Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jak to se zapalovacími kabely ke svíčkám pro benzinový motor. Jasně že je dáno, který konec zapalovací cívky přijde na danou svíčku. Jak je to ale s pořadím kabelů?
Musí být pevně dodrženo? Díky za info.
Pořadí je sice dané, ale u moderních čtyřválců "pálí" vždy 2 svíčky ve "stejnoběžných" válcích současně. Směs k zapálení je připravena jen v jednom a tam dojde k zážehu. Takže u mnoha vozidel lze kabely těchto "stejnoběžných" válců prohodit a nic se nestane
Takže podle vašeho dotazu se dá (imaginárně, ale funkčně) na třetí "kontakt" použít kabel C nebo A.
@jidr: Jednak jsi dosud o stáří vozu nemluvil a jednak už v devadesátých letech se tento systém u některých aut používal.
O pořadí mluvit nebudu,to má určeno každý typ vozu.Ale péče o kabely je na druhém místě.V každém případě mají kabely určen i ohmický odpor.Pokud byly používány měděné vodiče,pak bývaly doplněny koncovkou s vloženým odporem.Jiný typ - uhlíkové-byly tvořeny slisovanou uhlíkoměděnou náplní.Jejich vodivost byla nastavena na potřebnou míru.Kabely mají někdy tendenci nasát vzdušno uvlhkost.To se může projevit špatnou funkcí svíček,a zhoršit zapalování.Také pak startování motoru se zhorší.Já jsem tento problém,obzvláště v zimě,odstrabnil tím,že jsem kabely položil na rdiátor topení a vysušil.Pak jsem izolaci i rozdělovač namazal silikonovou vazelinou.Na zimu jsem měl pokoj.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.