Nejste přihlášen/a.
1) Nezvyšuje oktanové číslo, ale čistícím efektem snižuje nároky motoru na oktanové číslo.
2) Můžete to míchat s jakýmkoliv běžným benzínem, i 100oktanovým. Uškodit to nemůže.
3) Osobně mám zkušenost s auty na LPG, kde je tendence tvorby úsad z dnešních benzínů obsahujících povinně namixovanou biosložku a tam ten čistící efekt funguje, dokáže to vyčistit i zalepené benzínové vstřikovače. K novému autu na benzín jsem si rovnou koupil 5litrové balení, vyjde to na 0,25 Kč/l.
Osobně fanda aditiv moc nejsem. Pokud se tankuje kvalitní benzín nebo nafta a je motor v pořádku, potřeba nejsou. Smysl aditiv vidím jen při tankování nekvalitních PHM u ONO, TESCO atd. U svého auta mám v TP zapsaný pouze natural 95, tankuji u Benziny Vervu 100 (natural 98) a motor má celkově lepší chod v nižších otáčkách, rychleji se ohřeje a celková spotřeba je nižší.
Oktanové číslo benzínu bych zbytečně nezvyšoval, bude s tím spojené rychlejší opotřebení dílů motoru, případně propálené svody, výfuk. Pár kluků co znám a jezdí motocros s upravenými Pionýry, tak ty si benzín ještě ředí s modelářským palivem do žhavících motorů a dělají kompletní servis třebas po 10 motohodinách, občas se rozletí klikovka, ...
Vcelku vzato bych do auta nelil nic více než jen kvalitní paliva.
VIF zvyšuje cetanové číslo u dieselu, s oktanovým si nejsem jistý. Myslím, že ve vašem případě je to vyhazování peněz. Samotný 100oktan stačí, nedělejte z vaší E46ky Ferrari.
Už se povedlo opravit zadní náp/...?
Zase jeden,co podlehl reklamnímu boonu.!Rozhodně 1:1000 ředění nemůže uškodit ničemu.Ale ani nepomůže.Ale proč vlastně sem kamarád píše?Určitě trochu mu to aditivum hlodá útroby!
JABRAKA
VIF reklamní boom neni, kdo nevěří at si zkusí např. zimní start s aditivem a bez něj. Rozdíl tam jednoznačně je. U benzínu zase stačí podívat se na svíce (ještě líp na ventily, čelo válce atd.), pak vyjet pár nádrží s VIFkem a podívat se znova. Nebo vyzkoušet ověřenou denně ježděnou trasu a přesně změřit změřit spotřebu, ale tak aby se vyloučily ostatní vlivy = styl jízdy, nahuštění pneu, zátěž atd (vzhledem k tomu že tohle kolísá běžně o několik litrů tak to není jednoduché, např. u mého auta spotřeba kolísá podle stylu jízdy mezi 5 až 12 L/100 km, ale i tak - na známé trase jsem se při "ekorallye" nikdy nedostal pod 6,2, s VIF jedu pod 6 kdykoliv = rozdíl tam opravdu je. Stejné auto, stejná trasa, stejný styl jízdy a hodněkrát opakované - bavím se tim dlouhodobě cestou do práce...
Ohledně 100 oktan benzínu - samotné oktany vyšší než požadované pro většinu motoru nemají význam a VIF přidávat nemá smysl protože tam už obvykle je. Pokud VIF, tak stačí do obvyklého benzínu a výsledek bude prakticky stejný jako (aditivovaná) prémiovka se sto oktanama... Další přidání aditiva už moc význam nemá. Dost udělá i styl jízdy, stačí občasné "vyhánění pavouků" = prohřátý motor + velká zátěž + vysoké otáčky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.