Nejste přihlášen/a.
Dobry den, chci se o tomhle dozvedet co nejvice veci, plno lidi si vyndava KAT pro lepsi vykon atd, chci se zeptat jake to bude mit nasledky, kdyz tzv ´´vykucham´´ KAT pokud je ucpanej a dam misto nej holou trubku...prosim jen odpovedi lidi, ktery tomu rozumi a jeste jestli ucpanej KAT ovlivnuje vykon a spotrebu, myslim, ze se vyplati navarit trubka nez davat za KAT nehorazne penize, dekuju za Vase odpovedi
Jinak dodam, ze na STK to lidi obchazeji tim, ze KAT ´´vykuchaj´´ a daji skrz prazdne KAT rouru, tak me zajima jak to tedy je a jestli to ma opravdu nejakej prinos, pokud je ucpanej, tak pocita, ze ano...
Jde o to jestli máte jednu nebo více lambda sond. Pokud máte jednu, tak by to neměl být problém. Pokud máte třeba dvě a ta druhá je za katalyzátorem, už by to bylo o něco složitější.
doplněno 09.01.10 15:43:A ono taky jde dost o to co to je za auto. Některý motor dokonce ZTRATÍ výkon, když mu seberete kat. Je to z důvodu malého přetlaku ve výfuku. Ale většinou to není problém, když je jedna lambada.
Když vykucháš katík, tak ti bude špatně ukazovat lambda sonda a tudíž dávat špatné informace řídící jednotce motoru. Z toho plyne nedostatešný výkon, vysoká spotřeba, nepravidelný chod motoru atd. Ucpaný a tudíž nefunkční kat má stejné následky. Pro tunění motoru se místo katu dává rezonátor, ale co na to na STK řeknou, to nevím. Asi výfukové spaliny nebudou splňovat emisní normy.
Ten rezonátor moc nedoporučuju. Pokud máte auto na denní ježdění, tak vám z toho zvuku za chvíli začne hrabat.
Zajima me to tak celkove, ale kdybych mela vzit moje auto, tak lambda je pred katalizatorem takze by nemel byt problem, je to 1,6ka. Rezonatoru moc neverim, myslim, ze je to jen o zvuku a ten neresim, ale pokud by to byla bezproblemova nahrada KATu, tak klidne.
Před katem je vždy. Hlavní je aby nebyl i za ním. A rezonátory se vyrábí i jako imitace katu (stejný tvar). A vliv na výkon nějaký má.
Spíš bych volil univerzální katalyzátor (cca 2 tis kč). Vyhnete se problému na STK a nemusíte jezdit s pocitem, že zasíráte ovzduší
Odstranenim serioveho katalizatoru mirne motoru pomuzete - odstrani se prekazka odvodu spalin = ulehci se vyplach valcu.
Lambda za katalizatorem (pokud je) je pouze pro kontrolu funkcnosti katu, takze bez nej sice bude hlasena chyba - nefunkcnost katu, ale na chodu motoru se tato chyba neprojevi.
Samozrejme se zhorsi emise a to tak, ze neprojdete uspesne merenim emisi (bez nejakych figlu).
To lze resit vymenou serioveho katalizatoru za sportovni - zvysena pruchodnost, pri zachovani funkce - ovsem nalezite draheho, ci pridelanim prirub na misto katu a namontovanim katu pred kazdou technickou.
Pokud mate na emisich zname ci znate jiny figl, tak staci nafurt navarena trubka.
Dobry den, dekuji za nazory...Slyela jsem vyhody, ale i nevyhody vyndani KATu. Co clovek, to jiny nazor a ja nevim co si pak myslet, opravdu nic krom zvysenych emisi se nestane pri nahrazeni KATu trubkou? Slysela jsem o kolisajicim volnobehu, zvysena hlucnost, motor mene tahne kvuli nedostatku odporu, zvysena spotreba, ale i snizeni vykonu. U atmosferickych motoru s tim jsou pry jen problemy, protoze je potreba urciteho odporu, ktery se vyndanim zrusi. Na STK bych poridila KAT novy, ale do te doby se informuju o teto alternative.
Já sám za sebe doporučuju navaření nového univerzálního katalyzátoru. Nejedná se zas o tak velkou položku.
Pokud tomu dobre rozumim, tak vy mate spatny katalizator (ucpany) a zvazujete, zda poridit novy ci nepouzit vubec zadny? Nejde vam tedy o nejaky radoby tuning?
V tom pripade si poridte, jak radi Pepanek, nejaky univerzal treba od Bosalu. Bude stat neco pres dva tisice a navarit ho zvladne kazdy sikovnejsi domaci kutil.
Pokud katalizator uplne vynechate, NIC z Vami zminovanych problemu nehrozi. Je pravda, ze se snizi odpor ve vyfukovem traktu, ale to je u 4-taktu pouze plus. Navic predpokladam, ze jde o starsi auto, kde je katalizator umisten pod podlahou a ne hned za svodama. Tam je jeho vliv jeste nizsi az zcela zanedbatelny.
Pouze proste hrozi, ze neprojdete emisema.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.