostní k ojnicím jsou obtížně sehnatelné nebo jen u autorizovaného servisu s pořádnou přirážkou. Šrouby hlavy jsou namáhány tlakem spalin i předpětím, šrouby ojnic pouze předpětím, tlak nesou šály a při zpětném pohybu nesou šrouby jen zátěž při stlačování směsi. To není taková zátěž.

break

výrobce předepisuje výměnu snad každýho šroubu, krom podběhovejch

Rozhodně je lepší před vrácením zkontrolovat jak na tom je závit, jestli není moc nataženej...Pak se totiž může stát, že na původní moment ten šroub nevydrží...

A u nějakejch TDI myslím ty šrouby praskaly a musely se měnit..

 

martas124

Děkuji moc. A co to uložení kliky. Můžu taky ty původní?

 

taky bych je neměnil

 

jenda2*

0x
Delal jsem GO motoru s ojnice maji puvodni srouby dotazeny presne na moment.

 

robokazik

0x

Pokud je máš, tak je vyměň. Pokud je nemáš, neřešil bych to.

 

fik

0x

U favorita velmi PRAVDĚPODOBNĚ nic. Ty šrouby vydrží strašně moc. Jsou motory které mají najeto hodně statisíc kilometrů a do motoru se nikdy nesahalo. Když ten šroub jednou povolíš a utáhneš co by se s ním mělo tak hroznýho stát? Jsou motory kde je to nutnost,kde tyto šrouby praskaly i samy od sebe,ale favorit mezi ně nepatří.

Musíš měnit jen šrouby hlavy,tam už jsem viděl zatržený z důvodu že se na to někdo vykašlal a při utahování nevydržel

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]