Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Natural 100 + VIF

Od: revenge1297 odpovědí: 12 změna:
Dobry den, chci se zeptat. Koupil jsem nedavnk Vif, pro ty co nevi, tak je to pripravek, ktery si prileva do nadrze pri tankovani v pomeru 1 ku 1000. Cisti to motor a zvyšuje oktanové číslo. Chci se ale zeptat, nemuze motoru uskodit az moc vysoke oktankve cislo? Chci tam ted dlouhodobe tankovat 98 nebo 100 spolu s Vifem, aby se to trochu procistilo. Neuskodi to tomu nejak? Diky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tycoon*

2x

1) Nezvyšuje oktanové číslo, ale čistícím efektem snižuje nároky motoru na oktanové číslo.

2) Můžete to míchat s jakýmkoliv běžným benzínem, i 100oktanovým. Uškodit to nemůže.

3) Osobně mám zkušenost s auty na LPG, kde je tendence tvorby úsad z dnešních benzínů obsahujících povinně namixovanou biosložku a tam ten čistící efekt funguje, dokáže to vyčistit i zalepené benzínové vstřikovače. K novému autu na benzín jsem si rovnou koupil 5litrové balení, vyjde to na 0,25 Kč/l.

 

afteret

1x

Osobně fanda aditiv moc nejsem. Pokud se tankuje kvalitní benzín nebo nafta a je motor v pořádku, potřeba nejsou. Smysl aditiv vidím jen při tankování nekvalitních PHM u ONO, TESCO atd. U svého auta mám v TP zapsaný pouze natural 95, tankuji u Benziny Vervu 100 (natural 98) a motor má celkově lepší chod v nižších otáčkách, rychleji se ohřeje a celková spotřeba je nižší.
Oktanové číslo benzínu bych zbytečně nezvyšoval, bude s tím spojené rychlejší opotřebení dílů motoru, případně propálené svody, výfuk. Pár kluků co znám a jezdí motocros s upravenými Pionýry, tak ty si benzín ještě ředí s modelářským palivem do žhavících motorů a dělají kompletní servis třebas po 10 motohodinách, občas se rozletí klikovka, ...
Vcelku vzato bych do auta nelil nic více než jen kvalitní paliva.

Jen takový dotaz-proč si myslíte že Tank ONO má nekvalitní paliva? Doložte nebo své tvrzení opravte!

gumidban

Zrovna ono je dovozce paliv stejně jako čepro, že

 

mathew

0x

Na kolik to pak vychází 1l toho paliva? 50Kč? Jak píše kolega zbytečně bych to tam nelil stačí netankovat u Tesca a u někoho na dvorku, na ONO mají taky normální kvalitu, kterou není třeba "zlepšovat"

 


0x

VIF zvyšuje cetanové číslo u dieselu, s oktanovým si nejsem jistý. Myslím, že ve vašem případě je to vyhazování peněz. Samotný 100oktan stačí, nedělejte z vaší E46ky Ferrari.

Už se povedlo opravit zadní náp/...?

revenge1297

Hohoo tady si mne nekdo pamatuje, ja uz schvalne nepsal, ze mam e46, protoze jsem u posledni moji otazky s obrubnikem zjistil, ze jsem celou dobu za debila. Otazky jsem totiz psal na telefonu a kdyz jsem ji odeslal, napsalo to 404 not found, proto jsem se ptal tolikrat a u ty poslední takovy hejty na me, co sem za dementa :D
Ale jinak ano, je opravená

 

jabraka*

0x

Zase jeden,co podlehl reklamnímu boonu.!Rozhodně 1:1000 ředění nemůže uškodit ničemu.Ale ani nepomůže.Ale proč vlastně sem kamarád píše?Určitě trochu mu to aditivum hlodá útroby!

JABRAKA

asd1

VIF reklamní boom neni, kdo nevěří at si zkusí např. zimní start s aditivem a bez něj. Rozdíl tam jednoznačně je. U benzínu zase stačí podívat se na svíce (ještě líp na ventily, čelo válce atd.), pak vyjet pár nádrží s VIFkem a podívat se znova. Nebo vyzkoušet ověřenou denně ježděnou trasu a přesně změřit změřit spotřebu, ale tak aby se vyloučily ostatní vlivy = styl jízdy, nahuštění pneu, zátěž atd (vzhledem k tomu že tohle kolísá běžně o několik litrů tak to není jednoduché, např. u mého auta spotřeba kolísá podle stylu jízdy mezi 5 až 12 L/100 km, ale i tak - na známé trase jsem se při "ekorallye" nikdy nedostal pod 6,2, s VIF jedu pod 6 kdykoliv = rozdíl tam opravdu je. Stejné auto, stejná trasa, stejný styl jízdy a hodněkrát opakované - bavím se tim dlouhodobě cestou do práce...

Ohledně 100 oktan benzínu - samotné oktany vyšší než požadované pro většinu motoru nemají význam a VIF přidávat nemá smysl protože tam už obvykle je. Pokud VIF, tak stačí do obvyklého benzínu a výsledek bude prakticky stejný jako (aditivovaná) prémiovka se sto oktanama... Další přidání aditiva už moc význam nemá. Dost udělá i styl jízdy, stačí občasné "vyhánění pavouků" = prohřátý motor + velká zátěž + vysoké otáčky.

 

xenofob

0x

VIF čístí, ale podle množství aditva je nutné najet cca 30 tis km aby to mělo efekt...an nádrřo osobáku se musídát 4-5 víček...kdo pochybuje, ten může po 30 tis km používání aditiva rozebtrat a zkontolovat ventily..budou čisté

 

mrhypra

0x
Tak zrovna u me VIF uz nepomohl. Prvnich 60tis km na nejlevnejsi benzin, dalsich 50tis km jen na znackovych benzinkach a poslednich 30tis km uz jen na Natural 100 plus VIF a vymene vstrikovacu a cisteni sacich ventilu u meho 2.0 TSI jsem se stejne po 10 letech nevyhnul.
Naopak mam obavu jestli se ten VIF dobre rozmichal a jestli ty vstrikovace nezalepil a nedodelal je...

 

jenda2*

0x
Motor si s benzinem poradi, ze vubec nic nepoznate. Na vykonu teprve ne. Pouze v penezence. Karbon putuje k ventilum diky EGR ventilu a ko strukcni chybe pist. krouzku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]