Nejste přihlášen/a.
Spíš než olej asi vaří voda. To může být třeba jen netěsnícím víčkem na nádobce chladící kapaliny - systém pak nedrží tlak a voda vře už při 100 °C. Zároveň může být špatné čidlo teploty a motor tak ani nemusí být skutečně přehřátý. Zkuste po dojetí nechat auto hodinu chladnout a pak opatrně otevřete nádobku, měl byste správně slyšet "upšouknutí".
Nebo může být špatný termostat - zůstane zavřený a chladící směs neproudí přes chladič. A nebo v nejhorším případě špatné těsnění pod hlavou, ale když tvrdíte, že se voda neztrácí... je čistá, bez mastnoty?
Jako první ověř termostat jestli není zaseklý v zavřené poloze, stačí rukoměrem.. Nastartuj studený motor, do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice k chladiči studená, po ohřátí termostat otevře a hadice začne být teplá...
Auto topí? Pokud ne, tak např. vodní pumpa (protočená vrtule = není oběh vody).
Další možnosti ventilátor sahary, ucpané atd.
Vadný termostat (nejspíš), případně vadné čerpadlo chlazení, event. málo chladící kapaliny. Extrém - vadný termostat, nebo ventilátor chlazení (ale to by jsi nad poznal). Po zahřátí motoru musí se ohřívat horní hadice u chladiče, po ohřátí motoru na teplotu cca 90 st. musí se rozběhnout ventilátor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.