Nejste přihlášen/a.
Strýc vlastní Mitsubishi Galant 1.8 rok výroby 1990, je to stříkačka a poslední dobou (hlavně v tomhle počasí) mu nejde nastartovat. Baterka je nová, svíčky nové. Startování trvá třeba i 15 minut, po této době auto nastartuje, otáčky motoru kolísají mezi 500 až 1000 otáčkami/min. Může to dělat řídící jednotka?, pokud ano nechá se opravit, nebo sehnat starší z jiného auta?
Jednoznačně je v hajzlu motor!
Tato závada se projevuje při nízkých kompresních tlacích. Ten motor je zkrátka vychozený, u dvacet let starýho Mišáka normální.
Aha! To mě nenapadlo A co je ještě normální? Na co potom jezdí ještě starší auta, to mají pod kapotou trpaslíky nebo nějaké permoníčky?
Možná t to překvapí, ale na starší auta byly menší nároky na maximální výkon a ani se na nich výrobci nesnažili ušetřit každý halíř. V té době byl důležitý parametr i životnost, na rozdíl od dnešní doby se nepočítalo že za 5 let si koupíš nové auto a staré dáš do šrotu. Takže namáhané části byly více předimenzované a prostě déle vydržely!
20 let je prostě na současné auto už značný věk, ve kterém je kolikrát v horším stavu než auta 2x tak stará. Další věc je životnost elektroniky, křemíkové obvody ti prostě nevydrží tak dlouho jako kus kus železa.
Některé motory vydrží 100 000km, některé 300 000km, opravoval jsem i Mercedes co měl najeto 320 000km (TAXI) a tlaky v pořádku, je to různé, že
Stačí motor stále vytáčet, používat méně kvalitní olej, nebo ho pro jistotu neměnit, vykašlat se na výměnu vzduchového filtru a podobně. To potom jde životnost motoru z kopce.
Nenapsal kolik má najeto.
A ještě něco. Motory starých aut mají často mnohem větší výdrž než moderní agregáty, čím je motor jednodušší tím je lepší!
Ne vždy, ale u hromady aut to platí.
Pánové ale nebavíme se o dnešních autech, nýbrž o autě dvacet let starým, nová doba, nové auta prostě spotřebák, který se neopravuje, prostě se ojezdí a vyhodí, ale před dvaceti lety si lidé kupovali auto "navždy". Měl jsem escorta 98rok 300tis km v díslu a šlapal i v mínus třiceti, v rodiněmáme faforita z roku 89 a startuje pořád. Ono se chce o auto trochu starat, ale v podstatě to byly držáky. Dnes se stává že i nové auto nechytne při teplotách kolem nuly, většinou jsou to oktávky, kolem kterých se pobíhá s kabelama, ale věřte, nemění hned vstřikovací jednotky nebo neměří kompresi, většinou jsou to jen prkotiny. Znám mondeáře, kteří mají 350tis a jezdí dodnes, myslím, že dnešní auto tolik nevydrží. Právě novější auta jsou náchylnější na údržbu, u těch starších se dala i zanedbat, ale myslím, že takové auto přežije dnes koupené.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.