Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer. Za kolik kilometru by se měl ohřát motor na 80 stupnu při venkovní teplotě +5stupnu? Jízda je ve městě přes více křižovatek. Ovlivnuje vadný termostat spotřebu? Děkuji.
To je různé. Asi takhle-nejlépe mi topil F125P-1300 po cca500m teplota 60°,Xantia HDi 90 totéž po cca 2km a po ujetí cirka 4-5km na provoznmí teplotě,nyní s Mazdou Premacy DiTD - 66kW je na provozní po cca 10km. Spotřebu ovlivňuje hejno věcí-otevřený (zaseklý v otevřené poloze ) termostat=skoro celou cestu motor pod provozní teplotu=více paliva,větší opetřebení motoru...Naopak neotevřený,stalé zavřený=motor se přehřívá,nechladí...
Benzínový motor se ohřeje většinou do 5 km, naftový do 10 km. Ve městě to bude více. Při větším mrazu se nafták bez přídavného topení nemusí ohřát vůbec. Nutno podotknout, že se jedná o teplotu chladící kapaliny, nikoli oleje, takže ani po dosažení "provozky" byste autu neměl hned šlapat na krk. Olej se ohřeje na optimální teplotu až po dalších 10 km.
Vadný termostat má negativní vliv na spotřebu i na opotřebení motoru. U svého 1.6 TDI při teplotách kolem nuly cítím teplý vzduch zhruba po 2 km jízdy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.