Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mám Seat Ibizu 1.4, benzín, 2004. Poslední cca 2 týdny mě zlobí plyn: občas se stane, že když přidávám na rychlosti, auto se zachová, jak kdybych do toho zároveň malinko přibrzdila. Někdy to přibrždění trvá sotva setinu vteřiny, jindy tak 2 vteřiny, ale více ne. Jako by to auto mělo na chvíli nižší výkon.
Konzultovala jsem to s tátou - bývalým automechanikem, ale chci ještě s někým, kdo auta opravuje teď a vyzná se v elektronice. Táta se domnívá, že by mohlo jít o vadný čidlo obohacující palivo nebo vadnej ventil. Mluvila jsem i se servisem, tam mi po telefonu řekli, že příčin může být víc, ale kromě svíčky nejmenovali nic konkrétně.
Jsem na neděli objednaná na diagnostiku, ale v pátek bych potřebovala jet 150 km a v sobotu 150 km zpět. Automechanici, může mnou popisovaná závada mít příčinu, která by byla pro vyjetí nebezpečná? Zatím s autem normálně jezdím, denně asi 10 km a je to subjektivně v pohodě.
Díky!
Já bych při jisté opatrnosti klidně jel. Pokud by šlo o něco vážnějšího, tak by se měla rozsvítit nějaká kontrolka na palubní desce, v roce 2004 už byly palubní počítače a důležité parametry kontrolovaly. A pokud by to náhodou kleklo, tak to řeší asistence, ne?
Díky za odpověď, ano, řeší, ale byla by to přece jen nepříjemnost a při odtahu na delší vzdálenost (protože já bych chtěla dotáhnout až domů) hradim kilometry nad rámec toho, co mi pokrývá pojištovna.
Před 10 dny už jsem cestu 2x 150 km s touhle závadou absolvovala, ale jde mi o to, jestli to tu jednu cestu ještě vydrží a jestli není jedna z možných příčin až taková, že bych se mohla někde rozsekat.
Dneska při jízdě z práce (4 km) mi ze začátku přišlo, že to je trochu horší, ale po zbytek cesty OK. Kontrolka diagnostiky aktuálně nesvítí, ale průběžně se rozsvěcuje a zhasíná prakticky celou dobu, co to auto mám (9 let, pravidelně servisuju), takže těžko se podle toho řídit. V posledním řekněme měsíci spíš nesvítí, jen sem tam se rozsvítila na krátkou dobu (minuty).
Pokud škube tak nejčastější je zapalování = obecně svíce kabely cívka. Tam hledej nejdřív. Dobrý test je jet ca 40 kmh, zařadit 4 a pod plným plynem plynule zrychlovat, pokud zacuká tak bývá chyba v zapalování... Pokud mají svíce najeto tak je rovnou vyměň, nic tim nezkazíš/ nebude to zbyteční investice.. Pokud blbě pálí, tak hrozí zničení katalyzátoru (směs hoří až ve výfuku). = před tim výletem bych aspoň vyměnil ty svíce... Jinak nebezpečí nehrozí, max. ti to zdechne (ale náhle zdechnout může kdykoliv jakékoliv auto, to bys nemohla vyjet s ničím)
Dost napoví vzhled svíček.Taky můžeš diagnostikou načíst live data v okamžiku cuknutí a podívat se na hodnoty z čidel - může být např. zlomený drát a občas vypadne signál čidla... Běžná diagnostika dnes stojí pár stovek a k tomu mobil s aplikací, jen je nutný někdo kdo s tim umí pracovat resp. ví jako hodnoty jsou ok a jaké ne...
Před nějakými 10 dny jsem zkusila, jestli nepomůže jet pár km s vytočeným motorem - jela jsem asi 3 km na trojku, okolo 100km/h. A to nepomohlo. Zkusim teda ještě ten druhej test, jak píšeš. Nedá se ale říct, že by se mnou auto cukalo. To si představuju jako náhlej trhavej pohyb, ale tohle je jen lehký přibrždění. Jen včera mi trochu poskočilo, protože při tom sníženým výkonu jsem dupla na plyn docela razantně, a tak to taky razantně zabralo..
Vzhled svíček - já se na ně asi nepodívám, co?
Jinak je to pár let, co mi jedna cívka byla měněná po tom, co se mi taky snižoval výkon - akorát tenkrát jsem ho měla sníženej po celou dobu jízdy a ne jen na okamžik. Tak nevim, jestli to může bejt opravdu ono, když je to teď mírnější? Doufám, že si pamatuju dobře, že to byla cívka - servisák mi tenkrát řekl, že ta výměna je docela náročná, protože se musí hodně rozebírat, a taky si pamatuju, že říkal, že jsou čtyři a obvykle postupně odejdou dost rychle za sebou.
Jestli to je stejný jako odkaz tak jen vyškubneš cívku nahoru a vyšroubuješ svíci... Pokud chceš měnit cívku tak jen rozpojíš konektor.. Nic složitého, jen to chce nebýt debil a nerozlámat to jak plasty na cívce tak keramiku na svíci, našroubování svíce přes závit tak že zničíš závit v hlavě atd. Ten "vytahovák" jde udělat skoro z čehokoliv - ohneš hřebík atd. Nebo jen dva šroubováky...
Pamatuju si,že před několika lety kamarád koupil v Holandsku auto s podobnou závadou.Za zajímavou cenu.
Jakmile byl na dálnici,stlačil pedál až k podlaze,auto pár kilometrů protestovalo,cukalo se ale najednou jako by se něco uvolnilo či prostříklo,málem mu uletělo zpod zadku.
Netvrdím,že se jedná o stejnou závadu,ale popis je téměř totožný.
Tímto Vás ale nechci navádět,abyste to zkusila na doraz.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.